וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכה למוות אחרי שעבר כלא: המאפיונר המפורסם מבוסטון נרצח בגיל 89

ג'יימס "ווייטי" בולגר עבר מכלא בפלורידה למתקן במערב וירג'יניה ונרצח מיד עם מעברו, ככל הנראה בסגירת חשבונות. הוא היה מושא לסרטים רבים והורשע ב-2013 ב-11 מעשי רצח, אחרי שנתפס בתום מצוד ארוך

הוכה למוות בכלא - המאפיונר הידוע לשמצה מבוסטון, ג'יימס "ווייטי" בולגר נרצח בבית סוהר פדרלי בווירג'יניה המערבית/צילום: CNN

המאפיונר הידוע לשמצה ג'יימס "ווייטי" בולגר נרצח בבית סוהר פדרלי בווירג'יניה המערבית - כך דיווחו הערב (שלישי) כלי תקשורת אמריקניים. בניו יורק טיימס צוטטו גורמים במערכת הכליאה הזלטון שאמרו כי לפחות שני אסירים הכו את האסיר בן ה-89 למוות עם הגעתו למתקן מכלא אחר בפלורידה. בבית הכלא טרם מסרו את סיבת המוות הרשמית.

אחד הסוהרים במתקן אמר לניו יורק טיימס כי אחד האסירים שהיו מעורבים ברצח "קשור למאפיה", אולם הוא לא יודע לאיזה ארגון. גורם בכיר ברשויות אכיפת החוק המפקח על תיקים של הפשע המאורגן, אך לא היה מעורב בחקירת מותו של בולגר, סיפר כי הוא עודכן על ידי גורם אחר כי גורם בפשע המאורגן חשוד באחריות לרצח.

הוא הועבר ביממה האחרונה ממתחם כליאה בסמטרוויל, פלורידה, אחרי שאיים על אחד מאנשי הסגל. עם זאת, עורך דינו האשים את שירות בתי הסוהר הפדרליים בכך שהם גזרו עליו "עונש מוות". לפי גורמים בשירות בתי הסוהר, הוא הועבר מכמה בתי כלא, אך הם לא פירטו מדוע.

הפושע האירי המפורסם בן ה-89, שהיה מושא לכמה סרטים, הורשע ב-2013 ב-11 מעשי רצח. הוא נתפס בקליפורניה אחרי מצוד שנמשך 16 שנים אחריו.

לקריאה נוספת על חייו של המאפיונר
שני מאסרי עולם למאפיונר הידוע לשמצה מבוסטון

ג'יימס בולגר, הבוס הגדול של המאפיה בבוסטון, ארה"ב. רויטרס
גדל בשכונת עוני של בוסטון. "ווייטי" לאחר מעצרו/רויטרס

בולגר, שאת כינויו "ווייטי" הוא חב לשיערו הבוהק בצבע פלטינה, נולד ב-1929 וגדל בשכונת עוני של בוסטון, שם הפך למנהיג כנופיית "ווינט היל" האירית הידועה לשמצה, שעסקה בסחיטה, הימורים וסחר בסמים.

לאורך השנים נקשר שמו לשורה של רציחות אכזריות, רבות מהן של מהמרים שלא עמדו בחובותיהם. במקביל, שימש בולגר בעצמו במשך שנים כמודיע של ה-FBI, ומעמד זה סייע לו לקבל "פרוטקשן" מהמשטרה ולהעלים את ארגוני הפשע המתחרים. בין היתר, סייע לבולשת "להפיל" את המאפיה האיטלקית של ניו אינגלנד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. FBI, AP
"ווייטי" לאורך השנים/AP, FBI

במהלך שנות ה-90 נחשפו בהדרגה קשריו הענפים עם ה-FBI. בזכות הקשרים הללו, קיבל בולגר ב-1994 "טיפ" מסוכן הבולשת כי עומד להיות מוגש נגדו כתב אישום - והוא נמלט. לאחר בריחתו, הפך לאחד מעשרת המבוקשים הבכירים של ה-FBI, ופרס של שני מיליון דולר הוצב על ראשו.

במהלך המנוסה שלו מרשויות החוק, הוא הצטלם כתייר בכלא אלקטרז, שבו ריצה עונש מאסר על שוד מזוין וחטיפה. לאורך קריירת הפשע שלו, הוא אף ניסה להעביר כלי נשק למחתרת האירית (IRA) שבפעלה בצפון אירלנד נגד השלטון הבריטי.

"ווייטי" בכלא אלטקרז

מעצרו ב-2011 אירע ימים בודדים לאחר שהבולשת פתחה במבצע יחסי ציבור שקרא לציבור לסייע בלכידת בלוגר ובת זוגו, ולדברי סגן מפקד ה-FBI בלוס אנג'לס באותה תקופה, סטיבן מרטינז, הקמפיין הצליח: "טיפ" מודיעיני שהתקבל בעקבות הפרסומים בתקשורת הוא שהביא לאיתורם ולכידתם. המעצר נערך בדירת שלושת החדרים בה התגוררו בני הזוג, בבניין המשקיף על האוקיינוס.

כמה ספרים כבר נכתבו על סיפור חייו של בולגר, והוא אף נחשב לעבריין שעליו בוססה דמותו של פרנק קוסטלו, ראש המאפיה האירית, שאותו גילם ג'ק ניקולסון בסרטו זוכה האוסקר של מרטין סקורסזה מ-2006, "השתולים". ב-2015 יצא הסרט "חוקי הפשע" בכיכובו של ג'וני דפ, ששיחק את בולגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully