וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עונה לביקורת: מנהיג טוב מקבל החלטות גם בניגוד לדעה הרווחת

14.11.2018 / 11:29

ראש הממשלה התייחס לביקורת הציבורית על הפסקת האש בעזה. "מנהיגות היא לא לעשות את הדבר הקל - אלא הנכון", אמר בטקס האזכרה לבן גוריון. אויבנו התחננו להפסקת אש - רב הנסתר על הגלוי"

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (רביעי) לביקורת שנמתחה נגדו לאחר החלטה על הפסקת אש מול חמאס. במהלך נאומו בטקס לציון 45 למותו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בשדה בוקר, אמר נתניהו כי "בן גוריון היה מנהיג גדול - והוא קיבל החלטות גם בניגוד לדעה הרווחת. מנהיגות היא לא לעשות את הדבר הקל אלא הנכון".

"מנהיגות זה לעמוד מול ביקורת כשאתה יודע דברים חסויים שאינך יכול לחלוק אותם עם הציבור שאתה אוהב", הוסיף ראש הממשלה. הוא התייחס גם להפגנות תושבי עוטף עזה נגד הפסקת האש ואמר: "האמינו לי, הם יקרים לי, דבריהם חודרים ללבי. אבל יחד עם ראשי זרועות הביטחון, אני רואה את התמונה הכוללת של ביטחון ישראל, שאינני יכול לשתפה עם הציבור. הלוואי שהייתי יכול לשתף את אזרחי ישראל בכל מה שאני יודע, אבל בביטחון ישראל - רב הנסתר על הגלוי. אויבינו התחננו להפסקת אש, והם יודעים היטב למה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לרה"מ דוד בן גוריון בשדה בוקר 14 בנובמבר 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"בביטחון ישראל - רב הנסתר על הגלוי". נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

נתניהו אמר את הדברים בצל חילוקי הדעות בקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות המתיחות בדרום. הדיון בקבינט בנושא ערך כשש שעות, בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד, שהציגו סקירות על התקיפות והפעולות הנרחבות בעזה בימים האחרונים וההצעות לתיווך שהגיעו ללשכת ראש הממשלה.

ראש הממשלה ורוב השרים קיבלו את המלצת גופי הביטחון, אך היו שרים שהתנגדו וקראו לגישה אגרסיבית יותר מול החמאס. שר הביטחון אביגדור ליברמן והשרים נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין השמיעו התנגדויות להחלטה לחזור לרגיעה, אך עמדתם לא התקבלה, שכן בסוף הדיון לא נערכה הצבעה אלא סבב התייחסויות בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לרה"מ דוד בן גוריון בשדה בוקר 14 בנובמבר 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לרה"מ דוד בן גוריון בשדה בוקר 14 בנובמבר 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
איזנקוט ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

אחרי הדיון, גורמים בלשכת נתניהו תידרכו ש"כל השרים הסכימו" לעמדת מערכת הביטחון, מה שגרר הודעות זועמות מצד ליברמן ובנט, שכינו את הדברים "פייק ניוז" ו"שקר מוחלט" בהתאמה. ליברמן הדגיש שהוא חזר בדיון על עמדתו שיש "להנחית מכה חזקה על החמאס", ובנט אמר ש"הציג בקבינט את העמדה הנחרצת שביטא בחודשים האחרונים ואת תכניתו לגבי עזה" והתנגד באופן נחרץ להפסקת התקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully