וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישר וצנוע": הלך לעולמו השר לשירותי דת דוד אזולאי בגיל 64

30.10.2018 / 19:00

לאחר יותר מעשרים שנה שכיהן כחבר כנסת, התפטר השר בחודש מרץ האחרון בשל מחלת הסרטן. אזולאי כיהן בשורה של תפקידים בהם השר לשירותי דתות, סגן שר הפנים ויו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. דרעי: "בוכה על חברי היקר, שותפי לדרך עשרות שנים"

צילום: באדיבות "חרדים 10", עריכה: טל רזניק

הלך לעולמו דוד אזולאי, השר לשירותי דת ששימש כח"כ מטעם סיעת ש"ס. אזולאי נבחר לראשונה לכנסת בשנת 1996 וכיהן כחבר כנסת עד מרץ האחרון. בין תפקידיו בכנסת הוא שימש כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ולאחר מכן כיו"ר הוועדה לפניות הציבור. בממשלתו הראשונה של אריאל שרון היה סגן שר הפנים. בן 64 היה במותו. ההלוויה בשעה 22:30 בבית ההלוויות סנהדריה.

השר היה חולה במחלת הסרטן במשך תקופה ארוכה. לפני כמה חודשים הוא התפטר מתפקידו כחבר כנסת בשל טיפולים רפואיים שנאלץ לעבור לעתים תכופות. מי שנכנס במקומו לרשימת ש"ס היה בנו ינון אזולאי שמכהן כיום כח"כ מטעם המפלגה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל הביעו צער עמוק על פטירתו. "דוד כיהן במשך למעלה משני עשורים כחבר כנסת, ויזם חוקים רבים שתכליתם להיטיב עם אזרחי המדינה", אמר נתניהו. "הוא היה שר מצוין וחרוץ שהאיר פנים לכל אדם, אוהב שלום ורודף שלום. הוא יחסר לי ולכל חברי הממשלה. אנו שולחים תנחומים עמוקים לבני משפחתו הנפלאה, ובתוכם הבן ינון שממשיך את דרכו כחבר כנסת. דוד יחסר לכולנו מאוד".

דוד אזולאי ישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
השר אזולאי (צילום: אוהד צויגנברג)/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

נשיא המדינה התייחס אמר: "נעצבתי כל כך על מותו של ידידי, שר הדתות דוד אזולאי. דוד היה אחד הפולטיקאים המרגשים והמחוברים ביותר לכל שבטי ישראל. איש עכו שעסק בצרכי ציבור באמונה כל ימיו לצד מסירות אין קץ למשפחתו הנפלאה. בתקופה האחרונה התמודד בגבורה עם מחלתו אך הקפיד להמשיך ולשרת את הציבור ככל יכולתו. נישא את זכרו בליבנו".

מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן אמר כי אזולאי "היה אדם גדול, צנוע ועניו. ישר דרך וירא שמים בתכלית. אני מכירו למעלה מעשרים שנה ומעיד עליו שהיה איש אמת".

השר אריה דרעי ספד לאזולאי: "אני בוכה על חברי היקר, אהובי, שותפי לדרך עשרות שנים, הרב דוד אזולאי, שהלך כעת לעולמו לאחר ייסורים רבים והוא רק בן 64. רבי דוד הישר, הצנוע, איש החסד, איש המעשה, צדיק אמיתי, נפטר והשאיר את משפחתו, את משפחת ש"ס ואת בית ישראל, כואבים וחסרים".

בנו ינון אזולאי, שנכנס במקומו לכנסת לאחר שהתפטר כדי לכהן כשר, מסר: "בדקות האחרונות נלקח לנו אבי מורי זכר צדיק לברכה. אנו מתארגנים לקראת הלוויתו. אני ומשפחתי מבקשים מכל הפעילים ומכל אנשי השטח שעובדים קשה בשעות אלו, שימשיכו לעבוד קשה למען התנועה הקדושה. זה היה רצונו של אבי זצ"ל למען קידוש השם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"היה ח"כ מצוין אבל יותר מזה - בן אדם ערכי וטוב"

עם היוודע על מותו של השר אמר יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "‫תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם כנסת ישראל למשפחתו של השר דוד אזולאי, שנפטר היום לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. דוד ואני נבחרנו שנינו לכהונה ראשונה בכנסת לפני 22 שנים ומאז עבדנו יחד למען מטרות משותפות. הוא היה ח"כ מצויין ושר חרוץ אבל יותר מזה בן אדם ערכי וטוב. הוא יחסר לי מאוד‬".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ספד גם הוא: "פטירת שר הדתות הרב דוד אזולאי, היא בשורה קשה ועצובה לעם ישראל בכלל ולי ברמה האישית בפרט. עם ישראל איבד היום אדם מיוחד שפעל עשרות בשנים למען כלל ישראל בשקט ובצנעה, וביצע מהפכות גדולות. ברמה האישית, איבדתי את מורה דרכי בעשייה הציבורית".

עוד הוסיף הח"כ כי "זכה להיות ראש המטה שלו כשר הדתות "שם למדתי מהי מסירות למען הציבור. הרב אזולאי לא היה נח ולא שקט עד שהפנייה של האזרח הפשוט, הייתה מסתדרת על הצד הטוב ביותר. גם לאחר מכן, כשנכנסתי לכנסת ישראל, התייעצתי וקבלתי את הדרכתו על כל צעד ושעל. בשעה קשה זו, משגר תנחומים לאשתו הצדקנית ולכל בני המשפחה היקרים, אשר זכיתי לראות את מסירותם העצומה בכל מהלך התקופה הקשה".

הרב הראשי לישראל ונשיא הרבנות הראשית הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר על פטירתו של השר: "עולם הרבנות ושירותי הדת איבד היום את אחד מגדולי תומכיו ומעריציו, ידידנו השר הרב דוד אזולאי זכרונו לברכה שפעל ללא לאות בדרכו השקטה הייחודית בעוצמה ולשם שמים לשמירה על כבוד הרבנות ומסורת ישראל ולשמירת זהותה היהודית של המדינה, וזכה להעמיד דורות ישרים ההולכים בדרכו. תנחומיי למשפחתו היקרה".

דוד אזולאי. לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
השר אזולאי (צילום: לע"מ)/מערכת וואלה! NEWS, לע"מ

השר והמועמד לראשות עיריית ירושלים זאב אלקין אמר כי "ממשלת ישראל איבדה היום אדם יקר מאוד- שר הדתות דוד אזולאי. זן נדיר מאוד בפוליטיקה, מחד איש עדין בעל מידות ולב רחב. ומאידך, אדם שנון שאהבת עם ישראל הייתה בלבו. בכל שנותיו הרבות בכנסת פעל רבות למען כלל האוכלוסייה וקידם חוקים רבים. יצא לנו לעבוד המון יחד- בוועדת השרים לענייני חקיקה, בהם היה פעיל מאוד, וכן בשאר הפעילות הפרלמנטרית בכנסת. בשעה קשה זו, אני משגר תנחומים לבנו ממשיך דרכו בעשייה הציבורית, ח"כ ינון אזולאי, וכן ליתר בני המשפחה הנרחבת, אשר איבדו יחד עם עם ישראל וממשלת ישראל, אדם מיוחד שנזכור אותו תמיד".

גשר בין מגזרים

אזולאי, נולד במרוקו ב5 במאי 1954 ובשנת 1963 עלה עם משפחתו ממרוקו. הוא כיהן כחבר כנסת משנת 1996 ברציפות וכיהן כיו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה.והוועדה לפניות הציבור. אזולאי חוקק שורה של חוקים שעיצבו את ספר החוקים של מדינת ישראל ובהם: חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה ועיגן את מעמדם של לוחמי האש. חוק הפוליו המאפשר פיצוי לנפגעי פוליו. אזולאי עמד בראש וועדה מיוחדת שקבעה את מעמדם של בני הפלשמורה- ביתא ישראל השוהים במחנות באתיופיה הוועדה שבראשותו קיבלה את ההחלטה להעלות את שארית הפליטה מאתיופיה.

בין השנים 2001-2003 כיהן אזולאי כסגן שר הפנים. ובממשלה ה-34 כיהן כשר לשירותי דת. אזולאי היה אחד מחברי הכנסת אהודים ביותר במשכן הוא היווה גשר בין דתיים לחילוניים ובין יהודיים לערבים.

עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת ספד לשר היום:"פטירתו של השר אזולאי היא אבידה קשה לעם ישראל איבדנו היום שר ומורה דרך שבעבודתו הציבורית פעל למען כלל העם. מעמדו של המשרד שודרג הודות לפעילותו בממשלה ובכנסת. בכהונתו המשרד לשירותי דת רשם הישגיים רבים בתחומי הכשרות הקבורה שיפור השירות במועצות הדתיות .

בימים האחרונים שהה אזולאי בביתו שבחיפה. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי קרא לציבור להתפלל למענו. במותו הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

(עדכון ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully