וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: נערה הושמה בבידוד בשל מחזור - ומתה בסופת ציקלון

מחזור חודשי נחשב לטאבו בחלקים נרחבים במדינה, ומשפחות נוהגות להפריד את הבנות בתקופה זו. אחת מהן הושמה בבקתה, בעת שסופה עוצמתית הכתה במדינת טמיל נאדו שבדרום המדינה. "קריאת השכמה"

נערה בת 14 בדרום הודו מתה בסופת ציקלון אחרי שאולצה לישון בנפרד מאחר שהייתה במחזור. משפחתה של הנערה, תושבת כפר במדינת המחוז טמיל נאדו, סיפרה לרשת BBC בשפה הטמילית כי הנערה הייתה לכודה בבקתה ב-16 בנובמבר, בעת פגיעת הסופה. חלק מהתושבים אמרו כי זאת "קריאת השכמה" למיגור התופעה שבה מופרדות נשים במחזור מאחר שהן נחשבות טמאות.

משפחתה של הנערה, ויג'איילקשמי, חיה בבית הסמוך לבקתה, אולם היא שרדה את הסופה, שגבתה את חייהם של 46 בני אדם במדינה. סבתה סיפרה כי היא לא הצליחה לחלץ אותה מאחר שעץ קוקוס קרס על הבקתה ובשל כך לא ניתן היה להגיע אליה. לדבריה, ההורים ידוע שהסופה מתקרבת, אך הם לא יכלו להחזיק אותה בשום מקום אחר מאחר שהם גרים במטע קוקוס, הרחק מיתר העיירה אניקודי.

"אנחנו שבורים, כשראינו את העץ, איבדנו תקווה. חיכינו לתושבים שיעזרו לנו להזיז אותו ולחלץ אותה מהבקתה", סיפרה. לדבריה, הם פינו אותה במהרה לבית החולים, אולם הרופאים אמרו כי היא כבר מתה שעות קודם לכן.

וירסינה, פעילה חברתית באזור, אמרה כי הן משפחות עניות והן משפחות עשירות ממשיכות במסורת של החזקת נשים בבידוד בעת המחזור שלהן.

לקריאה נוספת בנושא
הודו: בת 12 התאבדה אחרי שהמורה לעגה על בגדיה שהוכמתו מווסת
נפאל: עונש מאסר למי שייאלץ נשים לעזוב את ביתן בזמן המחזור

נזקי סופת ציקלון שהכתה במדינת טמיל נאדו, הודו, נובמבר 2018. רויטרס
נזקי סופת ציקלון שהכתה במדינת טמיל נאדו, הודו, נובמבר 2018/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully