וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים להתפטר? שקד ובנט ימסרו היום הצהרה לתקשורת

אחרי שנתניהו דחה את דרישת הבית היהודי להעביר לידיה את תיק הביטחון, הודיעו השניים כי ימסרו הצהרה מיוחדת, זאת לאחר ישיבת סיעה. גורם בבית היהודי העריך כי השניים יתפטרו מתפקידם. "השניים מושכים לסאגת בחירות מיותרת"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) ימסרו הבוקר (שני) הצהרה מיוחדת לתקשורת בכנסת, זאת לאחר ישיבת סיעתם. ההצהרה באה על רקע המשבר בקואליציה והחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להשאיר בידיו את תיק הביטחון למרות דרישת הבית היהודי. גורם במפלגה העריך כי בנט ושקד יתפטרו מחר, אך באופן רשמי בבית היהודי סירבו לאשר או להכחיש כי ההצהרה נועדה להתפטרות.

חברי הבית היהודי אישרו פה אחד את האולטימטום שהוצב לנתניהו בנוגע לתיק הביטחון. עם זאת, גורם בבית היהודי מתח אתמול ביקורת על התנהלות בנט ושקד ואמר לוואלה! NEWS: "ב'מופע השניים' שלהם מושכים את כל המדינה לסאגת בחירות מיותרת. לא מאוחר לרדת מהעץ הזה". הגורם הזהיר כי אם הם לא ירדו - הבית היהודי תרד לשלושה מנדטים ויזכרו מי הפיל את "הממשלה הכי ימנית שהייתה פה".

לקריאה נוספת:
"לא נצביע עם הקואליציה": הבית היהודי דורש את חזרתו של דהן לביטחון
בדרך לבחירות? "פגישת נתניהו-כחלון הסתיימה ללא תוצאות"

איילת שקד ונפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013. טלי מאייר
במפלגתם סירבו להכחיש שיתפטרו. בנט ושקד/טלי מאייר

נתניהו מצדו הסביר כי הוא נכנס לראשונה לתפקיד שר הביטחון, בידיעה שיש ביקורת ביחס למדיניות הביטחונית של ישראל. "חלק מהביקורת נובע מכך שלא ניתן להציג בפניכם את מה שרואים ראשי מערכת הביטחון וגם אני", אמר. "לכן אתם רואים רק תמונה חלקית של מערכה רחבת היקף שאנחנו עדיין בעיצומה ושאני מחויב להשלים כדי להביא ביטחון מלא לתושבי הדרום. לא אגיד כאן מתי נפעל ואיך נפעל. יש לי תוכנית ברורה אני יודע מה לעשות ומתי לעשות ואנו נעשה זאת".

מוקדם יותר אמרו בבית היהודי כי "ללא הטלת משימת שיקום הביטחון על בנט, יש לגשת לבחירות מיידיות. ללא מסירת תיק הביטחון לבנט על מנת לחלץ את ישראל ממשבר האמון הבטחוני הקשה בו היא מצויה, אין טעם בקיום ממשלת שמאל". גורמים בסביבתו של נתניהו אמרו שהוא צפוי למנות בימים הקרובים שר חוץ, שככל הנראה יהיה גם הוא מהליכוד.

עוד באותו נושא

נתניהו בהצהרתו: "בתקופה ביטחונית כזו לא הולכים לבחירות"

לכתבה המלאה
הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו בנושא המשך פעילות הממשלה, קריה, תל אביב  18 בנובמבר 2018 
(צלמים). ראובן קסטרו
"הציבור רואה תמונה חלקית". נתניהו, אתמול/ראובן קסטרו

באיחוד הלאומי, המהווה מפלגה בתוך סיעת הבית היהודי אמרו כי הם תומכים בדרישה לקבל את תיק הביטחון. השר אורי אריאל המשמש כיו"ר המפלגה וח"כ בצלאל סמוטריץ' אמרו כי מאמנים ש"רק הכרעה צבאית ברורה והנחתת מכה קשה על ראשי חמאס ועל כל מי שמעורב בטרור נגדנו תחזיר לישראל את ההרתעה ותעביר מסר לכל האזור כי מדינת ישראל לא תשלים עם פגיעה בריבונותה או באזרחיה".

השניים הוסיפו כי בעקבות הודעת נתניהו אמש "אם הבית היהודי תחליט על פרישה מהקואליציה ועל התפטרות השרים בנט ושקד, יכונס מרכז 'האיחוד הלאומי' לדיון מיוחד באשר להצטרפותו למהלך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאמצי שכנוע אחרונים. כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, נתניהו נפגש אתמול בערב עם שר האוצר משה כחלון בקריה בניסיון לשכנע אותו שיש טעם בהמשך קיום הממשלה. לפי גורמים בסביבת כחלון "נתניהו לא הצליח לשכנע את השר כחלון שהממשלה יכולה להמשיך לתפקד ביציבות גם עם 61 ח"כים". עם זאת, הגורם הדגיש כי ההידברות תימשך בהמשך השבוע.

בנוסף לכך, משבר נוסף נרשם אמש בין הבית היהודי בין נתניהו, כשהסיעה הודיעה כי חבריה לא יצביעו עם הקואליציה עד שח"כ אלי בן דהן ימונה מחדש לתפקיד סגן שר הביטחון. בתגובה, נתניהו הודיע כי דהן ישוב לתפקידו.

(עדכון ראשון: 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully