וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם למאפיונר הידוע לשמצה מבוסטון

ג'יימס "וויטי" בולגר בן ה-84, שהיה לאורך שנים ברשימת עשרת העבריינים המבוקשים ביותר של ה-FBI, והורשע ב-11 רציחות, יסיים את חייו בכלא. כמה ספרים נכתבו על סיפור חייו

ג'יימס "וויטי" בולגר, שנחשב לעבריין הידוע לשמצה ביותר שיצא אי פעם מהעיר בוסטון, נידון אמש (חמישי) בבית משפט בעיר לשני מאסרי עולם ולעוד חמש שנים בכלא. בולגר בן ה-84, איש המאפיה האירית, אשר היה לאורך שנים אחד מעשרת העבריינים המבוקשים ביותר ברשימת ה-"Most Wanted" של הבולשת הפדרלית (FBI), בילה 16 שנים מחייו בהימלטות מרשויות החוק, עד שנתפס בשנת 2011 בסנטה מוניקה שבקליפורניה.

בחודש אוגוסט האחרון הרשיע אותו חבר המושבעים ברצח 11 בני אדם, בסחיטה ובקשירת קשר. "כמעט שלא ניתן לאמוד את היקף הרציחות שלך, חוסר הרגישות מצדך, והשחיתות שהפגנת", אמרה אתמול לבולגר השופטת דניז קספר, בטרם הקריאה לו את גזר דינו.

ג'יימס בולג'ר, המאפיונר מבוסטון שהיה מבוקש במשך שני עשורים נידון לשני מאסרי עולם, נובמבר 2013. רויטרס
לא ניתן לאמוד את חוסר הרגישות. איור של הקראת גזר הדין של בולגר, אתמול/רויטרס

בולגר, שאת כינויו "ווייטי" הוא חב לשיערו הבוהק בצבע פלטינה, נולד ב-1929 וגדל בשכונת עוני של בוסטון, שם הפך למנהיג כנופיית "ווינט היל" האירית הידועה לשמצה, שעסקה בסחיטה, הימורים וסחר בסמים. לאורך השנים נקשר שמו לשורה של רציחות אכזריות, רבות מהן של מהמרים שלא עמדו בחובותיהם. במקביל, שימש בולגר בעצמו במשך שנים כמודיע משטרתי, ומעמד זה סייע לו לקבל "פרוטקשן" מהמשטרה ולהעלים את ארגוני הפשע המתחרים. בין היתר, סייע לבולשת "להפיל" את המאפיה האיטלקית של ניו אינגלנד.

במהלך שנות ה-90 נחשפו בהדרגה קשריו הענפים עם ה-FBI. בזכות הקשרים הללו, קיבל בולגר ב-1994 "טיפ" מסוכן הבולשת כי עומד להיות מוגש נגדו כתב אישום - והוא נמלט. לאחר בריחתו, הפך לאחד מעשרת המבוקשים הבכירים של ה-FBI, ופרס של שני מיליון דולר הוצב על ראשו.

אילוסטרציה. FBI, AP
קשרים ענפים עם ה-FBI. בולגר לאורך השנים/AP, FBI

מעצרו לפני כשנתיים אירע ימים בודדים לאחר שהבולשת פתחה במבצע יחסי ציבור שקרא לציבור לסייע בלכידת בלוגר ובת זוגו, ולדברי סגן מפקד ה-FBI בלוס אנג'לס, סטיבן מרטינז, הקמפיין הצליח: "טיפ" מודיעיני שהתקבל בעקבות הפרסומים בתקשורת הוא שהביא לאיתורם ולכידתם. המעצר נערך בדירת שלושת החדרים בה התגוררו בני הזוג, בבניין המשקיף על האוקיינוס.

כמה ספרים כבר נכתבו על סיפור חייו של בולגר, והוא אף נחשב לעבריין שעליו בוססה דמותו של פרנק קוסטלו, ראש המאפיה האירית, אותו גילם ג'ק ניקולסון בסרטו זוכה האוסקר של מרטין סקורסזה מ-2006, "השתולים".

עוד בנושא:
ארה"ב: נעצר הגנגסטר הכי גדול שיצא מבוסטון
הבוס הגדול של המאפיה בבוסטון נמצא אשם ברצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully