וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחרי עומאן - נתניהו יבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ

לפי הפרסום בעיתון א-שרק אל-אווסט ביקורו של ראש הממשלה במדינה הערבית יתקיים בזמן הקרוב. בנוסף דווח כי הגעת נתניהו לסולטנות תווכה על ידי יהודי-אמריקני שנחשב למקורבו

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ אחרי ביקורו בעומאן בשבוע שעבר. כך מדווח הבוקר (שישי) העיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון.

גורם המעורה בנושא המצוטט בעיתון, אמר כי הביקור בסולטנות תוכנן זמן רב בתיווך יהודי-אמריקני המקורב לנתניהו. זאת במטרה להחזיר את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן בהתאם לתוכנית השלום האמריקנית.

אתמול דווח בעיתון כי עומאן מנסה לקרב בין ישראל והרשות הפלסטינית כדי להביא לפתיחת תהליך שלום מחודש. המקורות הוסיפו כי המגעים עוסקים בדרישות יו"ר הרשות אבו מאזן להכרה אמריקנית במזרח ירושלים כבירה הפלסטינית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ. נתניהו עם הסולטן העומאני, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי המקורות המצוטטים בעיתון, עומאן רוצה לשחק תפקיד חשוב בפתרון המחלוקות בין הרשות והאמריקנים מצד אחד והרשות וישראל מצד שני אך אינה מעוניינת לשמש כנותנת חסות או כמתווכת.

לפני יומיים נפגש שר החוץ של עומאן, יוסוף בן עלוואי, עם אבו מאזן ברמאללה. על פי התקשורת הפלסטינית, השר העביר ליו"ר הרשות איגרת מהסולטן על ביקורו של ראש הממשלה נתניהו במדינה בשבוע שעבר. אבו מאזן עצמו ביקר בסולטנות ימים אחדים לפני ביקור נתניהו.

בן עלאווי הציע בפגישה כי ארצו תסייע בקידום התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, ואף גינה מתקפות נגדה מצד העולם הערבי. "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת", אמר. "גם העולם מודע לעובדה הזאת ואולי הגיע הזמן שיתייחסו אליה בהתאם". בנוסף, התייחס שר החוץ למאמצים של הנשיא טראמפ בגיבוש "עסקה המאה", שתביא לשלום בין ישראל לפלסטינים.

עוד באותו נושא

ביקור חוזר: שר החוץ של עומאן נפגש עם אבו מאזן ברמאללה

לכתבה המלאה
שר החוץ של עומאן יוסוף בן עלוואי נפגש היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה - 31/10/18. מערכת וואלה! NEWS
יחזירו את הפלסטינים לשולחן המו"מ? שר החוץ העומאני בפגישתו עם אבו מאזן לפני יומיים/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully