וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוהב שלום ורודף שלום": שר הדתות דוד אזולאי הובא למנוחות

30.10.2018 / 23:06

הלווייתו של השר לשירותי ודת וחבר הכנסת, שהלך לעולמו בגיל 64 לאחר מאבק במחלת הסרטן, התקיימה בבית העלמין סנהדריה בירושלים בהשתתפות פוליטיקאים ואישי ציבור. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים

אתר רשמי

השר וחבר הכנסת לשירותי דת דוד אזולאי, שהלך לעולמו בגיל 64, הובא הערב (שלישי) למנוחות בבית העלמין סנהדריה בירושלים. אזולאי נאבק במחלת הסרטן במשך תקופה ארוכה ולפני כמה חודשים התפטר מתפקידו כחבר כנסת בשל טיפולים רפואיים שנאלץ לעבור לעיתים תכופות. בין תפקידיו שימש כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, כיו"ר הוועדה לפניות הציבור ובממשלתו הראשונה של אריאל שרון שימש כסגן שר הפנים.

בהלוויה השתתף בין היתר הרב הראשי יצחק יוסף, שקרא בהלוויה "ללמוד בדרכיו של המנוח הצדיק הזה, שהיה בעל מידות נפלאות".

מוקדם יותר ספד לו ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דוד כיהן במשך למעלה משני עשורים כחבר כנסת, ויזם חוקים רבים שתכליתם להיטיב עם אזרחי המדינה. הוא היה שר מצוין וחרוץ שהאיר פנים לכל אדם, אוהב שלום ורודף שלום. הוא יחסר לי ולכל חברי הממשלה. אנו שולחים תנחומים עמוקים לבני משפחתו הנפלאה, ובתוכם הבן ינון שממשיך את דרכו כחבר כנסת. דוד יחסר לכולנו מאוד".

דוד אזולאי ישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
בן 64 במותו, הותיר אישה וארבעה ילדים. השר דוד אזולאי/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן אמר כי אזולאי "היה אדם גדול, צנוע ועניו. ישר דרך וירא שמים בתכלית. אני מכירו למעלה מעשרים שנה ומעיד עליו שהיה איש אמת".

השר אריה דרעי ממפלגתו אמר: "אני בוכה על חברי היקר, אהובי, שותפי לדרך עשרות שנים, הרב דוד אזולאי, שהלך כעת לעולמו לאחר ייסורים רבים והוא רק בן 64. רבי דוד הישר, הצנוע, איש החסד, איש המעשה, צדיק אמיתי, נפטר והשאיר את משפחתו, את משפחת ש"ס ואת בית ישראל, כואבים וחסרים". בהלוויתו, ספד לו דרעי: ''הרבנים מקבלים פניו, אין לי ספק שהם יקחו אותו תחת חסותם. הוא יצא מהעולם הזה נקי" וחתם את הספדו: "אנחנו כמו אחים, אל תשכח אותנו למעלה''.

עם היוודע על מותו של השר אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "‫תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם כנסת ישראל למשפחתו של השר דוד אזולאי, שנפטר היום לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. דוד ואני נבחרנו שנינו לכהונה ראשונה בכנסת לפני 22 שנים ומאז עבדנו יחד למען מטרות משותפות. הוא היה ח"כ מצוין ושר חרוץ אבל יותר מזה בן אדם ערכי וטוב. הוא יחסר לי מאוד‬".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לאזולאי: "נעצבתי כל כך על מותו של ידידי, שר הדתות דוד אזולאי. דוד היה אחד הפולטיקאים המרגשים והמחוברים ביותר לכל שבטי ישראל. איש עכו שעסק בצרכי ציבור באמונה כל ימיו לצד מסירות אין קץ למשפחתו הנפלאה. בתקופה האחרונה התמודד בגבורה עם מחלתו אך הקפיד להמשיך ולשרת את הציבור ככל יכולתו. נישא את זכרו בליבנו".

עוד באותו נושא

"ישר וצנוע": הלך לעולמו השר לשירותי דת דוד אזולאי בגיל 64

לכתבה המלאה
דוד אזולאי. לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
דוד אזולאי/מערכת וואלה! NEWS, לע"מ

אזולאי הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הוא נולד במרוקו ב-5 במאי 1954 ובשנת 1963 עלה עם משפחתו ממרוקו. הוא כיהן כחבר כנסת משנת 1996 ברציפות וכיהן כיו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה.והוועדה לפניות הציבור. אזולאי חוקק שורה של חוקים שעיצבו את ספר החוקים של מדינת ישראל ובהם: חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה ועיגן את מעמדם של לוחמי האש. חוק הפוליו המאפשר פיצוי לנפגעי פוליו. אזולאי עמד בראש וועדה מיוחדת שקבעה את מעמדם של בני הפלשמורה - ביתא ישראל השוהים במחנות באתיופיה הוועדה שבראשותו קיבלה את ההחלטה להעלות את שארית הפליטה מאתיופיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully