וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף את בניין רשת הטלוויזיה של חמאס; 3 הרוגים בעזה

12.11.2018 / 1:08

חיל האוויר תקף את בניין התחנה ברצועת עזה. בנוסף, הותקף משרד המודיעין הצבאי של חמאס. ארגוני הטרור בעזה הזהירו מתגובה, והבהירו שיחריפו את הפעולות הצבאיות. גורם מצרי: לא הצלחנו למנוע את ההסלמה וישראל אחראית. צפו בתיעוד

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הערב (שני) את מבנה תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא" בעזה שבבעלות חמאס. דובר צה"ל הודיע כי "מדובר בתקיפה של נכס שלטוני מרכזי של חמאס, שבוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל, ובתגובה למתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור לעבר אזרחי ישראל". לדברי צה"ל, "בשידורי התחנה מופיעה הסתה קשה נגד מדינה ישראל ואזרחיה, הדרכות ושיטות לביצוע פיגועים נגד אזרחים והחיילים והשגת נשק".

המבנה, שנחשב לסמל, שימש את הארגון לפעילות צבאית והושמד בעבר במהלך מבצע צוק איתן. מנהל הערוץ מסר כי השידור יחזור בעוד זמן קצר וכי "תקיפת מטוסי הכיבוש לא יעצרו את השידורים".

עוד בוואלה! NEWS:
100 שיגורי רקטות לעבר הדרום; פצוע קשה מפגיעת רקטה באוטובוס
שהייה במקלטים, ובקרבה למרחבים מוגנים: הנחיות פיקוד העורף בדרום
עקב אחריה עד פתח הבית: תיעוד של גבר תוקף מינית קטינה בירושלים

תיעוד מתקיפת צה"ל בתחנת הטלוויזיה "אל אקצא". דובר צה"ל,
תקיפת בניין אל אקצא/דובר צה"ל
בניין אל-ג'זירה שהופץ על - ידי צה"ל. -, מערכת וואלה! NEWS
בניין רשת "אל-אקצא" שהופצץ, הערב/מערכת וואלה! NEWS, -

בנוסף, תקף צה"ל את משרד המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס בשכונת אלפרקאן בצפון רצועת עזה. המשרד, השוכן בבניין רב קומות, משרת לפי צה"ל את פעילי המודיעין הצבאי של חמאס, ופועל בלב אזור מאוכלס ובסמוך לבית ספר. היחידה אחראית לכלל תהליכי האיסוף והמחקר המודיעיני, ועל שיקוף תמונת המצב המודיעינית לבכירי הזרוע הצבאית. מצה"ל נמסר כי מדובר בנכס שלטוני מרכזי של חמאס.

הזרוע הצבאית של חמאס איימה כי אם ישראל תגיב על ירי הרקטות, בארגון ירחיבו את הירי לאזורים מרחוקים אף יותר. יותר מ-300 רקטות נורו עד כה לשטח ישראל, מהן גם לאזור ים המלח והר חברון. "ישראל מבינה רק את שפת הכוח ופגיעה בעם הפלסטיני לא תעבור ללא תגובה", אמר בכיר חמאס אסמאעיל רדואן.

התקפת בניין המודיעין הצבאי של החמאס על ידי צה''ל. דובר צה''ל, מערכת וואלה! NEWS
בניין המודיעין הצבאי של חמאס הותקף על ידי צה''ל/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה''ל
בניין המודיעין הצבאי של חמאס הותקף  על ידי צה''ל לפני פגיעה. דובר צה''ל, מערכת וואלה! NEWS
לפני פגיעה, בניין המודיעין הצבאי של החמאס/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה''ל
פיצוץ בתקיפות צה"ל בעזה 12 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
תקיפות צה"ל בעזה, הערב/רויטרס, רויטרס
מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בביקור משפחות ההרוגים בהיתקלות ברצועת עזה. -, מערכת וואלה! NEWS
אסמעאיל הנייה בביקור משפחות בעזה/מערכת וואלה! NEWS, -

רדואן הוסיף כי "הכניסה לעזה היא לא טיול צבאי. כל חייל ישראלי שייכנס לעזה יהיה שבוי או הרוג". לדבריו, "ללא התערבות חיל האוויר באירוע אמש, אף חייל ישראלי לא היה יוצא בשלום".

מצרים ניסתה במהלך היום להביא לרגיעה. גורם פלסטיני בכיר מסר לסוכנות "סווא" כי המודיעין המצרי קיים מאמצים אינטנסיביים, לרבות שיחות עם כלל הגורמים, במטרה להחזיר את השקט לאזור. עם זאת, גורם מצרי אמר הערב לעיתון אל-ח'אליג' כי מדינתו לא הצליחה למנוע את ההסלמה והוסיף כי "ישראל נושאת באחריות". לדבריו, "על אף הקושי הקיים, מצרים תמשיך במגעים להפסקת ההסלמה בעזה".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האו"ם עובד בשיתוף פעולה הדוק עם מצרים וכל הנוגעים בדבר כדי להבטיח שעזה תתרחק מהסף. ההסלמה ב-24 השעות האחרונות היא מסוכנת ופזיזה מאוד. ירי הטילים חייב להיפסק, כולם צריכים להפגין איפוק. אסור לחסוך שום מאמץ כדי להחזיר לאחור את מעגל האלימות".

משרד הבריאות ברצועת עזה דיווח על שלושה הרוגים ותשעה פצועים בתקיפת צה"ל ברצועת עזה. באזור בית לאהיא שבצפון הרצועה נהרגו שני בני אדם. ההרוגים זוהו כמוחמד אל-תורכי, בן 27, ומוחמד עודה, בן 22. על פי הסהר האדום, פלסטיני שלישי נהרג בתקיפה באיזור ברפיח. לפי הודעת דובר צה"ל, יותר מ-70 יעדים הותקפו בדרום ובצפון הרצועה.

תקיפת צה"ל ברצ"ע 12 בנובמבר 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועה, הערב/רויטרס

תיעוד התקיפה בחאן יונס

מוקדם יותר פרסם ארגון הג'יהאד האסלאמי הודעה לפיה "התגובה של ההתנגדות היא תגובה טבעית בשם העם הפלסטיני". דובר הארגון אמר מטרת התגובה היא "שיידע האויב וכל מי שתומך בו, כי אין בטחון כל עוד לא יחיו הפלסטינים בביטחון וכי המשחק בחיי בנינו איננו חינם".

דובר ג'יהאד דאוד שיהאב אמר כי: "השמדת בניין ערוץ "אל-אקצא" וכמה בתי אזרחים הם הפרות תוקפניות מסוכנות שמשמעותם המשך התוקפנות והטרור שמתעלם מכל מאמצי ההסדרה. הדבר יוביל להרחבת תגובת ההתנגדות"

תקיפות צה"ל בעזה 12 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
תקיפות צה"ל בעזה, הערב/רויטרס, רויטרס

בנוסף, יצאה הודעה משותפת לכלל הפלגים האומרת כי הירי הוא תגובה לפעולת צה"ל אתמול, בה נהרגו שבעה פלסטינים. ועדות ההתנגדות העממית ברצועה מסרו כי "פלגי ההתנגדות החליטו להרחיב ולהעמיק את התגובות נגד פשעי והתקפות הכיבוש".

ארגון חיזבאללה בירך על שיגור הרקטות לעבר ישראל, ומסר כי "ההתנגדות לימדה את האויב לקח, שיוביל אותו לחשוב טוב אם לפתוח בתוקפנות חדשה". משרד החוץ הלבנוני קרא לקהילה הבינלאומית לפעול מיידית להפסקת התקיפות ו"הירי הברברי" על שכונות מגורים בעזה.

שיגורי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, 12 בנובמבר 2018. רויטרס
שיגורי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, היום/רויטרס

מטח רקטות נורה משטח רצועת עזה לעבר יישובי הדרום. אוטובוס נפגע ישירות מרקטה במועצה האזורית שער הנגב ואחד הנוסעים, חייל בן 19, נפצע באורח קשה עם פגיעה רב-מערכתית. אדם נוסף נפצע מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה בשדרות. בנוסף אליהם, שלושה בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסים בעיר.

בעקבות האירועים, מטוסי קרב של צה"ל תוקפים מטרות טרור לאורך רצועת עזה. זאת, בהמשך לתקיפה נוספת שבוצעה מוקדם יותר באמצעות מסוק קרב בצפון הרצועה. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי פלסטיני נהרג בתקיפות. האירועים מגיעים אחרי לילה שבה נהרג קצין צה"ל בפעילות מיוחדת בעומק הרצועה - סא"ל מ'.

(עדכון ראשון: 18:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully