וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד אלי ישי, בעד ש"ס: כך מתערב הרב הראשי הספרדי בבחירות

30.10.2018 / 10:43

ממסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי הרב יצחק יוסף אמר לכאורה למקורביו על כך שיש לתמוך בש"ס בבחירות המקומיות ולא במפלגתו של אלי ישי. "להצביע אך ורק לתנועת ש"ס", נכתב. ההוראה מנוגדת לחוק האוסר על רבנים להתערב בבחירות. מלשכת הרב הראשי לא נמסרה תגובה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, אמר בשיחות עם מקורביו כי יש לתמוך בש"ס בבחירות לרשויות המקומיות שמתקיימות היום (שלישי) - כך עולה ממסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS. הוראתו של הרב יוסף היא בניגוד לחוק האוסר על רבנים נבחרים להתערב בבחירות ולהשתתף בפעילות מפלגתית.

במסמך, שאותו כתב הרב יניב עזיז, העיד עזיז כי ביקר את הרב יוסף לאחר שהופצו שמועות על כך שהוא תומך במפלגת "יחד" של אלי ישי ברחבי הארץ, ובפרט במפלגה בבני ברק. הרב "השיב לי באופן ברור ביותר, שאין לו שום קשר למפלגות אלו, וחלילה לו לתמוך בהם הן במישרין, הן בעקיפין".

הרב הראשי יצחק יוסף בוחר משה ליאון בבחירות המקומיות בירושלים. קו הסקופים, מערכת וואלה! NEWS
הרב הראשי לישראל יצחק יוסף מצביע משה ליאון, היום בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, קו הסקופים

עזיז הוסיף כי הרב "הצטער מכך שמלבד שמפרסמים בשמו דברי שקר, גורמים לזריעת הרס ומחלוקת ופילוג בציבור, ומתעטפים באצטלה של מבקשי ורודפי שלום". בהמשך ציין הרב עזיז, כי "תנועתו היחידה של מרן היא תנועת ש"ס בלבד ויש להצביע אך ורק לתנועת ש"ס ובפרט בעיר בני ברק".

באוגוסט האחרון קבע נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, כי הרב הראשי יוסף שכיהן באותה תקופה כנשיא בית הדין הרבני הגדול התערב באופן פסול בבחירת מועמד למשרה ציבורית. התלונה שהוגשה נגדו, לפיה פעל לטובת אחד המועמדים בבחירות לרב העיר נשר, בכך שלקח חלק בסבב פגישות אישיות בין חברי האסיפה הבוחרת לבין המועמד ויועץ שר ממפלגה שנתנה לו את תמיכתה - התבררה כמוצדקת.

מסמך. וואלה ניוז, מערכת וואלה! NEWS
"יש להצביע אך ורק לתנועת ש"ס". המסמך כפי שהגיע לידי לוואלה! NEWS/מערכת וואלה! NEWS, וואלה ניוז

בבחירות לכנסת ה-19 נחשף בוואלה! NEWS כי הרב יוסף התנסח בדרשתו באופן בעייתי כשרמז כי יש לתמוך בש"ס בבחירות. באירוע שהתקיים במושב יערה, אמר הרב הראשי בהתייחסו לאביו, הרב עובדיה יוסף המנוח, כי "צריך להמשיך בדרך של מרן". זאת, כשלצדו יושב חבר הכנסת יצחק וקנין מש"ס, חרף החוק האוסר זאת.

מלשכת הרב הראשי לא נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully