וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות הניצחון הסתיימו בפציעה: תופעת הירי בישובים ערביים

2.11.2018 / 2:58

נערה בת 15 מכליל נפצעה בידה מכדור שנורה בחגיגות בכפר ירכא הסמוך בעקבות זכיית ראש מועצה בבחירות המקומיות במה שמכונה "ירי שמחה". ביישובים הסמוכים טוענים כי התופעה התרבתה ומפנים אצבע מאשימה למשטרה. "זה מפגן אלימות ברברי - איך מתירים את זה"

צלמים זמניים מורשים

נערה בת 15 מהישוב כליל מאושפזת במרכז הרפואי לגליל בנהריה לאחר שנפצעה בידה שלשום (רביעי) מפגיעת כדור תועה מהכפר ירכא. החשד הוא כי הכדור נורה במהלך "ירי שמחה" בכפר הסמוך שם חגגו את ניצחונו בבחירות של ראש המועצה והיב חביש‏. מטח הירי החל מאז היוודע תוצאות ראשוניות בחצות שבין יום שלישי ורביעי ועד למחרת בסביבות השעה 22:00.

ד"ר מיכאל עסאף, מנהל מחלקה אורטופדית ילדים במרכז הרפואי מסר לוואלה! NEWS כי "הנערה נפצעה באורח קל כתוצאה מקליע תועה שחדר לרקמה הרקה באחת מזרועותיה, אך לא גרם לכל נזק לעצם או לתפקוד השוטף של היד. היא צפויה לעבור הליך כירורגי ולאחר השגחה תשתחרר לביתה".

תושבת כליל אמרה כי "מדובר בנס, זה היה יכול להסתיים הרבה יותר גרוע. מה שהיה בלילה זה היה פחד. אני נשבעת לך שזה נשמע כמו מלחמה".

תושב נוסף בכליל אמר כי מאז יום הבחירות נאספו בישוב כ-15 קליעים. שניים מהם היו אמש, ללא נזק וללא נפגעים.

כדור שפגע בבית במושב עמקה במסגרת "ירי שמחה" , ככל הנראה מכיוון ירכא.. ללא, מערכת וואלה! NEWS
כדור שפגע בבית במושב עמקה/מערכת וואלה! NEWS, ללא

תושבי הגליל המערבי, הרגילים ל"יריות שמחה" ביישובי המיעוטים באזור טוענים שהירי בימים האחרונים של מערכת הבחירות האחרונה ובמיוחד לאחר פרסום התוצאות היה חריג ביותר. י', המתגורר בעמקה, מושב ותיק הסמוך לכליל, אמר לוואלה! NEWS: "זה נשמע מטורף, אבל שירתתי בצנחנים ואני משוכנע שמה ששמעתי אתמול היה ירי מקלעים, גם כבדים". בעמקה אומרים כי איש לא נפגע עדיין במושב נפגע מכדורים תועים אבל נזק כבר נגרם לרכוש, ומצביעים אל קולטי שמש על הגגות שהתנפצו, ומכות ושריטות בפח המכוניות של תושבי המקום. "לכל אחד בכפרים הסמוכים יש נשק, וכן, אנחנו מפחדים", הוא אומר.

"במשטרה פשוט משלימים עם התופעה שהפכה לשיגרה. זה נהיה בדיחה. המוקדנית של המשטרה אומרת לי 'כן כנראה חוגגים את הבחירות'. יש יישובים ערבים שמקיפים אותנו ויש שם ירי מדי ערב. זה דבר שמדווח למשטרה. התחלנו להתלונן בקביעות ולהקליט את השיחות, כי הדבר הראשון שהם אומרים זה 'למה לא התקשרת'", הוא אומר.

עוד באותו נושא

20 מצביעים: היישוב שהשתתף לראשונה בבחירות לרשויות המקומיות

לכתבה המלאה
קלי שנורה מירכא ונמצא בבית. מערכת וואלה! NEWS
קליע שפגע ברעפים של בית סמוך לירכא, 2016/מערכת וואלה! NEWS

"אי אפשר לחיות על המזל כל הזמן"

י', תושבת הישוב כליל, מצטמררת לנוכח שימוש במינוח "ירי שמחה". היא אומרת כי "אין בירי הזה כל שמחה. זה מפגן אלימות ברברי שאני לא מבינה איך מתירים אותו בכלל". גם תושב ירכא שהיה בצד המובס בבחירות השבוע, דיווח על פחד וסיפר כי הוא יושב מכונס בבית עם משפחתו. "הזוכים יורים, המפסידים יושבים מפוחדים בבית. ככה זה", הוא הסביר.

ישי עפרוני, קב"ט המועצה האיזורית אשר, שהיישובים עמקה וכליל נמצאים בתחומה, מכיר היטב את הנושא. "זו בעיה מוכרת והמשטרה מטפלת בזה", אומר הקב"ט, "לצערנו נפצעה אצלנו ילדה כי בסוף הסטטיסטיקה קורית. אי אפשר לחיות על המזל כל הזמן. לכדורים יש נטייה לחזור לכדור הארץ. היא שיחקה עם החברות שלה החוץ וחטפה את הכדור".

לדבריו, "המשטרה הקימה צוות שתפקידו לטפל בנושא של נשק במגזר ומטפלת לאורך כל השנה. לפני כל חתונה מזהירים את החתן והכלה ולוקחים מהם כסף בערבות. אנחנו בקשר גם עם מפקד תחנת נהריה וגם עם מפקד תחנת עכו. רק היום הם תפסו שני פרחחים שירו לפני כמה ימים בכפר אחר. גם באירוע הזה הם לא מקלים ראש. הם לקחו עדות והפעילו את מערכת המודיעין והחקירות שלהם, אבל בסופו של יום די קשה להגיע לכפר של עשרות אלפים ולהגיד: הבחור הזה ירה באוויר את הכדור שפגע באותה ילדה".

כדור שפגע בבית במושב עמקה במסגרת "ירי שמחה" , ככל הנראה מכיוון ירכא.. ללא, מערכת וואלה! NEWS
חלון שנפגע מירי במושב עמקה/מערכת וואלה! NEWS, ללא

"גשם הקליעים" - תופעה כלל ארצית לא מדווחת

"אתמול בלילה היה ירי כמו בכל ערב", סיפר מוטי שלומוביץ מבית חנניה, אחד ממושבי המועצה האיזורית חוף הכרמל הסמוך לכפר ג'סר א-זרקא, "אשתי מצאה על רצפת המחסן קליע 9 מ"מ שחדר מהגג וחורר אותו. אני מזהה שזו היתה פגיעה חזקה כי ראש הקליע השתטח במהלכה". המשטרה טרם הגיעה למקום.

שלומוביץ, נשוי ואב ל-3 שגם משמש בהתנדבות רכז ביטחון בבית חנניה מספר על עוד מקרים של פגיעות קליעים בכלי רכב ובתים במושב. "אני לא יודע אם להאשים את המשטרה או את בתי המשפט שמשחררים", אמר והוסיף כי הוא משוכנע שצריך לעשות משהו למיגור התופעה. "אני יכול להגיד לך שתחנת המשטרה בג'סר א-זרקא לא שינתה שום דבר וגם שהסובלים העיקריים הם תושבי הכפר. מה שאנחנו סובלים מהנשק והפשיעה זה 10% ממה שהם סובלים".

אמנם הוא לא חושב שהירי ייחודי להכרזת תוצאות הבחירות אבל בשבת שעברה אירעה לו היתקלות דומה: "כשנכנסתי לכפר צעדה מולי תהלוכת בחירות כשאחד הצועדים נושא רובה M-16, ככה, בלב הישוב, לאור יום. הזכיר לי דברים לא נעימים. חבר שלי אמר לי לעשות אחורה-פנה ויצאתי".

תושבי כליל עתידים מחר להגיע לירכא ולקיים מפגש עם תושבי הישוב במטרה להסביר להם את המצב הקשה שנוצר בעקבות התופעה.

נערה מהיישוב כליל נפגעה מכדור שנורה במסגרת "ירי שמחה" , ככל הנראה מכיוון ירכא. ללא, מערכת וואלה! NEWS
כדור שפגע בבית ביישוב כליל, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, ללא

משה דוידוביץ, ראש המועצה הנכנס של מועצה אזורית מטה אשר, דיווח שפגיעות נוספות נגרמו גם הערב לבתים בישוב ונמצא בקשר עם המשטרה. דוידוביץ דרש ממפקד המרחב, נצ"מ ששון חממה טיפול מיידי שיביא להפסקת התופעה וזה אמר כי יתבצע טיפול אישי וממוקד במצב.

בנוסף לכך, ביקש דוידוביץ ליזום פגישה עם ראשי הרשויות הנוגעים בדבר, ושוחח עם ראש המועצה הנכנס של הכפר ירכא, אשר הבטיח לטפל בבעיה בכל הכלים העומדים לראשותו.

דוידוביץ אמר כי "תושבים בישובים הסמוכים לכפרים מרגישים תחת מתקפה פרועה המסכנת חיים. יש צורך בטיפול דחוף ותקיף במתפרעים. המצב עלול להביא לתוצאות חמורות עוד יותר אם לא יטופל במהרה. אני קורא להתערבות כל הגורמים הרלוונטיים במשטרה וברשויות בכדי להביא לרגיעה מיידית והחזרת תחושת הביטחון של תושבינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully