וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפגיעה בבעל עסק: הופסקו עבודות בצומת המסוכן בכביש 90

5.11.2018 / 17:55

צו מניעה הוצא נגד עבודות בצומת מגדל מערב, שהוגדר "מוקד סיכון", בעקבות עתירת בעל עסק הטוען כי ההסדרים החדשים יפגעו בפרנסתו מבלי שתהיה לכך הצדקה. ברביעי הצדדים ייפגשו בבית המשפט, אך ראש המועצה השכנה מזהיר: "כל יום בו הפרויקט מתעכב עלול לעלות בחיי אדם"

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

ברקע התאונות הקטלניות האחרונות בכביש 90, נעצרו עבודות לשדרוג אחד הצמתים המסוכנים שלאורכו - צומת מגדל מערב, הסמוך למושבה מגדל. בית המשפט המחוזי בנצרת הוציא אתמול (ראשון) צו מניעה כנגד עבודות חברת "נתיבי ישראל" במקום, בעקבות עתירתו של בעל אחד העסקים הפועל בצומת.

הפרויקט, המתוקצב בכ-19 מיליון שקלים, כולל "הסדרה בטיחותית דחופה" - זאת לאחר שהצומת הוגדר "מוקד סיכון". אזורי סיכון כאלה, על פי הגדרת משרד התחבורה, הינם קטעי כביש באורך קילומטר, בהם אירעו שלוש תאונות דרכים עם נפגעים בשנה האחרונה ועשר תאונות דרכים בשלוש השנים האחרונות. מדי שנה מאותרות כ-250 נקודות תורפה כאלה.

הצומת של חיליק. לוודא עם יואב איתיאל לפני השימוש, מערכת וואלה! NEWS
"הצומת של חיליק". הצומת המסוכן בכביש 90/מערכת וואלה! NEWS, לוודא עם יואב איתיאל לפני השימוש

עבודות הבטיחות בצומת החלו לפני כחודשיים וחצי והן כוללות שני מעגלי תנועה חדשים, הוספת תאורה לאורך הציר, שינויים גיאומטריים לתוואי והתקנת מעקות בטיחות ואיי תנועה קשיחים. אלא שבסוף השבוע שעבר הוציא השופט יונתן אברהם את הצו לבקשת בעלי מזנון "הצומת של חיליק", תושב המקום הטוען כי במסגרת ההסדר תיחסם הכניסה לכלי רכב הבאים מכיוון צפון לכביש הגישה והחנייה המשמשת את לקוחותיו הבאים מכיוון זה.

בעל המזנון, יחיאל "חיליק" בנאי, עתר נגד "נתיבי ישראל", המועצה המקומית מגדל וחברת "אשל הנדסה" המפקחת על העבודות. בעתירתו הוא טען כי חסימת הדרך תפגע פגיעה אנושה בפרנסתו וכי חסימת הכביש מכיוון גינוסר אינה חיונית ואינה מבוססת על שיקולי ביטחון תעבורתי, שכן מעולם לא אירעה שם תאונה. לדבריו מדובר בהסכמה "חסרת בסיס" שנתנה המועצה המקומית משיקולים לא ענייניים, בחוסר צדק, בעלת מאפיינים פסולים.

בנאי הדגיש כי "לא ביקשתי שיפסיקו את כל העבודות ולא כל העבודות הופסקו. המשיכו לעבוד היום וגם הלילה עובדים. ביקשתי בסך הכל להפסיק את עבודות המעקה והמדרכה המתוכננות ליד העסק שלי, עד הדיון". לדבריו, "כל המטרה שלי הייתה להחזיר את התכניות לשולחן".

עוד באותו נושא

17 הרוגים בשבועיים: התקציב לכביש הדמים מתעכב - והקטל נמשך

לכתבה המלאה
מפת התאונות בכביש 90. מערכת וואלה! NEWS
מפת התאונות בכביש 90/מערכת וואלה! NEWS

עוד הוא טוען כי העבודות נעשות ללא תיאום עם העסקים במתחם וכי פנייתו לצד בעלי עסקים אחרים לראש המועצה שלו, ישראל עמרוסי, לקיים ישיבת מועצה דחופה בנושא, לא נענתה. את התייחסותו של עמרוסי לא ניתן היה לקבל. דיון במעמד הצדדים נקבע ליום רביעי.

"מדובר בצומת מסוכן בטירוף", אומר עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית השכנה, עמק הירדן. "זה פרויקט בעל חשיבות רבה לכל תושבי האיזור הצפוני של עמק הירדן והמושבה מגדל ולמאות אלפי התיירים הפוקדים את האיזור מדי שנה". הוא הוסיף כי הוא הצטער "לקרוא את החלטת השופט העוצרת את הפרויקט הזה, ומקווה שבדיון שיתקיים במעמד שני הצדדים תתהפך ההחלטה. לא ייתכן שבעלים של עסק אחד, חשוב ככל שיהיה, יעצור פרויקט של מיליוני שקלים עם חשיבות כזו, הן ברמת הבטיחות והן רמת ההסדרה של הפעילות התיירותית הגדולה שנעשית במקום".

גרינבאום הזהיר מהשלכות עצירת העבודות, ואמר כי "כל יום בו הפרויקט הזה מתעכב עלול לעלות בחיי אדם, ואם חלילה אוטובוס שמסיע ילדים ממגדל או מעמק הירדן לבית הספר 'נופי ארבל' או אוטובוס שמסיע צליינים שמגיעים לשוט בכנרת יהיה מעורב בתאונה בפניה המסוכנת שקיימת כיום, האחריות תהייה על ראשו של אותו בעל עסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully