וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופות הודבקו ונשטפו מהנהר: מוות מסתורי של 2 אחיות סעודיות בארה"ב

31.10.2018 / 11:21

השתיים - בנות 16 ו-22 - נמצאו לגדות נהר ההאדסון בניו יורק, חודשיים אחרי שנעלמו מביתן בווירג'יניה. האם סיפרה כי גורם בשגרירות הסעודית התקשר יום קודם לכן והורה למשפחה לעזוב את ארה"ב מאחר שהאחיות הגישו בקשת מקלט מדיני. המשטרה טרם קבעה את סיבת המוות

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

המשטרה בניו יורק חוקרת את מותן המסתורי של שתי אחיות מערב הסעודית, שגופותיהן, שהודבקו יחד במסקנטייפ, נשטפו לגדות נהר ההאדסון בעיר בשבוע שעבר. האחיות, טאלה פריה, בת 16, ורוטנה פריה, בת 22, נמצאו בשבוע שעבר על גדות הנהר, במרחק של מאות קילומטרים מביתן בווירג'יניה, שם הן התגוררו. הן לא נראו מאז אוגוסט האחרון.

החוקרים עדיין לא קבעו את סיבת המוות של האחיות, שהודבקו כשהן מסתכלות אחת על השנייה. עם זאת, לא נמצאו סימנים ברורים למכות טראומה אצל שתי האחיות, שהיו לבושות, מה שככל נראה שולל את התיאוריה שהן קפצו לנהר מגשר ג'ורג' וושינגטון.

המשטרה מסרה כי ביום שקדם למציאת הגופות, אמן של הנערות קיבלה שיחה מגורם בשגרירות הסעודית בוושינגטון, שהורה למשפחה לעזוב את ארצות הברית מאחר שהילדות הגישו בקשה למקלט פוליטי.

הקונסול הסעודי בניו יורק מסר כי הוא מינה עורך דין שיעזור למשפחה בתיק. עוד נמסר כי האחיות היו סטודנטיות "שליוו את אחיהן בוושינגטון".

שתי אחיות סעודיות שגופותיהן נמצאו בניו יורק,. אתר רשמי
נעלמו לפני חודשיים. האחיות פריה/אתר רשמי

משטרת ניו יורק שלחה את אחד מחוקריה לווירג'יניה כדי לאסוף מידע נוסף על האחיות, במיוחד על מה שאירע מאז שדווח על היעדרותן. "אנחנו מחפשים אחרי כל הרמזים בעברן", אמר דרמוט שיה, ראש יחידת הבילוש במשטרת ניו יורק.

הן עברו לארצות הברית עם אמן ב-2015 והתיישבו בפרפקס, פרבר של וושינגטון הבירה. רוטנה נרשמה לאוניברסיטת ג'ורג' מייסון, אך עזבה באביב. דובר מטעם האוניברסיטה אמר כי מותה הוא "טרגדיה" והוסיף כי המוסד משתף פעולה עם המשטרה.

המשטרה מסרה כי הן עזבו את בית משפחתן והושמו במקלט אחרי היעלמותן הראשונה, בדצמבר אשתקד. ב-24 באוגוסט דווח שוב על היעדרותן.

המשטרה התקשתה בתחילה לזהות את הגופות בזמן שהעיר וכל ארצות הברית היו עסוקים בפרשת חבילות הנפץ. היא פרסמה קלסתרונים של הנערות וקראה לציבור לעזור בזיהוי שלהן. "אנחנו פועלים כדי להשיג צדק עבור הנערות ולגלות מה בדיוק קרה", אמר שיה.

מותן קרה בעוד שערב הסעודית מנסה לבלום את המשבר הבינלאומי שפרץ בעקבות הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, שהתגורר בארצות הברית בשנה האחרונה וכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר. הוא נרצח לפני כחודש בקונסולייה הסעודית באיסטנבול, ובריאד מטילים את האחריות על גורמים סוררים בעוד שבמערב מטילים ספק בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully