וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרתיע את חמאס: חציית הקווים שמחייבת תגובה ישראלית חריפה

12.11.2018 / 23:35

בצה"ל הפציצו את בניין רשת הטלוויזיה של חמאס, וארגון הטרור לא מיהר להגיע להפסקת אש על אף החשש שיאבד את הישגיו בהסדרה. מטחי הרקטות ליישובי הדרום העלו נתונים שלא זכורים מאז מבצע צוק איתן. רק פגיעה בסמלים וסיכולים ממוקדים ירתיעו את חמאס. התגוששות בין שני צדדי

עריכה: תום זואילי

עד מחר בבוקר (שלישי) יתברר אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יבחר לאמץ גישה חריפה יותר בניגוד לגישה הפרגמטית הנוכחית, שתכליתה לדחות מערכה ברצועת עזה, מאחר והעורף הישראלי כבר משלם מחיר כבד. בצה"ל מפנימים כי היקף התגובות של חמאס שבר היום תקרת זכוכית שמחייב תגובה צבאית מסוג אחר, כזו שהוא יירתע ממנה ותגרום לו לחשב מסלול מחדש.

במערכת הביטחון העריכו כי לאחר חשיפת המבצע המיוחד אמש בעומק השטח הפלסטיני, חמאס לא יסתפק בהריגתו של סא"ל מ' ויוציא אל הפועל נקמה נגד חיילי צה"ל, או אזרחים ישראלים. הערכות המודיעין הובילו את פיקוד העורף להודיע באופן חריג על ביטול יום הלימודים בנגב המערבי. בצה"ל העדיפו לראות את הילדים בעוטף עזה בבתיהם ולא במוסדות החינוך הממוגנים עם חבריהם.

לקריאה נוספת בנושא
שהייה במקלטים ובקרבה למרחבים מוגנים: הנחיות פיקוד העורף בדרום
צה"ל תקף את בניין רשת הטלוויזיה של חמאס; 3 הרוגים פלסטינים בעזה
חייל נפצע קשה מפגיעת רקטה סמוך לאוטובוס בעוטף עזה; צפו בתיעוד

תקיפות צה"ל בעזה 12 בנובמר 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל בעזה, הערב (צילום: רויטרס)/רויטרס

תגובת חמאס החלה בירי נ"ט לעבר אוטובוס בקרבת גבול הרצועה, אירוע שיכול היה להסתיים באסון במידה והיו בו עשרות אזרחים או חיילים. לאחר מכן שיגר חמאס סדרת מטחים שחצו את רף ה-220 פצצות מרגמה ורקטות לעבר עורף מדינת ישראל - נתונים שלא זכורים מאז מבצע צוק איתן.

צה"ל בתגובה פתח בתקיפות אוויריות והתמקד במבנים ובתשתיות בלבד. סמוך לשעה 21:30, הבינו בצה"ל כי חמאס לא משנה את גישתו, ממשיך לשגר רקטות ופצמ"רים ואף מציב תנאים לישראל. על כן החליטו למוטט באמצעות תקיפות טילים את בניין רשת הטלוויזיה "אל-אקצא" בעזה שבבעלות חמאס, ובמקביל הושמדו שני בתי פעילי הארגון בדרום הרצועה.

עוד באותו נושא

יותר מ-300 שיגורים מעזה, חייל נפצע קשה מפגיעה באוטובוס; צה"ל תוקף ברצועה

לכתבה המלאה
תקיפות צה"ל בעזה 12 בנובמר 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל בעזה, הערב (צילום: רויטרס)/רויטרס

חמאס לא נרתע ולא השמיע קולות של מי שרוצה להגיע במהירות להפסקת אש, מחשש שייאבד את הישגיו בתהליך ההסדרה המורכב. בתגובה לכך החל הארגון לשגר מטחי פצצות מרגמה על יישובי הדרום בזמן שצה"ל ממשיך לצבור כוחות במרחב - מוכנות לקראת אפשרות של תמרון קרקעי במסגרת הידרדרות נוספת בגבול והנחיה ברורה של הקבינט המדיני-ביטחוני, שיתכנס מחר אחר הצהריים. עד אז זו תהיה התגוששות בין הצדדים כשחמאס צובר נקודות, לפחות בתוך רצועת עזה. רק פגיעה בסמלים וסיכולים ממוקדים עשויים להרתיע אותו ולהוביל למשא ומתן להפסקת אש.

פגיעה ישירה בבניין מגורים באשקלון. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת רקטה באשקלון, הערב (צילום: אנשי הדממה)/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

בתוך כך, לשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן הפיצה הודעה כי: "המסרונים שהופצו הערב ממקור לא ידוע, כביכול בשם צעירי מפלגת ישראל ביתנו, הם שקר מוחלט. ראש הממשלה ושר הביטחון רואים עין בעין את המצב והציגו עמדה משותפת בדיונים הביטחוניים". תזכורת למסרונים השקריים במבצע צוק איתן על נפילות של טילים ורקטות בתל אביב. נקווה שלא מדובר במעורבות חמאס ששותל FAKE NEWS ויוצר מחלוקת בין החברה הישראלית לצמרת המדינית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully