וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכין ואגרופים: צפו בקטטה בפרלמנט של סרי לנקה

מדינת האי נמצאת במשבר פוליטי עמוק, ותומכיהם של שני הטוענים לראשות הממשלה הלמו זה בזה במהלך דיון סוער. אחד מהם פונה לבית החולים אחרי שנחתך ממיקרופון. "זה היום המביש ביותר של הפרלמנט"

עריכה: ניב מעוז

קטטה אלימה פרצה היום (חמישי) בפרלמנט של סרי לנקה בשל המשבר הפוליטי שהותיר את מדינת האי שבאוקיינוס ההודי משותקת וללא ראש ממשלה. הדיון ננעל אחרי שתומכי מהינדה ראג'פקסה, הנשיא לשעבר ומי שמינויו לראש הממשלה גרם למשבר חוקתי, הסתערו על יו"ר הפרלמנט קרו ג'ייאסוריה, שעליו הגנו מחוקקים הנאמנים לראש הממשלה המודח רניל ויקרמסינג'ה.

אחד מחברי מפלגתו של ויקרמסינג'ה, תועד נושא סכין. חבר פרלמנט אחר הגיש תלונה למשטרה על התקרית. בתגרה נראו עשרות מחוקקים, רובם לבושים בגלימות לבנות, דוחפים ותוקפים אחד את השני למשך כמה דקות. אחד מהם נראה משליך סל לעבר יו"ר הפרלמנט. מחוקק אחר הנאמן לנשיא לשעבר נחתך כשניסה להשתלט על המיקרופון ודימם על חולצתו. הוא פונה לבית החולים לאחר מכן.

הנשיא מייטריפלה סיריסנה, שהיה בעל ברית של ויקרמסינג'ה, מסרב להכיר בהצבעת אי-אמון נגד ממשלתו החדשה, שעברה אתמול בפרלמנט, והמדינה נותרה בוואקום שלטוני. הוא ניסה לפזר את הפרלמנט ולהכריז על בחירות חדשות, אך בית המשפט העליון בלם את המהלך ביום שלישי.

לקריאה נוספת על המשבר
משבר בסרי לנקה: הנשיא הדיח את ראש הממשלה והחזיר את קודמו

חילופי מהלומות - חבר פרלמנט בסרי לנקה אושפז ואחר נאשם בשליפת סכין במהלך קטטה בבניין הפרלמנט בקולומבו. אתר רשמי
המתח במדינה בשיאו. עימותים בין חברי הפרלמנט, היום/אתר רשמי

לפני תחילת המהומה, אמר ראג'פקסה בפרלמנט כי הוא קיבל את התפקיד על מנת לחץ את המדינה ממנהיגתו המושחתת והכושלת של ויקרמסינג'ה, ולא מתוך רעב לשלטון. הוא קרא להכריז על בחירות, אך כשיו"ר הפרלמנט ניסה לקיים הצבעה על דבריו, תומכיו של הנשיא לשעבר שעטו לעבר כיסאו ונבלמו על ידי תומכיו של ויקרמסינג'ה. . יושב הראש ושני הטוענים לכתר ראש הממשלה עזבו את האולם, והפרלמנט ננעל עד מחר.

הרשה דה סילבה, חבר פרלמנט ממפלגתו של ויקרמסינג'ה, אמר כי הקטטה הייתה "היום המביש ביותר של הפרלמנט". תומכיו של ראש הממשלה המודח רואים בברית המחודשת בין הנשיא הנוכחי לנשיא לשעבר הפיכה שלטונית ואלפים מהם הפגינו היום בכיכר מרכזית בבירה קולומבו, ונשאו שני ארונות קבורה - אחד עבור ראג'פקסה והשני עבור סיריסנה. "קחו את המסר הזה לכפרים שלכם", אמר ויקרמסינג'ה. "אנחנו ניקח את הקרב על הדמוקרטיה לכל כפר".

במקביל, הכריז ראג'פקסה על הורדת מחירי הדלק החל מחצות, הן כניסיון לבסס את מנהיגותו והן כדי להגביר את התמיכה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully