וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך המצולות: תיעוד שרידי הצוללת הארגנטינאית שאותרה באוקיינוס

הצי פרסם תמונות מהקרקעית, שבהן נראו שרידי המדחף, החרטום והחלק העליון של כלי השיט. לפי חיל הים, אין ברשותו אמצעים להעלות מהמים את כלי השיט, שאותר אחרי כשנה

צילום: רויטרס

חיל הים הארגנטינאי פרסם אתמול (שבת) תמונות שתיעדו את שרידי הצוללת שאותרה בקרקעית האוקיינוס אחרי כשנה של חיפושים. בתמונות נראים שרידי המדחף, החרטום והחלק העליון של כלי השיט "סאן חואן", שעל סיפונו היו 44 חברי צוות. לפי הצי, אין בידיו את האמצעים להעלאת כלי השיט מעומק 907 המטרים שבו הוא אותר על ידי חברת "אושן אינפיניטי" האמריקנית. שרידי הצוללת נמצאו פזורים על פני שטח של כ-70 מטר.

לקריאה נוספת על הצוללת הארגנטינאית
אחרי שנה: אותרה הצוללת הארגנטינאית שטבעה עם 44 אנשי צוות
החיפושים אחרי הצוללת הארגנטנאית הופסקו: "אפסו הסיכויים למצוא ניצולים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טבעה במרחק של 430 ק"מ מהמקום שבו שידרה את האות האחרון. שרידי הצוללת/מערכת וואלה, צילום מסך

החברה שממפה ומחפשת בקרקעית הים, נשכרה על ידי ארגנטינה לאחר שמבצע חיפוש בינלאומי כשל למצוא את הצוללת שנעלמה בדרום האוקיינוס, במרחק של 430 קילומטרים מהמקום שממנו שידרה את האות האחרון שלה.

החברה שהשתמשה בחמישה כלי שיט בלתי-מאוישים ואוטונומיים במהלך החיפושים, מסרה את תנחומיה למשפחות והביעה תקווה שהם יזכו לנחמה אחרי איתור הצוללת, שיצאה מבסיס פלטה דל מאר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
השרידים פזורים על פני שטח של 70 מטר/מערכת וואלה, צילום מסך

שר ההגנה של ארגנטינה, קרלוס אגואד, אמר כי כלי השיט נמצא בקניון תת-קרקעי. לדבריו, זנבה של הצוללת קרס חלקית לתוך עצמה. בשל הראות הלקויה באתר, המידע על מצבה של הצוללת, שהתפזרה לחתיכות על קרקעית האוקיינוס, אינו שלם. הוא הוסיף כי אם יימצאו אחראים לאסון, הם יועמדו לדין.

שר ההגנה, שהכריז על איתור הצוללת במסיבת עיתונאים שכינס, אמר כי הוא אינו יכול להגיב על האפשרות שכלי השיט יוצא מהמצולות, אך הבהיר כי למדינה אין את האמצעים לכך.

האסון עורר ביקורת רבה נגד צבא ארגנטינה, שאחרי סדרה של משברים פיננסיים, נחשב בין הצבאות עם התקציב הקטן ביותר באמריקה הלטינית ביחס לגודל המדינה.

"מצאנו אותם", אמר חורחה וייאריאל, אביו של אחד מאנשי הצוות, לתחנת רדיו מקומית. "עתה אנחנו נתחיל בחיפוש אחרי האמת. עבורנו, זאת התחלה של פרק חדש".

ביום חמישי התקיים טקס הזיכרון לציון יום השנה הראשון לאסון בבסיס שממנו יצאה הצוללות, בהשתתפות הנשיא מאוריסיו מקרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בזמן היעלמות הצוללת, אמרו בצי כי מים שחדרו לשנורקל של הצוללת הובילו לקצר חשמלי בסוללה שלה. הגופים הבינלאומיים שסייעו בחיפושיה זיהו רעש מכלי שיט, שעתיים אחרי שאבד עמו הקשר, וייתכן שהיה זה רעש קריסת הזנב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully