וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהשוטר מס' 1 התחיל לרקוד: צפו במפכ"ל אלשיך בחגיגות הסיגד

9.11.2018 / 13:53

לצלילי מוזיקה באמהרית, קם מכסאו מפכ''ל המשטרה רוני אלשיך והקים גם את תת-ניצב אבי ביטון - והשניים פצחו בריקוד המסורתי של בני העדה האתיופית בליווי האורחים. רגע לפני סיום כהונתו, צפו באלשיך רוקד

.

מפכ''ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך הגיע הבוקר (שישי) למטה מרחב שרון, להיפגש עם קייסים אתיופיים, רבנים בני העדה, ונציגי העדה במשטרה כדי לחגוג עמם את חג הסיגד, החג הרשמי של בני העדה האתיופית, שהוכר כאחד מהחגים הלאומיים של ישראל. למרבה ההפתעה, קם אלשיך מכסאו והקים איתו את מפקד מרחב שרון תנ''צ אבי ביטון, והשניםי הצטרפו לאורחים - בריקוד מסורתי לצלילי מוזיקה עממית באמהרית.

בתקופת כהונתו של אלשיך ובעקבות המחאה של יוצאי העדה, ביצעה המשטרה רפורמות בכל הקשור לקשר שלה עם האתיופים. בין היתר, הוחלט על מתן תיעדוף למתגייסים בני העדה למשטרה וכן נבחנו תיקי חקירה כנגד צעירים ובני נוער בני העדה במטרה לסגור אותם במידת האפשר.

עוד בוואלה! NEWS:
3 ציפורים במכה אחת: הזהב שנתניהו אסף בהר הזבל
התעללו ב-11 ילדיהם במשך שנים: הוארך מעצרם של שני הורים מהמרכז
טרור באוסטרליה: צעק "אללה אכבר" - ודקר למוות שוטר | תיעוד

רוני אלשיך רוקד לצלילי מוזיקה אמהרית. אין, מערכת וואלה! NEWS
רוני אלשיך רוקד לצלילי מוזיקה אמהרית/מערכת וואלה! NEWS, אין

יחסיו עם בני העדה האתיופית הסתבכו עם התייחסותו, לפני שנתיים, לתופעת אלימות שוטרים נגד יוצאי העדה האתיופית. "בכל המחקרים הקרימינולוגים בעולם, ללא יוצא מן הכלל, הוכח כי מהגרים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים וצעירים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים. כאשר הדברים מתלכדים יחד, נוצר מצב שבו סטטיסטית יש קהילה שמעורבת יותר בפשיעה", אמר בכנס בתל אביב.

כעבור יומיים, התנצל אלשיך בפני נציגי הקהילה האתיופית בעקבות התבטאויותיו ונועד עם צוות ההיגוי המשותף למשטרה ולמנהיגות הקהילה האתיופית בישראל ופתח את הפגישה עם "התנצלות בפני כל קהילת יוצאי אתיופיה ומי שחש עצמו נפגע מן הפרסומים בתקשורת". כמו כן, נמסר שהמפכ"ל ציין כי "לא הייתה חלילה כל כוונה לפגוע אלא להציף את הבעיה על מנת לקדם פתרונות מוסכמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully