וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מומחים לרעלים וכימיקלים: "צוות סעודי טשטש את רצח העיתונאי"

5.11.2018 / 14:14

גורם בכיר באנקרה אמר כי ריאד שלחה את הצוות לקונסוליה באיסטנבול, בטרם אפשרה למשטרת טורקיה לחפש בה. "זאת הייתה מטרתם היחידה", אמר. סגנו של ארדואן: "לחקור את הדיווחים על כך שהגופה הומסה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ערב הסעודית שלחה מומחים לאיסטנבול כדי לטייח את רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י לפני כניסת משטרת טורקיה לקונסוליה באיסטנבול - כך אמר היום (שני) גורם טורקי בכיר, ששמר על עילום שם. לדבריו, מומחה לרעלים ומומחה לכימיקלים נשלחו במיוחד לטורקיה כדי לטשטש את הראיות ברצח העיתונאי, שביקר את יורש העצר הסעודי וחי בארצות הברית בשנה האחרונה. "אנחנו מאמינים שזו הייתה מטרתם היחידה", אמר.

במקביל, העיתון דיילי סבאח, המקורב לממשלת טורקיה, דיווח היום כי צוות ששלחה ריאד כדי לעזור לחקירת הרשויות בטורקיה פעל במקום זאת להעלמת הראיות. לפי "גורמים מהימנים", שצוטטו בעיתון, צוות שכלל 11 חוקרים סעודים הגיע לטורקיה תשעה ימים אחרי היעלמות העיתונאי בקונסוליה וכלל את שני המומחים שאותם הזכיר הגורם הבכיר.

סגן נשיא טורקיה, פואט אוקטאי, אמר היום כי יש לחקור את הדיווחים שלפיהם גופתו של חאשוקג'י הומסה בחומצה. "השאלה עכשיו היא מי נתן את ההוראות", אמר לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו. "אלו התשובות שאנחנו מחפשים עתה. שאלה נוספת היא היכן הגופה. יש דיווחים שהיא הומסה בחומצה. יש לבחון את כולם". ביום שבת דווח ב"דיילי סבאח" כי הגופה בותרה והוצאה מחוץ לקונסוליה בחמש מזוודות שונות.

לקריאה נוספת על הרצח
בניו של חאשוקג'י מדברים לראשונה: "מקווים שלא כאב לו יותר מדי"
טורקיה: חאשוקג'י נחנק למוות בתוך הקונסוליה ובותר לחתיכות

ג'מאל חאשוקג'י סעודיה טורקיה. AP
הקונסוליה הסעודית באיסטנבול/AP

בתוך כך, בז'נבה דנה היום מועצת זכויות האדם של האו"ם ברצח של חאשוקג'י. הנציג הסעודי הבטיח כי ריאד תעמיד לדין את האחראים לרצח, שפגע בתדמיתו של יורש העצר. ריאד מכחישה כי להנהגה היה קשר לכך, אך גם באנקרה וגם בוושינגטון רומזים כי למוחמד בן סלאמן, שנחשב לשליט בפועל, הייתה אחריות לכך.

בתחילה הכחישה הממלכה כי חאשוקג'י מת ואמרה כי הוא עזב את הקונוסוליה ב-2 באוקטובר, זמן קצר לאחר שהגיע כדי להשלים את הליך הגירושים שלו. בהמשך, בעקבות לחץ בינלאומי כבד, גם מצד בעלת בריתה ארצות הברית, היא הודתה כי הוא מת בקטטה שלה היו אחראים "גורמים סוררים" בהמשך, אמר התובע הכללי כי הרצח אכן היה מתוכנן. לטענת טורקיה, הוא גם סתר את הדברים שאמר גורם סעודי בכיר בעילום שם, ולפיהם הגופה הועברה ל"משתף פעולה מקומי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה נגד ערב הסעודית מחוץ לשגרירות הממלכה בלונדון בשל רצח העיתונאי חאשוקג'י, 26 באוקטובר 2018. רויטרס
הפגנה נגד רצח חאשוקג'י מחוץ לשגרירות סעודיה בלונדון, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully