וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: חאשוקג'י נחנק למוות בתוך הקונסוליה ובותר לחתיכות

31.10.2018 / 22:24

התובע באיסטנבול אמר כי העיתונאי הסעודי נרצח תוך זמן קצר מהרגע שבו נכנס לקונסוליה בעיר, אחרי פגישה עם התובע הסעודי. לדבריו, הוא ביקש מידע על מיקומה של הגופה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

התביעה באיסטנבול מסרה היום (רביעי) כי העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשקוג'י נחנק למוות זמן קצר לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול בתחילת החודש. לדבריו, הגופה בותרה במסגרת הרצח המתוכנן והושלכה למקום לא ידוע. הדברים נאמרו לאחר פגישה שקיים התובע איפראן פידאן עם התובע הסעודי הכללי, סעוד אל-מוג'ב, שממנו ביקש מידע על מיקומה של הגופה. בהודעה נמסר כי לא היו תוצאות קונקרטיות בפגישה שקיימו השניים במהלך השבוע חרף "המאמצים לחשוף את האמת".

בהודעת התביעה עלתה שוב הדרישה של אנקרה להסגיר לידיה את 18 העצורים הסעודים ולחשוף בפניה את זהותו של "משתף הפעולה המקומי", שלפי גורם סעודי השליך את גופותו של העיתונאי בן ה-59. עם זאת, לטענת התביעה הטורקית, התובע הסעודי אמר בתגובה כי אין אישור רשמי לכך שאכן היה משתף פעולה מקומי כזה, בסתירה נוספת בין הגרסאות הסעודיות.

התובע הסעודי, שהזמין את פידאן לחקור את החשודים כדי לקבוע מה עלה בגורלה של הגופה ואם הרצח היה מתוכנן מראש, עזב הערב את טורקיה אחרי שלושה ימים שבהם גם קיים דיונים במטה סוכנות הביון הלאומית (MIT).

ההצהרה הרשמית אימתה למעשה את הדיווחים שפורסמו בשבועות האחרונים בתקשורת הטורקית ויוחסו לגורמים טורקיים עלומי שם. הרצח של חאשוקג'י בתוך הקונסוליה באיסטנבול ב-2 באוקטובר הוביל למשבר בין המערב וטורקיה לבין ערב הסעודית, שבתחילה הכחישה כי הוא מת ושינתה את גרסתה כמה וכמה פעמים בשבועות שחלפו מאז.

לקריאה נוספת על רצח חאשוקג'י
סנאטורים בכירים לטראמפ: עצור את שיחות הגרעין עם סעודיה

"אף אחד לא יודע" - טראמפ התייחס לדיווח שלפיו סעודיה הרגה את העיתונאי ב"חקירה שהשתבשה" כ"שמועה". רויטרס
הפגנה נגד סעודיה מחוץ לקונסוליה באיסנבול בתחילת החודש/רויטרס

בהמשך היום אמר דובר מפלגת השלטון, עומר צ'ליק, כי הרצח לא יכול היה לצאת לפועל ללא הוראות מגבוה, באחת ההאשמות המפורשות ביותר של אנקרה נגד ריאד עד כה. הוא הוסיף כי לא ייתכן שהסעודים לא הצליחו למצוא את גופתו של חאשוקג'י אחרי כמעט חודש של חקירות.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שיחסיו עם ערב הסעודית הפכו למתוחים אחרי שאנקרה שלחה כוחות לקטאר בשנה שעברה בעקבות המצור שהטילה עליה ריאד עם שכנותיה, קרא לערב הסעודית לחשוף מי הורה על הרצח של חאשוקג'י, שהיה מיודד עמו. "אין טעם בלגונן על אנשים מסוימים מהחקירה", הוא אמר אתמול לכתבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
"יש גנרלים מעורבים" - ארדואן: "מדובר במבצע חיסול שתוכנן מראש, מישהו הסיר את המצלמות מהקונסוליה". רויטרס
דורש תשובות מסעודיה. ארדואן בפרלמנט בשבוע שעבר/רויטרס

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המקורב לממלכה המשמשת בעלת ברית מרכזית במאבק מול איראן, דורש ממנה לקיים חקירה שקופה ואמינה וביטל כמה אשרות כניסה ל-21 גורמים סעודיים שהואשמו במעורבות ברצח. עם זאת, טראמפ מדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות ומסרב להשעות את עסקות הנשק.

יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שתדמיתו כרפורמטור נפגעה בעקבות הרצח של מתנגד המשטר, מכחיש כי הוא היה מעורב ברצח אחד ממתנגדיו. ואולם, רבים מטילים ספק בהצהרות הנהגת הממלכה מאחר שחלק מ-15 חברי הקבוצה שרצחה את חאשוקג'י היו מהמעגל הפנימי של הנסיך הצעיר, ששולט בפועל בממלכה ואינו מפגין סובלנות כלפי מבקריו.

(עדכון ראשון: 16:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully