וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שמר על פלורידה: ניצחונות לרפובליקנים במרוץ לסנאט ולמושלות

18.11.2018 / 22:50

המושל היוצא סקוט גבר על הסנאטור הדמוקרטי נלסון בתום קרב צמוד, ובכך יגדל כוחו של המפלגה של נשיא ארה"ב בסנאט. המועמד הדמוקרטי לרשת את סקוט הודה בהפסדו ליריבו הרפובליקני. שני המרוצים הוכרעו בתום ספירה חוזרת

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מושל פלורידה לשעבר ריק סקוט הוכרז הערב (ראשון) כזוכה במרוץ לסנאט של ארצות הברית. זאת בתום הספירה הידנית החוזרת של הקולות, שהכריעו כי הרפובליקנים יזכו במושב נוסף בסנאט על חשבון הדמוקרטים. סקוט יחליף את ביל נלסון הדמוקרטי.

הפער לטובת סקוט, בן 65, היה 10,033 קולות בלבד מתוך 8.19 מצביעים ברחבי המדינה החשובה. לפי גורמים בוועדת הבחירות, המושל היוצא קיבל 50.05%, ואילו נלסון 49.93%.

יחד עם נלסון, שנבחר לסנאט לראשונה בשנת 2000, הפסידו סנאטורים דמוקרטים מאינדיאנה, דקוטה הצפונית ומיזורי את מושבם לטובת יריביהם הרפובליקנים. עם זאת, בבחירות האמצע בתחילת החודש עבר בית הנבחרים לשליטת הדמוקרטים לראשונה מאז 2010.

הרפובליקנים רשמו לעצם ניצחון נוסף גם במרוץ למושלות המדינה. בדומה למרוץ לסנאט, גם שם נדרשה ספירה חוזרת כדי להכריע את זהות היורש של סקוט. אתמול הודה אנדרו גילום הדמוקרטי בהפסדו לרון דסנטיס, בעל בריתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

לקריאה נוספת בנושא
זיכרונות משנת 2000: ספירה חוזרת בבחירות בפלורידה

הסנאטור הדמוקרטי ביל נלסטון (שמאל) ומושל פלורידה הרפובליקני ריק סקוט המתמודדים על מושב בסנאט של ארה"ב. רויטרס
זה שנכנס וזה שיוצא. סקוט/רויטרס

סקוט, איש עסקים שעשה את הונו בתור מנהל במערכת הבריאות, אמר כי הוא שוחח עם נלסון והודה לו על שירותו. "הבה נלך לעבוד", מסר המושל היוצא. הוא השתמש בהונו כדי לממן את הקמפיינים שלו ב-2010 וב-2014, שבסיומם זכה בשתי כהונות לתפקיד המושל בפער של 1% על יריביו.

הספירה החוזרת התקיימה מאחר שהיתרון שלו היה נמוך מ-0.5%, ברקע טענות של טראמפ ושל בכירים רפובליקני אחרים להונאת בחירות. הם לא סיפקו הוכחות לדבריהם.

הליך הבחירות החוזרות בפלורידה זכור במיוחד משנת 2000, כשבית המשפט העליון של ארצות הברית התערב לטובתו של ג'ורג' וו. בוש והעניק לו למעשה את הניצחון על יריבו הדמוקרטי אל גור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully