וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגונים העסקיים הגישו עתירה נגד שביתת המשק הצפויה ליום רביעי

נשיאות הארגונים העסקיים הגישה את העתירה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים. לפי הנשיאות, כבר מיומה הראשון של השביתה ייגרם נזק של מיליארד שקלים. "איש לא חולק על הצורך לפתור את בעיית תאונות העבודה אך השבתת המשק לא תפתור דבר". כחלון: "אנחנו על סף פתרון"

עריכה: איתי עמרם

נשיאות הארגונים העסקיים, שמייצגת את כלל המגזר העסקי במשק, הגישה הבוקר (שני) עתירה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים נגד השביתה הכללית במשק שההסתדרות יזמה ליום רביעי הקרוב. בעתירה, המגזר העסקי דרש מבית הדין להוציא צו מניעה זמני וקבוע נגד השביתה, ובמקביל לזמן את הצדדים המעורבים לדיון דחוף לשם פתרון המשבר, שייערך מחר בשעה 15:00 בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים.

"איש לא חולק על הצורך לפתור את בעיית תאונות העבודה אך השבתת המשק לא תפתור דבר ותגרום נזק כספי עצום למשק ולמגזר העסקי. אנו קוראים לבית הדין לקרוא לצדדים הרלוונטיים לשבת ביחד למשא ומתן, עד לייצור פתרונות אפקטיביים שרובם בסמכות הממשלה", יו"ר הנשיאות שרגא ברוש.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן 1 בנובמבר 2018. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
ניסנקורן, ביום חמישי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

ביום חמישי האחרון, הסתדרות העובדים איימה להשבית את המשק ביום רביעי, אם הממשלה לא תיענה לדרישותיה בנושא תאונות הבניין והעבודה. "נתחיל בשביתה קשה", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, והכריז כי השביתה תהיה ללא הגבלת זמן.

לפי העתירה, ההסתדרות עושה שימוש לא סביר ולא מידתי בכלי השביתה, תוך כדי פגיעה קשה בכלל המשק הישראלי ותושבי המדינה - שכלל אינם צד בסכסוך והם בבחינת קורבן תמים. בעתירה גם צוין כי במקום שהשביתה תשיג את מטרתה - קידום בטיחות בעבודה, היא תפגע בעיקר באוכלוסייה החלשה בישראל, כגון קשישים ונתמכי סעד, אשר זקוקים לתמיכה מהמדינה באמצעות ביטוח לאומי ושירותי בריאות. "הכוח של השביתה לגרום נזקים כבדים וסבל בל ישוער לציבור רחב שכלל אינו צד לסכסוך בין העובד לבין המעסיק, ככל כוח אחר במדינה דמוקרטית, אינו בלתי מוגבל והוא נדרש לאיזון מול זכויות ואינטרסים אחרים של הציבור" נכתב בעתירה.

עוד באותו נושא

בגלל תאונות עבודה: ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק בשבוע הבא

לכתבה המלאה
שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
"זו שביתה מיותרת". משה כחלון/ראובן קסטרו

בין היתר, נכתבה בתביעה כי כבר מיומה הראשון, השביתה תגרום לנזק כספי ישיר של מיליארד שקלים, כאשר כל שתימשך השביתה, הנזק זה רק ילך ויגדל. . עוד נכתב כי "המגזר העסקי כולו עשוי לעמוד בפני מצב קשה של פגיעה בייצור עד כדי שיתוק במקרים מסוימים בשל גמר מלאי חומרי גלם המיובאים מחו"ל", וכי "השבתת נמלי הכניסה לישראל באוויר בים וביבשה פוגעת פגיעה אנושה בתנועת התיירות. רק מעצם האיום בהשבתת נמלי הכניסה והיציאה לישראל נגרם נזק כבד לענף התיירות, לנוכח חששם של תיירים ומבקרים עתידיים שמא תמנע כניסתם לישראל או יציאתם ממנה במועד".

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון הגיב היום לשביתה הצפויה של ההסתדרות במהלך ישיבת סיעה, ואמר כי אתמול הייתה לו פגישה עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במטרה לנסות למנוע את השביתה. "זו שביתה מיותרת. אין טעם לגרום נזק לאזרחי ישראל", אמר כחלון והוסיף כי "אנחנו על סף פתרון נפתור את זה ביחד".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully