וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיף השליך מעטפות כפולות - וקולות החיילים בת"א נפסלו

2.11.2018 / 10:48

ההחלטה התקבלה לאחר שמשקיף מטעם סיעת יהדות התורה בעיר השליך מעטפות כפולות על שולחן קלפי בספירת הקולות ונמלט. החשד הוא כי ניסה להשפיע על הרכב המועצה ולגנוב מנדט ממרצ. "נדרוש להוציא צו מניעה", אמרה יו"ר הסיעה. משרד הפנים: "הנושא נבדק"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

יושבת ראש ועדת הבחירות ורדה אלשיך החליטה אמש (שישי) על פסילת קולות החיילים בתל אביב בשל חשד לזיוף מצד סיעת יהדות התורה בעיר.

החלטתה התקבלה לאחר שבמהלך ספירת הקולות הלילה בקלפי לונדון מיניסטור השליך משקיף מטעם סיעת 'מאמינים', מעטפות כפולות על אחד השולחנות - ונמלט. החשד הוא כי המשקיף ניסה להעביר מנדט לסיעת מאמינים של יהדות התורה על חשבון מרצ במועצת העיר. המשטרה הגיעה למקום כדי לחקור את האירוע.

קלפי בתל אביב, 30 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
חשש מזיוף קולות. קלפי בתל אביב/ראובן קסטרו

במרצ דרשו לפסול גם את הקלפיות הנגישות מתוך חשש כי אותו משקיף ביצע את המעשה גם בהן. עם היוודע על החשש מזיוף הקולות הגיעה הלילה יו"ר הסיעה מיטל להבי לקלפי בלונדון מיניסטור. "לילה קשה עבר על כוחותינו ובוקר ארוך לפנינו", אומרת להבי.

לדבריה, "אחד מסופרי הקולות של ש''ס הבחין באיש של יהדות התורה מוציא מעטפות מכיסו. חברי הוועדה עצרו את הספירה וקראו למנהל הבחירות והמשטרה והאיש ברח מהמקום". עוד הוסיפה להבי כי "הספירה נעצרה אבל אנחנו אפילו לא יודעים מתי התחיל הזיוף, נכנס לבדיקה של כל המספרים, נבין את המשמעויות ונדרוש גם להוציא צו מניעה''.

עוד באותו נושא

"מאוכזב מזמיר, אך לא כועס": חולדאי שב ללשכת ראש העיר ת"א

לכתבה המלאה
רון חולדאי מחוץ לביתו  לאחר הזכייה בקדנציה נוספת בבחירות לראשות עיריית תל אביב  31 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
ישפיע רק על הרכב המועצה. ראש העיר הנבחר חולדאי/ראובן קסטרו

בעקבות התקרית הוועדה החליטה על קיומן של בחירות נוספות לחיילים אולם על פי משרד הפנים לא קיימת כלל אופציה שכזאת ומדובר בחריגה מסמכות. הנושא הועבר לבחינה משפטית. יודגש כי החלטה על בחירות נוספות לחיילים עשויה להשפיע אך ורק על הרכב מועצת העיר. ממשרד הפנים נמסר כי "מדיווח של מנהל הבחירות, תוך כדי ספירת קולות החיילים היה ניסיון לזייף את התוצאה. המשטרה הוזעקה. כעת הנושא נבדק".

מאמינים: פסילת קולות החיילים בגלל קלפי אחד - זיהום הליך הבחירות

מסיעת מאמינים נמסר כי "אמש התקיימה ספירת קולות החיילים והקלפיות הנגישות. מספירת כלל הקולות עלה כי סיעת מאמינים הגיעה, בפער, למספר הקולות הנדרש על מנת לקבל מנדט שני. לקראת סוף הספירה נודע לנו כי בקלפי האחרון ובו קולות החיילים עלה חשד כי משקיף המוצב מטעם הסיעה גרם לזיוף לכאורה של כ-10 מעטפות וכי הספירה נעצרה. בעקבות החשד המליצה ועדת הבחירות על פסילת כלל קולות החיילים ומועד חדש של בחירות לכלל חיילי העיר.

עם היוודע דבר האירוע, פנה יו"ר סיעת מאמינים, חיים גורן בדרישה לוועדת הבחירות על מנת שתפתח בבדיקה מיידית מול משטרת ישראל בכדי שזאת תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה. בהינתן שהפרטים נכונים מדובר באירוע חריג מאוד ולכאורה פלילי. מעבר לעניין החוקתי החמור, הפעולה של אותו אדם בקלפי הספציפי מונעת לפחות זמנית מהסיעה לקבל את המנדט השני לה היא ראויה ע"פ קולות הבוחרים, כולל החיילים. כמו כן פסילת כלל קולות החיילים מכל הקלפיות, על אף שהמקרה לכאורה התרחש רק בקלפי אחד, אינה מידתית, פוגעת בקולות הכשרים, תטריח אלפי חיילים להצביע בשנית ללא כל צורך ועשויה לגרום לזיהום הליך הבחירות בסיבוב השני".

(עדכון ראשון: 10:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully