וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מועמדותו של אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל

האלוף כוכבי הופיע הערב בפני חברי הוועדה שהודיעה כי "לא מצאה פגם כלשהו בטוהר מידותיו". ועדת גולדברג קיבלה את נימוקי שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן אותם אימץ ראש הממשלה. נתניהו הודיע כי יביא את המינוי לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה ביום ראשון

צילום: רוני כנפו

ועדת גולדברג למינוי בכירים אישרה היום (שלישי) את מועמדותו של אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל. כוכבי הופיע הערב בפני הוועדה בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג. בסיכום הודעתה מסרה כי "לא מצאה פגם כלשהו בטוהר מידותיו של אלוף אביב כוכבי, כשם שלא מצאה פגם בטוהר המידות שבשיקולים להמליץ עליו לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל".

הוועדה קיבלה את נימוקיו של שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן, בכתב הבחירה. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הממלא גם את תפקיד שר הביטחון הודיע לוועדה כי הוא מאמץ את המלצת ליברמן, למינוי כוכבי. בנוסף לכך, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אשר את המלצתו למינוי וכתב: "אני בטוח כי אלוף אביב כוכבי יוביל את צה"ל להישגים חדשים ולעמידה באתגרי השעה והעתיד, וממליץ עליו לתפקיד הרמטכ"ל בחום ובלב מלא".

ראש הממשלה בירך הערב על הודעת הוועדה והודיע כי יביא את המינוי לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה ביום ראשון.

לקריאה נוספת בנושא
בחירת סגן והקמת כוורת לניהול הלשכה: המשימות הקרובות של הרמטכ"ל כוכבי
ליברמן על קרב מינוי סגן הרמטכ"ל: "זה לא נוגע לראש הממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם אלוף אביב כוכבי בהמשך לבחירתו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל 29 באוקטובר 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וכוכבי/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הודה הערב לוועדה על אישור מינויו של כוכבי. "האלוף כוכבי הוא בעל ניסיון מבצעי ופיקודי עשיר, ובעל יושרה, ערכיות ומוסריות. הבחירה שלי בו לרמטכ"ל היתה אך טבעית. אני בטוח שהוא האדם המתאים והראוי ביותר להוביל את צה"ל בעת הזאת", מסר.

על כוכבי תוטל האחריות להתחיל לתכנן את התכנית הרב שנתית הבאה. בהתאם לכך הוא צפוי למנות ראשי צוותי חשיבה בתחומים שונים, שעומדים בראש סדר העדיפויות מבחינתו, על מנת לבחון אפיקי פעולה שונים. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי זמן קצר לאחר מכן יכריז ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו על סגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל. לפי הערכות בצמרת הצבא יהיה זה מפקד פיקוד דרום לשעבר האלוף אייל זמיר.

משימתו הבאה של אלוף כוכבי תהיה תכנון ועיצוב המטה הכללי של צה"ל. בשלב הראשוני יהיה עליו לבחור מפקד זרוע יבשה במקומו של האלוף קובי ברק.

(עדכון ראשון: 17:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully