וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה: אותרה הצוללת הארגנטינאית שטבעה עם 44 אנשי צוות

17.11.2018 / 11:12

שרידי הצוללת "סאן חואן" אותרו בעומק של כ-900 מטר מתחת לפני הים, אך לא ברור אם ניתן יהיה להוציאה מקרקעית האוקיינוס. "מצאנו אותם", סיפר אביו של אחד מ-44 אנשי הצוות, שנספו באסון הימי

צילום: רויטרס

חיל הים הארגנטינאי אמר היום (שבת) כי חברה פרטית שנשכרה על ידי הממשלה איתרה את הצוללת "סאן חואן" 907 מטרים מתחת לפני הים, שנה אחרי שנעלמה במצולות ועליה 44 חברי צוות. הצוללת הכילה אספקת אוויר לשבוע כשנותק עמה הקשר, ב-15 בנובמבר 2017. לאחר שדיווחו חברי הצוות על חדירת מים לכלי השיט, התבקש הצוות לחזור לבסיס בחוף המזרחי של ארנגטינה, אך הם מעולם לא הספיקו.

חברת "אושן אינפיניטי" שממפה ומחפשת בקרקעית הים, נשכרה על ידי ארגנטינה לאחר שמבצע חיפוש בינלאומי כשל למצוא את הצוללת שנעלמה בדרום האוקיינוס, במרחק של 430 קילומטרים מהמקום שממנו שידרה את האות האחרון שלה.

החברה, שהשתמשה בחמישה כלי שיט בלתי-מאוישים ואוטונומיים במהלך החיפושים, מסרה את תנחומיה למשפחות והביעה תקווה שהם יזכו לנחמה אחרי איתור הצוללת, שיצאה מבסיס פלטה דל מאר.

שר ההגנה של ארגנטינה ובכירים בצי במסיבת עיתונאים בבואנוס איירס אחרי איתור הצוללת שטבעה, 17 בנובמבר 2018. רויטרס
לא ברור אם ניתן יהיה להוציאה מהמצולות. שר ההגנה וראשי הצי במסיבת עיתונאים, היום/רויטרס

שר ההגנה של ארגנטינה, קרלוס אגואד, אמר כי כלי השיט נמצא בקניון תת-קרקעי. לדבריו, זנבה של הצוללת קרס חלקית לתוך עצמה. בשל הראות הלקויה באתר, המידע על מצבה של הצוללת, שהתפזרה לחתיכות על קרקעית האוקיינוס, אינו שלם. הוא הוסיף כי אם יימצאו אחראים לאסון, הם יועמדו לדין.

שר ההגנה, שהכריז על איתור הצוללת במסיבת עיתונאים שכינס, אמר כי הוא אינו יכול להגיב על האפשרות שכלי השיט יוצא מהמצולות, אך הבהיר כי למדינה אין את האמצעים לכך.

האסון עורר ביקורת רבה נגד צבא ארגנטינה, שאחרי סדרה של משברים פיננסיים, נחשב בין הצבאות עם התקציב הקטן ביותר באמריקה הלטינית ביחס לגודל המדינה.

"מצאנו אותם", אמר חורחה וייאריאל, אביו של אחד מאנשי הצוות, לתחנת רדיו מקומית. "עתה אנחנו נתחיל בחיפוש אחרי האמת. עבורנו, זאת התחלה של פרק חדש".

ביום חמישי התקיים טקס הזיכרון לציון יום השנה הראשון לאסון בבסיס שממנו יצאה הצוללות, בהשתתפות הנשיא מאוריסיו מקרי.

עוד באותו נושא

החיפושים אחרי הצוללת הארגנטנאית הופסקו: "אפסו הסיכויים למצוא ניצולים"

לכתבה המלאה
בני משפחה של הצוות שנספה בטביעת הצוללת מגיע לבסיס מאר דה פלטה, ארגנטינה, 17 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
שאלות רבות עדיין נותרו לא פתורות. קרובי משפחה של הנספים בבסיס פלטה דל מאר, היום/רויטרס, רויטרס

בזמן היעלמות הצוללת, אמרו בצי כי מים שחדרו לשנורקל של הצוללת הובילו לקצר חשמלי בסוללה שלה. הגופים הבינלאומיים שסייעו בחיפושיה זיהו רעש מכלי שיט, שעתיים אחרי שאבד עמו הקשר, וייתכן שהיה זה קריסת הזנב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully