וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי המום": נחשפה תמונה נדירה של היטלר עם ילדה יהודיה

הפיהרר הכיר ב-1933 את רוזה ברניל, שנולדה באותו יום כמוהו ופיתח עמה קשר אף שסבתה הייתה יהודיה. רק ב-1938, בהוראת מזכירו של היטלר, היא נאלצה להפסיק לכתוב לו מכתבים. התמונה צפויה להימכר בכעשרת אלפים דולר. "הפגין חיבה אמיתית"

רוזה ברניל עם אדולף היטלר, 1933. מערכת וואלה! NEWS
חלקו יום הולדת. היטלר והילדה היהודיה רוזה/מערכת וואלה! NEWS

תמונה נדירה של מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר לצד ילדה יהודיה מוצעת היום (שלישי) למכירה פומבית בארצות הברית. בתמונה החתומה, משנת 1933, נראה הפיהרר מחבק את הילדה, ששמה רוזה ברניל נינאו, חרף האידיאולוגיה הרצחנית שלו שהובילה להשמדת שישה מיליון יהודים.

לפי בית המכירות במרילנד, "הגרסה החתומה מעולם לא נחשפה בציבור". ההערכה כי שווי התמונה, שצולמה על ידי היינריך הופמן, יכול להגיע עד לכדי עשרת אלפים דולר.

ביל פנגפולוס, שמציע את התמונה למכירה, אמר ל"דיילי מייל" הבריטי כי הוא היה "המום" כשגילה מה עומד מאחורי התמונה. "היטלר צולם פעמים רבות לצד ילדים למטרות תעמולה. הדבר המדהים לגבי התמונה הזו שנראה שהוא הפגין חיבה אמתית לנערה הצעירה. הייתי המום", אמר.

לקריאה נוספת
מנהיג הימין הקיצוני בגרמניה: "הנאציזם - רק כתם לשלשת בעברנו"

רוזה ברניל עם אדולף היטלר, 1933. רוני כנפו
רוזה ברניל עם אדולף היטלר, 1933/רוני כנפו

השניים נפגשו בזכות העובדה שחלקו את אותו יום ההולדת. לפי בית המכירות, רוזה ואמה הצטרפו לקהל שהתקבץ מחוץ למתחם הנופש של היטלר בברגהוף שבהרי האלפים. ככל הנראה, כשגילה שרוזה והוא נולדו באותו היום, הוא הזמין אותה ואת אמה קרולין לבית, שם נלקחו התמונות.

לא הרבה אחרי התגלה כי אמה של קרולין הייתה יהודיה, מה שהפך את רוזה ליהודיה בעיני המשטר הנאצי. עם זאת, זה לא הניא את היטלר מלהמשיך את ידידותו עם רוזה, שקיבלה ממנו את התמונה החתומה. אוזה הוסיפה לתמונה את נגיעתה, כשציירה עליה פרחים.

הקשר יוצא הדופן כלל חלופת מכתבים בין הנערה להיטלר ולעוזרו ווילהלם ברוקנר בלפחות 17 מקרים בין 1935 ל-1938, אז הורה מזכירו האישי של הפיהרר, מרטין בורמן, לברניל ולאמה לחדול ולנתק קשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"המתוקה של היטלר"

עם זאת, לפי הופמן, הצלם של היטלר, הוא לא התרשם מהוראתו של בורמן. "יש אנשים שיש להם כישרון אמיתי בלהרוס את הכיף שלי", תיאר הופמן את מה שאמר לו היטלר בספרו, "היטלר היה חבר שלי".

הצלם כלל בספרו תמונה נוספת של השניים, שעליה כתב: "המתוקה של היטלר. זה שימח אותו לראות אותה בברגהוף עד שמישהו מצא שהיא לא ארית טהורה".

שנה לאחר שמזכירו של היטלר הורה על ניתוק הקשר שלו עם הנערה, מלחמת העולם השנייה החלה. רוזה, כמו מיליוני יהודים, לא שרדה את המלחמה. היא מתה מפוליו בגיל 17 בבית חולים במינכן, כעשור אחרי הפגישה הראשונה עם הצורר הנאצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully