וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות האחיות בנהר ההאדסון: "העדיפו לפגוע בעצמן ולא לשוב לסעודיה"

משטרת ניו יורק שללה את האפשרות ששתי האחיות שנמצאו דבוקות זו לזו נרצחו, ומצביעה על כך שהן ככל הנראה שמו קץ לחייהן. הן נמלטו מבית משפחתן, שם חוו אלימות, ושהו במלונות פאר במנהטן עד שאזל כספן

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

משטרת ניו יורק שללה ביום שישי את האפשרות שהאחיות הסעודיות, שגופותיהן נשפטו מנהר ההאדסון בחודש שעבר, נרצחו. האחיות, טאלה פריה, בת 16, ורוטנה פריה, בת 22, נמצאו במרחק של מאות קילומטרים מביתן בווירג'יניה, כשהן דבוקות זו לזו בסרט דביק. הן לא נראו מאז אוגוסט האחרון.

המשטרה סבורה כי השתיים, שככל הנראה סבלו מאלימות בביתן, שהו במלונות יקרים במנהטן מאז 1 בספטמבר, עד שהן הגיעו לסף תקרת האשראי שלהן. שעות לפני שגופותיהן צפו ממי הנהר, אדם שרץ באזור סיפר כי ראה אותן מתפללות במגרש משחקים סמוך. הוא החליט לפנות למשטרה מאחר שהסיפור "רדף אותו".

מפקד יחידת הבילוש דרמוט שיה אמר כי אלו שהכירו את האחיות סיפור לחוקרים כין "הן היו מעדיפות לפגוע בעצמן - להתאבד - מאשר לשוב לערב הסעודית". הוא אמנם לא אישר כי הן אכן שמו קץ לחייהן, אך שיה אמר כי למשטרה אין מידע אמין על כך שהתבצע פשע כלשהו.

לקריאה נוספת
הגופות הודבקו ונשטפו מהנהר: מוות מסתורי של 2 אחיות סעודיות בארה"ב

אחיות סעודיות שגופותיהן נמצאו בנהר ההאדסון בניו יורק, אוקטובר 2018. מערכת וואלה! NEWS
לא היו מוכנות לשוב לסעודיה. האחיות טאלה ורוטנה/מערכת וואלה! NEWS

החוקרים עדיין לא קבעו את סיבת המוות הרשמית של האחיות. עם זאת, לא נמצאו סימנים ברורים למכות טראומה אצל השתיים, שהיו לבושות, מה שככל נראה שולל את התיאוריה שהן קפצו לנהר מגשר ג'ורג' וושינגטון. הן ככל הנראה היו בחיים בעת שנכנסו לנהר..

הן עברו לארצות הברית עם אמן ב-2015 והתיישבו בפרפקס, פרבר של וושינגטון הבירה. רוטנה נרשמה לאוניברסיטת ג'ורג' מייסון, אך עזבה באביב. המשטרה מסרה כי הן עזבו את בית משפחתן והושמו במקלט אחרי היעלמותן הראשונה, בדצמבר אשתקד. ב-24 באוגוסט דווח שוב על היעדרותן.

לפי המשטרה, ביום שקדם למציאת הגופות, אמן של הנערות קיבלה שיחה מגורם בשגרירות הסעודית בוושינגטון, שהורה למשפחה לעזוב את ארצות הברית מאחר שהילדות הגישו בקשה למקלט פוליטי. הקונסול הסעודי בניו יורק מסר כי הוא מינה עורך דין שיעזור למשפחה בתיק. עוד נמסר כי האחיות היו סטודנטיות "שליוו את אחיהן בוושינגטון".

מותן קרה בעוד שערב הסעודית מנסה לבלום את המשבר הבינלאומי שפרץ בעקבות הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, שהתגורר בארצות הברית בשנה האחרונה וכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר. ואולם, בשלב זה, אין דבר המצביע על מעורבות של השלטונות הסעודיים בפרשת מותן של האחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully