וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בגבול: פלסטיני חדר לשטח ישראל והצית חממה בעוטף עזה

כוחות צה"ל הוזעקו למושב נתיב העשרה לאחר שהפלסטיני הצליח לחצות את הגדר בצפון הרצועה. הפלסטיני נתפס לאחר שהצליח להצית שריפת ענק בחממה בה אותר, והועבר לחקירת כוחות הביטחון

צילום: דדי פולד

פלסטיני הצליח לחדור הערב (שישי) לחממה למושב נתיב העשרה שבעוטף עזה. כוחות צה"ל זיהו את הפלסטיני החשוד, שהצליח לחצות את הגדר בצפון הרצועה. בתום חיפושים אחריו נמצא החשוד והוא הועבר לידי כוחות הביטחון.

בחממה אליה הגיע הפלסטיני פרצה שריפה. תחילה בצה"ל סברו כי הדליקה נגרמה בעקבות פצצת תאורה שנורתה במהלך החיפושים, אולם במהלך החקירה עלה החשד שהפלסטיני הוא זה שהצית את שריפת הענק.

שריפה בחממות בקיבוץ בעוטף עזה כתוצאה מפצצת תאורה של צה"ל לאחר חדירת מחבל שנעצר. שי מכלוף
הדליקה שפרצה בחממה בנתיב העשרה/שי מכלוף

מתחקור ראשוני שביצע פיקוד הדרום עולה כי הפלסטיני הצליח לחדור לשטח ישראל לאחר שחתך את הגדר. מאחר שהצליח להסתתר, לכוחות לא היה קשר עין עמו. רכז הביטחון בקיבוץ הבחין באש שהצית בחממה. הוא הזעיק את כוחות הביטחון שבתום חיפושים הצליחו לאתר אותו.

אירוע החדירה והשריפה שניצתה במהלך החיפושים אחר הפלסטיני עוררה חרדה בקרב תושבי הקיבוצים הסמוכים לגדר. "אם זאת הסדרה אז זה ממש סרט רע", אמרה מעין שניאור, תושבת הקיבוץ בו אירעה התקרית. "אלו שוב דיבורים ותקוות שווא. ערב שישי, הקפצה, חדירה, כוחות, שריפת חממה והרבה כאב לב".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שריפה בחממות בקיבוץ בעוטף עזה כתוצאה מפצצת תאורה של צה"ל לאחר חדירת מחבל שנעצר. שי מכלוף
החממה שהוצתה על ידי הפלסטיני שחדר את הגבול/שי מכלוף

אירוע החדירה התרחש לאחר שמוקדם יותר 10,000 פלסטינים הפגינו בכמה מוקדים לאורך הגבול והתקיימו הפרות סדר. במסגרת העימותים השליכו המפגינים שלושה מטענים מאולתרים לעבר הכוחות. שני פלסטינים ניסו לחצות את הגדר אך שבו על עקבותיהם. כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים דיווחו על 37 פצועים במוקדי ההפגנות. במקביל דווח כי צעירים פלסטינים זרקו אבנים על שיירת השגריר הקטארי שעשתה את דרכה לאחד ממחנות המפגינים סמוך לגבול. בעקבות זאת היא שבה על מסלולה ועזבה את המקום.

קודם לכן מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר הצהיר כי "אין כל הסכם הסדרה עם הכיבוש". סינוואר אמר את הדברים במהלך ריאיון לרשת אל מיאדין הלבנונית הנחשבת מקורבת לחיזבאללה. דבריו באו לאחר שהבוקר החלו הרשויות ברצועה בחלוקת כספי הסיוע של קטאר, שישמשו לתשלום משכורות לפקידי חמאס וגם לאספקת החשמל לרצועה. זאת במסגרת מאמצי ההסדרה האזוריים בין ישראל לחמאס.

לפי כלי תקשורת פלסטיניים, כמאה אלף משפחות ייהנו מהסיוע הקטארי, בהן גם של פצועים מהפגנות השבועיות לאורך הגדר.

שריפה בחממות בקיבוץ בעוטף עזה כתוצאה מפצצת תאורה של צה"ל לאחר חדירת מחבל שנעצר. שי מכלוף
התפשטות האש בחממת המושב בעוטף עזה/שי מכלוף
שריפה בחממות בקיבוץ בעוטף עזה כתוצאה מפצצת תאורה של צה"ל לאחר חדירת מחבל שנעצר. שי מכלוף
השריפה באזור החממה/שי מכלוף
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully