וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות בקליפורניה: רוחות "שטניות" מאיימות ללבות את האש

11.11.2018 / 16:56

שירותי החיזוי מזהירים כי השריפות בצפונה של המדינה ובדרומה, שגבו את חייהם של לפחות 25 איש, ילובו בשל הרוחות המדבריות. "אלו חדשות רעות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רוחות חמות ויבשות משתוללות היום (ראשון) בדרומה של מדינת קליפורניה ובצפונה, כשהן מלבות את האש שהרגה לפחות 25 בני אדם וזרעה הרס עצום במדינה.

"זה מחמיר", אמר החזאי מארק צ'נרד, משירות החיזוי המטאורולוגי הארצי במרכז לחיזוי מזג האוויר בקולג' פארק, מרילנד. "אנחנו נקבל רוחות במהירות של עד 65 קמ"ש ומשבי רוח של בין 95 ל-112 קמ"ש", אמר על הרוח "השטנית" שפוגעת באזור לוס אנג'לס, שם משתוללת שריפת "וולסיי" מאז יום חמישי וגבתה את חייהם של לפחות שני בני אדם.

האוויר החם ממדבריות מערב ארצות הברית, כולל מעמק המוות, אל אזורי החוף צפוי להביא רוחות חזקות עד לפחות יום שלישי. לדברי צ'נרד, "אלו חדשות רעות".

לקריאה נוספת על שריפות הענק בקליפורניה
השריפות בקליפורניה: גופות רבות נמצאו בעיירה שנחרבה; 25 נהרגו
"הכול הלך": "גן העדן" של קליפורניה נחרב בשריפות הענק

רכב שרוף בפרדייז, קליפורניה, ארצות הברית, 10 בנובמבר 2018. רויטרס
העיירה נשרפה כליל. כלי רכב שרוף בפרדייז, אתמול/רויטרס

בצפון קליפורניה, רוחות במהירות של כ-65 קמ"ש ינשבו למרגלות סיירה נבאדה, בסמוך לסקרמנטו, שם גבתה השריפה "קמפ" את חייהם של לפחות 23 בני אדם. השריפה החריבה יותר מ-6,700 בתים ובתי עסק בעיר פרדייז, יותר מאשר בכל שריפה אחרת בהיסטוריה של קליפורניה. מניין הקורבנות, שעשוי לגדול, הופך אותה גם לאחת הקטלניות ביותר אי-פעם. רק השריפה בגריפית' פארק ב-1933 ושריפת טאנל ב-1991 היו קטלניות יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כבאי נלחם בלהבות בשריפות בצפון קליפורניה 11 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
עוד עשרות תושבים נעדרים. שריפות בצפון קליפורניה, אתמול/AP, אי-פי

חלק מהגופות שהתגלו בשבוע שעבר אותרו בתוך מכוניות שרופות או בסמוך להן. הלהבות התפשטו כל כך מהר בפרדייז עד שרבים נאלצו לנטוש את רכביהם ולהימלט על חייהם בכביש היחיד שעובר בעיירה ההררית. לפחות 35 בני אדם דווחו כנעדרים ושלושה כבאים נפצעו. לא ברור אם מי מהנעדרים הוא בין הקורבנות.

נכון לאתמול, "קמפ" כילתה יותר מ-400 קמ"ר בקצה של הפארק הלאומי פלומס. צוותי הצליחו להכיל כ-20% מהאש. ב-800 ק"מ מדרום לשלם, "וולסיי" בוערת בגבעות המשקיפות על מליבו והכפילה את גודלה מיום שישי בלילי אל יום ראשון. אלפי בתים נתונים בסכנה, והוראות פינוי ניתנו לכרבע מיליון תושבים בעיר החוף כמו גם בקהילות אחרות במחוזות לוס אנג'לס וונטורה.

ביום שבת ושישי קיבלו הרשויות בקליפורניה סיוע בדמותו של מטוס הכיבוי הגדול ביותר בעולם, ה"סופר טנקר". מטוס הבואינג 747-400 שעבר הסבה סופק ממדינת קולורדו והוא יכול לשאת עד 68 אלף ליטרים של חומר מעכב בערה, כמו 15 עד 16 מכליות כיבוי רגילות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורר זעם כשהאשים את ניהול היערות באחריות לדליקה. בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוא האשים את הרשויות ב"ניהול כושל" ואיים להפסיק את המימון הפדרלי לתחזוקת היערות. סלבריטאים רבים ביקרו את הנשיא על חוסר הרגישות שלו, ודובר מושל המדינה כינה את דבריו "מטורפים ולא מודעים".

תיעוד מלב השריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully