וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט נוסח רמאללה: כשאף אחד בגדה לא מתעורר למען עזה

15.11.2018 / 12:55

אבו מאזן קיצר את ביקורו בכוויית בעקבות סבב האלימות ברצועה, אולם מעטים בגדה השתתפו בהפגנות ההזדהות עם מצבה העגום. אבו מאזן לא צפוי להוציא את האזור מאיזון שיופר רק אם בישראל יגבירו חיכוך עם הרשות

דובר צה"ל

אחרי שהודיע על קיצור ביקורו בכוויית בשל רצף האירועים ברצועת עזה, אתמול (רביעי) שב אבו מאזן לרמאללה, והיום הוא כבר מכנס ישיבת חירום עם בכירי הרשות הפלסטינית כדי לדון בתקיפות צה"ל והמצב האזרחי בעזה. לפי הערכות במערכת הביטחונית והצמרת המדינית, אבו מאזן לא ישבור את הכלים ויקריא מדף מסרים קבוע הצהרות מאיימות וקבועות על ישראל כולל דרישה מבית הדין בהאג לחקור פשעי מלחמה עקב פגיעה באזרחים והרס בתיהם בעזה.

אבו מאזן אינו צפוי להוציא מאיזון את הגדה המערבית שהמשיכה לנמנם גם השבוע כשפצצות חיל האוויר הרעידו את הרצועה. הרחוב בגדה המערבית נותר אדיש לסבב הלחימה בין ישראל לחמאס. ההפגנה הגדולה ביותר נערכה בכיכר מנרה ברמאללה, השתתפו בה מאות והיא הייתה שקטה ולפרק זמן קצר. בהפגנה בחברון המוגדרת כמעוז חמאס השתתפו עשרות צעירים שמחו באופן אלים אך תוך פחות מחצי שעה החיכוך עם כוחות צה"ל הסתיים.

לקריאה נוספת:
מטחים וחגיגות: הביטחון העצמי של חמאס צריך להדאיג את צה"ל
חמאס חוגג את ההתפטרות של ליברמן; בעזה שורפים דגלים עם דמותו
על רקע הפסקת האש: דייג פלסטיני נהרג מירי צה"ל ברצועת עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות בעזה בעקבות תקיפת חיל האוויר, לפני יומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסיונות להרים הפגנות בשכם ועזון נותרו בגדר רעיון. באוניברסיטת ביר זית בה אגודת הסטודנטים המזוהה עם חמאס התקיימה הפגנה שקטה וסמלית. הסיבה לכך נעוצה באזהרות גורמי הביטחון הפלסטינים והישראלים, שהפעילו לחץ על המארגנים. גם ברשתות החברתיות ובקרב כותבי הטורים הפלסטינים לא נרשמה דרמה.

מדיניות הבידול של ישראל בין יהודה ושומרון לרצועת עזה עובדת ואפקטיבית. הציבור הפלסטיני עוסק בשגרת יומו ובתכנון עתידו. כל עוד הוא נהנה מסטטוס קוו בתחומי הכלכלה והתחבורה, ואין קפריזות ישראליות סביב מסגד אל אקצא הוא חי את חייו. בבית לחם נערכים לחג המולד ולא היו רוצים שאירועים ביטחוניים ירחיקו תיירות. ברמאללה עסוקים בהכנות לחורף הקרוב ובתכנון התקציב לשנת 2019.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רויטרס, רויטרס
קיצר את הביקור אחרי שכבודו נרמס. אבו מאזן/רויטרס, רויטרס

עם זאת יש כמה נקודות רגישות מבחינת יו"ר הרשות. העיקרית שבהן נוגעת למאמצי ההסדרה ברצועה, אחרי שמצרים וישראל הדירו אותו מהתהליך מול חמאס. העברת הכסף במזוודות מקטאר דרך ישראל לידי חמאס הייתה בגדר דריכה על כבודו והרתיעה בכירים ברשות ולא רק את שר הביטחון המתפטר אביגדור ליברמן. למרות שהמצרים טענו כי הכסף ילך לפצועים ומשפחות הרוגים, ברשתות החברתיות בעזה נחשף כי הכסף הועבר לידי פקידי חמאס. אפשר רק להעריך שאבו מאזן התפוצץ מכעס בראותו את הכסף זורם לפקידי חמאס בזמן שהוא מתקשה לשלם לפקידי הרשות.

ברקע דובר רבות על האפשרות שיו"ר הרשות יטיל סנקציות כלכליות חדשות על חמאס ברצועת עזה אך לאחר הסבב האלים הוא לא יכול להוסיף שמן למדורה וייאלץ להמתין למועד אחר. גם השיח הער על בחירות מתקרבות לא יאפשר לו לפעול באגרסיביות כי בקרוב "לא יהיה עם מי לדבר". כל המערכת המדינית בישראל תהיה עסוקה בקמפיינים, מצעי בחירות ובקלפיות.

הפגנת הזדהות עם רצועת עזה בחברון - 13 נובמבר 2018. רויטרס
הפגנות הזדהות מצומצמות. חברון, לפני יומיים/רויטרס

ברשות רוצים להאמין שגם האמריקנים לא יקדמו מהלכים מדיניים בתקופת בחירות בישראל. לכן כל האזור צפוי להוריד הילוך ודווקא עכשיו יידרשו הגורמים המדיניים והביטחוניים בישראל להימנע מחיכוך מיותר עם הרשות, לחזק את התיאום הביטחוני ואת מדיניות הבידול שהרגיעה לפחות עד כה את השטח. אין תעודת ביטוח לשקט היחסי באיו"ש וכל פרובוקציה ישראלית עשויה להצית אש משום שגם כך ברמאללה חשים בהשפלה בזמן שתהליך ההסדרה עם חמאס קורם עור וגידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully