וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריגל לטובת קטאר: מאסר עולם למנהיג האופוזיציה השיעית בבחריין

עלי סלמאן הורשע כי עבד יחד עם המודיעין של הנסיכות, שעמה נתקה ארצו את היחסים יחד עם הגוש הסעודי. בחריין טוענת כי איראן מתסיסה את הרוב השיעי נגד בית המלוכה הסוני, והוציאה מחוץ לחוק את מפלגות האופוזיציה הגדולות

מנהיג האופוזיציה השיעית של בחריין, עלי סלמאן, 2011. רויטרס
נשלח למאסר על כך ש"הסית לשנאה". המנהיג השיעי סלמאן, 2011/רויטרס

בית משפט לערעורים בבחריין גזר היום (ראשון) מאסר עולם על מנהיג האופוזיציה השיעית במדינה, שהורשע בריגול עבור קטאר - כך מסר גורם משפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית. עלי סלמאן, שעומד בראש התנועה אל-וופק שהוצאה מחוץ לחוק, זוכה על ידי העליון ביוני, אך התביעה ערערה על כך. איש הדת עוד יכול לערער על ההחלטה.

בחריין הצטרפה לחרם שמובילה ערב הסעודית על קטאר מאז יוני אשתקד בטענה שהיא תומכת באיראן ובארגונים אסלאמיים קיצוניים. סלמאן ושני חברים אחרים בתנועתו מואשמים בעבודה למען המודיעין הקטארי במטרה להפיל את הממשלה. איש הדת כבר נושא עונש של ארבע שנות מאסר אחרי שהורשע ב"הפצת שנאה" בנסיכות, שחוותה הפגנות של הרוב השיעי מול בית המלוכה הסוני מאז אירוע "האביב הערבי" ב-2011.

לקריאה נוספת בנושא
המלך קרא לסוף החרם הערבי, ומשלחת מבחריין הגיעה לביקור נדיר בישראל

מלך בחריין חמד בן עיסא בבית הלבן, מאי 2017. AP
סעודיה נחלצה לעזרתו. מלך בחריין, בשנה שעברה/AP

ב-24 בנובמבר יתקיימו בחירות לפרלמנט בהתאם להוראת המלך חמד, אך חברי מפלגות האופוזיציה אל-וופק ואל-וועד לא מורשים להשתתף. מאות מתנגדי משטר נאסרו מאז ההפגנות ב-2011, שדוכאו בסיוע ערב הסעודית, ולרבים מהם בוטלה האזרחות. בחריין, בעלת ברית מרכזית של ארצות הברית שבשטחה שוכן בסיס של הצי החמישי, מאשימה את איראן בהתססת היצרים בקרב הרוב השיעי. טהראן דוחה את הטענות.

האו"ם וארגוני זכויות אדם מבקרים את היחס של בחריין למפגינים ולפעילי אופוזיציה, ואת השינויים שנעשו בשנה האחרונה בחוק הפלילי, המאפשרים בין היתר לבתי משפט צבאיים להעמיד לדין אזרחים באשמת טרור. ארגון זכויות האדם אמנסטי מגדיר את סלמאן ופעילים כלואים אחרים אסירי מצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully