וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI יחקור: מי שילם לאישה שתטען כי התובע המיוחד מולר תקף אותה מינית?

לשכתו של התובע החוקר את מעורבות רוסיה בבחירות פנתה לבולשת בעקבות מידע שהתקבל מעיתונאים על אישה שלכאורה קיבלה 20 אלף דולר מפעיל רפובליקני תמורת ההכפשה. האחרון מכחיש, אך מבטיח להציג אישה "אמינה" שתספר על תקיפה מינית שביצע בה מולר

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

משרד התובע המיוחד בארצות הברית פנה היום (שלישי) לבולשת הפדרלית (FBI) כדי שזו תחקור ניסיון להכפיש את רוברט מולר, החוקר את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. זאת לאחר שאישה סיפרה כי הוצע לה כסף כדי שתטען שהוא הטריד אותה מינית. פיטר קר, דובר מטעם לשכתו של מולר, אמר כי "כשלמדנו על הטענות בשבוע שעבר הפננו אותן ישירות לחקירת ה-FBI". ה-FBI טרם הגיב לכך.

במשרדו של התובע המיוחד אישרו כי הם למדו על הניסיון מכמה עיתונאים, שאליהם פנתה אישה שסיפרה כי פעיל רפובליקני, ששמו ג'ק בורקמן, הציע לה 20 אלף דולר בתמורה לטענות נגד מולר.

"הוא הציע לשלם את כל חובות האשראי שלי, יחד עם צ'ק של 20 אלף דולר אם אעשה דבר אחד", כתבה האישה במייל שהגיע לידי מגזין "האטלנטיק". "בניסיון להרחיק אותו, שאלתי אותו מה לעזאזל הוא רוצה שאעשה". לדבריה, "הוא אמר שהוא לא יכול לדבר על כך בטלפון וביקש ממני להוריד אפליקציה ששמה 'סיגנל', שלטענתו בטוחה יותר. בלי הרבה רצון, הורדתי אותה והוא התקשר אליי כמה דקות לאחר מכן. הוא אמר (ואני לעולם לא אשכח בדיוק מה), 'אני רוצה שאת תטעני שרוברט מולר הטריד אותם מינית והתנהג שלא כראוי בעבודה, ואני רוצה שתחתמי על טופס סודיות'".

לקריאה נוספת בנושא
גופי מודיעין בארה"ב: חוששים מהתערבות רוסיה, סין ואיראן בבחירות
דיווח: חוקר המעורבות הרוסית בבחירות יקבל את תשובותיו של טראמפ בכתב

ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
לשכתו פנתה ל-FBI. מולר/רויטרס

העיתונאי יאשר עלי שיתף בטוויטר צילומי מסך של אותו מייל, שלדבריו הוא קיבל לפני 13 ימים. בורקמן מסר כי הוא כי הוא לא מכיר את האישה שסיפרה על המזימה לכאורה, אך יציג ביום חמישי אישה "אמינה" שתטען כי מולר תקף אותה מינית.

"אני משבח את האומץ ואת הכבוד והחוזק של הלקוחה שלי", כתב בטוויטר בורקמן, מגיש רדיו וטלוויזיה שמרן ברשת ניוזמקס. הוא בעבר משך תשומת לב בשל עבודתו על תיאוריית קונספירציה שבה היה מעורב גם סת' ריץ', צעיר בוועדת המפלגה הדמוקרטית שנהרג בשוד ב-2016. לפי התיאוריה, הוא נרצח על ידי יחידת חיסול רוסית. הוריו הסתייגו מבורקמן ואמרו כי אנשים שעורכים חקירות עצמאיות בפשעים בלתי-פתורים לא עוזרים לאף אחד.

ההצהרה הפומבית החריגה של לשכתו של מולר מצביעה על חומרת המעשה בעיני אנשיו של התובע המיוחד. זאת ככל הנראה בניסיון לפגוע באמינותו של ראש ה-FBI לשעבר עם הכניסה לשלבים המכריעים בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות ובאפשרות שטראמפ שיבש את החקירה.

עד כה, מולר הגיש כתבי אישום נגד 32 איש, בהם ארבעה מקורבים לשעבר של הנשיא שהודו בעבירות נגדם ומשתפים פעולה עם החוקרים. בשבועות האחרונות נשמעה עדותו של רוג'ר סטון, מקורב נוסף של טראמפ, בפני חבר מושבעים גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully