וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה סוערת אחרי שנכד של מנהיג שבט ילידי נהרג על ידי המשטרה

21.11.2018 / 14:36

פשיטה של המשטרה במחוז אראוקניה הסתיימה במותו של נכדו של אחד מבכירי קהילת המפוצ'ה, שסובלת מניצול ומחוסר פיתוח. הפגנות סוערות ומחאת האופוזיציה אילצה את הנשיא להתפטר ולפתיחת חקירה ממשלתית

הפגנה בבירת צ'ילה במחאה על מותו של נכדו של מנהיג שבט ילידי, 19 בנובמבר 2018. AP
מחאה נגד התקרית מול ארמון הנשיאות בסנטיאגו, שני/AP

מושל מחוז אראוקניה שבצילה התפטר מתפקידו בעקבות מותו של נכד של מנהיג שבט ילידי בפשיטה של המשטרה. לואיס מיול, חבר המפלגה השמרנית של הנשיא סבסטיאן פיניירה, פרש אתמול (שלישי) בשל הביקורת על התנהלות הרשויות באירוע.

בשבוע שעבר נורה למוות קמילו קטריאנקה, נכדו של אחד ממנהיגי המפוצ'ה, נורה למוות מראשו במבצע של המשטרה באזור כפרי בסמוך לעיירה ארקיז'ה, יותר מ-600 ק"מ מדרום לבירה סנטיאגו. התקרית גרמה לזעם בקרב האופוזיציה ופעילי זכויות אדם, והפגנות זעם התקיימו ברחבי המדינה הדרום אמריקנית.

המושל הותקף על כך שקישר בין נכדו של מנהיג השבט לבין גניבת מכוניות וסירב עד אתמול להתפטר. "אני מצר על הקטנוניות ועל השפלות הפוליטית של האופוזיציה", אמר לכתבים. "אני עוזב את תפקידי בידיעה שלא עשיתי שום דבר רע".

עוד ידיעות מהעולם
שרדה את הכלא האינדונזי: אחת מחברות "באלי 9" יצאה לחופשי אחרי 13 שנה
הודו: נערה הושמה בבידוד בשל מחזור - ומתה בסופת ציקלון

הפגנה בבירת צ'ילה במחאה על מותו של נכדו של מנהיג שבט ילידי, 19 בנובמבר 2018. AP
הפגנה בבירת צ'ילה במחאה על מותו של נכדו של מנהיג שבט ילידי, 19 בנובמבר 2018/AP

בתחילה טענה המשטרה כי לא ידוע מי ירה בקטריאנקה, אך בתיעוד שפורסם בכלי התקשורת נראה אחד מחברי הכוח המיוחד שהיה מעורב במבצע עם מצלמה לגופו. הוא סיפר לחוקרים כי הוא הסיר את כרטיס הזיכרון מהמצלמה והשמיד אותו עם מספריים. התביעה, מצדה, פתחה בחקירה בשם ממשלו של הנשיא כדי לקבוע מי ירה ומדוע.

התקרית וניסיון הטיוח במשטרה הציפו מחדש את המתיחות במחוז הכפרי השופע בהרי געש מושלגים, אך גם הפחות מפותח מכל יתר מחוזות צ'ילה. התושבים מקרב שבט המפוצ'ה מאשימים את המדינה וחברות פרטיות בגזילת אדמותיהם ומשאביהם הטבעיים ובשימוש באלימות נגדם. קהילותיהם הן בין העניות ביותר בצ'ילה.

בספטמבר הכריז הנשיא על תכנית בגובה 24 מיליארד דולר לחיזוק התשתיות והתמיכה במיזמים עסקיים ובתיירות במחוז, אך השלכות הפשיטה השנויה במחלוקת מאיימת להאט את התהליך. השר לפיתוח חברתי, אלפרדו מורנו, הבטיח כי התכנית לא תיעצר. "עלינו לבנות דו-שיח במחוז", אמר בריאיון לרויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully