וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף טוב: 79 הילדים שנחטפו במערב קמרון שוחררו מהשבי

כומר שתיווך בין הממשלה לבין חוטפי התלמידים אמר כי כולם חולצו בחיים יחד עם הנהג שלהם, אולם המנהל ואחד המורים עדיין מוחזקים בשבי. המורדים דוברי האנגלית הכחישו כי הם אחראים לחטיפה

ילדים שנחטפו במערב קמרון עם אחד משוביהם, נובמבר 2018. צילום מסך, טוויטר, צילום מסך
הילדים עם אחד מחוטפיהם, השבוע/צילום מסך, צילום מסך, טוויטר

כל 79 הילדים שנחטפו במערב קמרון שוחררו, אולם מנהל בית הספר ומורה עדיין מוחזקים בשבי - כך אמר היום (רביעי) כומר מקומי שתיווך בין הצדדים. הקבוצה נחטפה ביום שני בבמנדה, העיר המרכזית באזור דובר האנגלית של קמרון, שבו פועלים הבדלנים נגד הממשלה הדוברת הצרפתית.

"השבח לאל, 78 ילדים והנהג שוחררו", אמר סמואל פונקי, כומר מהכנסייה הפרסבטריאנית של קמרון. לדבריו, ילד נוסף הצליח לברוח מהשבי. הוא לא פירט מתי בדיוק ואיך שוחררו הילדים ואם הועבר כופר לחוטפים.

מוקדם יותר הוא ציין כי 11 תלמידי בית ספר אחרים שנחטפו על ידי אותה קבוצה ב-31 באוקטובר שוחררו אחרי תשלום 2.5 מיליון פרנקים קמרוניים (כ-4,400 דולר). פונקי וצבא קמרון מאשימים את הבדלנים דוברי האנגלית בחטיפות, אך דובר מטעם הכחיש זאת.

החטיפה ההמונית, שהזכירה את זו שקרתה ב-2014 בניגריה עם חטיפתן של יותר מ-200 נערות על ידי בוקו חראם, גונתה על ידי ארגוני זכויות אדם.

לקריאה נוספת בנושא
קמרון: הבדלנים חטפו 78 תלמידי בית ספר

מאות בני אדם נהרגו במחוזות דוברי האנגלית בשנה החולפת. העימותים בין הבדלנים לצבא התגברו מאז שהממשלה דיכאה הפגנות של המיעוט דובר האנגלית הטוען שהוא מופלה על ידי הממשלה דוברת הצרפתית. בחודש שעבר נהרג מיסיונר אמריקני שנקלע לחילופי אש בין המורדים לבין חיילים באזור.

האלימות במדינה שבמערב אפריקה מחריפה בזמן שהשליט הוותיק פול ביאה, שמנהיג את קמרון מאז 1982, ניצח בקלות את הבחירות לכהונתו השביעית בחודש שעבר. לטענת ארצות הברית, היו אי-סדרים רבים במערכת הבחירות. ביאה ביטל את הגבלת הכהונות לנשיא לפני כמה שנים, כחלק ממגמה במדינות מסוימות באפריקה המונהגות על ידי שליטים ותיקים.

הבידול הלשוני במדינה שבמערב אפריקה הוא מורשת של הקולוניה הגרמנית לשעבר, שחולקה בין צרפת לבריטניה בתום מלחמת העולם הראשונה.

  • עוד באותו נושא:
  • קמרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully