וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחי הנגבי: "מתקפת חמאס מינורית, לירי על ת"א יש משמעות אחרת"

15.11.2018 / 13:00

השר לשיתוף פעולה אזורי התייחס למצב הביטחוני, ובריאיון לגל"צ התייחס בביטול לירי. נתניהו יצא נגד דבריו: "אין הבחנה בין ירי לעוטף לבין תל אביב". השרה רגב: "דין עוטף עזה כדין תל אביב". כעבור כמה שעות הבהיר הנגבי כי דבריו לא הובנו כהלכה

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

"המתקפה על חמאס הייתה מינורית, מרבית הירי התמקד בעוטף. לירי על תל אביב יש משמעויות אחרות". כך אמר הבוקר (חמישי) השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, בריאיון לתכנית דקלסגל בגל"צ. על אפשרות העברת תיק הביטחון לבית היהודי אמר הנגבי כי "נתניהו, מהיכרותי איתו, לא אוהב לשחרר".

דבריו של הנגבי נאמרו אחרי יומיים של הסלמה ביטחונית בדרום שבמהלכם נורו יותר מ-400 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל והותקפו יותר ממאה מטרות על ידי צה"ל. בשלישי האחרון הודיעו הצדדים על הפסקת אש.

השר התייחס לביקורת הציבורית בכלל ומחאת תושבי הדרום שנמתחה על התנהלות הממשלה מול ירי חמאס בפרט ואמר כי "האמת של הקבינט ושל ראש הממשלה ושל כל אנשי מערכת הביטחון הייתה הפוכה". לדבריו, "כולנו חשבנו שמן הראוי להביא לקץ האלימות בעזה. היו לנו שתי דרכים, האחת של ליברמן שהציע 'מכה קשה', והשנייה היא הסדרה. אנחנו נמצאים עכשיו בעיצומה של תחילת האפשרות השנייה".

עוד בוואלה! NEWS
שריפה בבניין מגורים בבית שמש: שני ילדים נפגעו באורח קשה
שקד: אני ובנט דחינו לחצים להתפטר - לא ברחנו מאחריות
פיגוע דקירה בתחנת משטרה בירושלים: ארבעה שוטרים נפצעו קל

צחי הנגבי, ישיבת ממשלה, 2 באפריל 2017. יואב דודקביץ, פול צלמים
"לירי על תל אביב יש משמעויות אחרות". השר הנגבי/פול צלמים, יואב דודקביץ

הנגבי הוסיף כי "מכה קשה זה אומר כניסה למערכה ארוכה, שבה מדי יום לאורך שבועות ואולי יותר תל אביב תהיה משותקת עם מאות רקטות בכל יום שאין לנו דרך לקעקע אותן אלא בשליחת החיילים שלנו לכל חור בעזה. נמל התעופה בן גוריון יהיה משותק לאורך שבועות, ויש לכך השפעות על הכלכלה ועל התיירות. אין מלחמות ללא מחיר, ומי שלא שש לשלם מחיר, צריך למצוא חלופות למחיר".

אמירתו של הנגבי על ההבדל בין ירי בעוטף לירי על תל אביב זכתה לביקורת חריפה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי הוא שולל לחלוטין את האמירה שיש הבחנה בין העוטף לבין תל אביב. התוקפנות של חמאס איננה "מינורית" ואין הבחנה בין הירי של חמאס לעבר יישובי הדרום לבין ירי לכל אזור אחר במדינת ישראל.

עוד באותו נושא

נתניהו עונה לביקורת: מנהיג טוב מקבל החלטות גם בניגוד לדעה הרווחת

לכתבה המלאה

פוסט ההבהרה של הנגבי

כעבור כמה שעות פרסם הנגבי הבהרה בפייסבוק שלו, וכתב כי "מעולם לא עשיתי הבחנה בין חיי תושבי העוטף לבין חיי תושבי תל אביב, ואם כך הובנו הדברים אני מצטער. ממשלת ישראל פועלת להגן על תושבי העוטף בכל כוחה, לוחמי צה"ל מתמודדים עם התקפות בלתי פוסקות על הגדר, ומיליארדים מושקעים בבניית מכשול שימנע חדירת מנהרות טרור אל תוך היישובים".

"‫דבריי כוונו שמערכה רחבה בעזה הייתה מובילה לקרבנות רבים בקרב לוחמינו, לירי מסיבי על תל אביב, לפגיעה כלכלית קשה, לפגיעה בתנועה האווירית ולהשלכות על המשק והתיירות", כתב.

עוד הוסיף כי "בסיום המערכה היינו עלולים למצוא עצמנו באותה נקודה שבה אנחנו מצויים היום, ולכן העדפנו להגיע לרגיעה ארוכת שנים, ככל שהיא אפשרית, ללא הסלמה, למען תושבי הדרום ותושבי כל הארץ.‬ ‫אין בדברים אלה לבטא יחס שונה כלשהו כלפי תושבי הדרום, אנשים אמיצים ומסורים שהממשלה מחויבת לביטחונם כפי שהיא מחויבת כלפי כל אזרחי ישראל".

רגב להנגבי: "האמירה שלך לא היתה במקומה"

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר כי "על פי צחי הנגבי על תושבי תל אביב אסור לחמאס לירות ועל תושבי הדרום מותר לירות. על פי הממשלה - אי אפשר להגן על תושבי הדרום. שלטון שאין לו ערכים, שמבדיל בין דמם של אזרחי ישראל, חייב ללכת הביתה".

חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה כי דבריו של השר הייצגים למעשה את ראש הממשלה. "הנגבי רק אמר את מה שחושב ראש הממשלה - הפריפריה לא מעניינת אותו. זו הסיבה שכבר כמה חודשים טובים תושבי העוטף נאלצים לחזות בביתם עולה בלהבות מעפיפונים ובלוני תבערה, זו הסיבה שראש הממשלה לא טורח למצוא פתרון אמיתי מול עזה. הממשלה הזו יכולה ללכת הביתה".

מסע"ת של אבי גבאי וציפי לבני בתגובה להתפטרות ליברמן, כנסת ירושלים 14 בנובמר 2018. מערכת וואלה! NEWS
"שלטון שמבדיל בין דמם של אזרחים, חייב ללכת הביתה". גבאי/מערכת וואלה! NEWS

גם בקרב הקואליציה הסתייגו מדבריו של השר. חברת סיעתו של הנגבי שרת התרבות והספורט מירי רגב הבהירה כי אמירתו של השר לא הייתה במקומה. "צחי הנגבי ידידי, טעית!האמירה שלך לא היתה במקומה. כפי שאמרתי השבוע בסיורי בשדרות ובשדות נגב: 'דין עוטף עזה כדין תל אביב'. כל ירי שמסכן את שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל בכל מקום, חייב לייצר תגובה קשה וזהה".

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל אמר כי "התבטאות כזו כמו של צחי הנגבי היא לא ראויה בעליל. כיצד יתכן ששר בישראל יתבטא בצורה כזאת?"

לדברי השר אריאל "עוטף ישראל זו מדינה ישראל ולארגון טרור אין מושג כזה מתקפה מדודה, על אחת כמה וכמה שאזרחי ישראל נפגעו בגוף ובנפש אני דורש מהשר הנגבי להתנצל ומיד על דבריו הקשים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) קרא להדיח את השר בעקבות דבריו. "אם ‎צחי הנגבי לא מודח היום מהליכוד לליכוד אין יותר זכות קיום", צייץ בטוויטר.

(עדכון ראשון: 10:15)

הפגנת תושבי הדרום בצומת מגן. שלומי גבאי
"לפי הממשלה - אי אפשר להגן על תושבי הדרום". הפגנת תושבי הדרום, אתמול/שלומי גבאי

שר המדע אופיר אקוניס תקף את הנגבי על דבריו וקרא לו לחזור בו דבריו. "דברי השר הנגבי אינם מתקבלים על הדעת ואינם משקפים את עמדת הליכוד. אני קורא לשר הנגבי לחזור בו מדבריו. אנחנו עם אחד והערבות ההדדית היא אבן יסוד בחברה הישראלית", אמר אקוניס.

(עדכון ראשון 10:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully