וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לבריטי שהורשע בריגול באיחוד האמירויות

21.11.2018 / 15:13

העונש הכבד הוטל על מת'יו הדג'ס, בן 31, לתדהמת אשתו. הוא הוחזק במשך חודשים ארוכים בבידוד, ולונדון מאיימת בהשלכות על היחסים. "אני לא יודעת מה לעשות, הוא חף מפשע", אמרה אשתו

סטודנט בריטי יחד עם בת זוגתו אשר האושם בריגול באיחוד האמירויות. מערכת וואלה! NEWS
המשפט היה סגור לציבור. הדג'ס ואשתו/מערכת וואלה! NEWS

בית משפט באיחוד האמירויות הערביות גזר היום (רביעי) מאסר עולם על אקדמאי בריטי שהורשע בריגול - כך מסרו אשתו ובתי המשפט. משפחתו של מת'יו הדג'ס אמרה כי הדיון נמשך פחות מחמש דקות וכי עורך דינו לא נכח באולם. הדג'ס נעצר במאי בנמל התעופה בדובאי בתום ביקור שנמשך שבועיים והוחזק בבידוד עד ששוחרר בערבות באוקטובר. בית המשפט קבע כי מכשיריו האלקטרוניים ומחקרו יוחרמו.

שר החוץ של בריטניה ג'רמי האנט מסר כי הוא "המום ומאוכזב" מגזר הדין. הוא הוסיף כי הוא שוחח על הנושא עם הדרגים הבכירים ביותר באיחוד האמירויות והזהיר כי לעונש הכבד יהיו השלכות על היחסים בין המדינות. גם ראשת הממשלה תרזה מיי מסרה כי היא "מאוכזבת עמוקות" מההחלטה.

אשתו של הדג'ס, דניאלה טחדה, אמרה כי היא "בהלם מוחלט ולא יודעת מה לעשות. מת'יו הוא חף מפשע". הדיון היה סגור לציבור. לפי החוק, מאסר עולם למי שאינו אזרח המדינה הוא עד 25 שנות מאסר שבסיומן הוא יגורש מהמדינה.

חיבר מאמר על "האחים המוסלמים"

לפי אוניברסיטת דורהאם, מחקרו של האקדמאי הבריטי, שלמד בבית הספר לממשל ויחסים בינלאומיים, מתמקד ביחסים בין החברה לצבא, כלכלה פוליטית ושבטיות.

בשנה שעברה הוא חיבר מאמר אקדמי על "האחים המוסלמים" ועל מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, שבה חברה איחוד האמירויות. המדינה היא אמנם יעד תיירותי פופולרי, אך היא אינה מפגינה סובלנות לביקורת ציבורית על מדיניותה או על משפחת המלוכה והיא מתנגדת לאידיאולוגיה של "האחים המוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully