וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות ליברמן: נתניהו ממשיך לתמוך במאמצי ההסדרה בעזה

29.10.2018 / 18:57

על רקע העימותים בקבינט, ראש הממשלה אמר כי ישראל מוכנה לקבל תיווך של האו"ם ומצרים להסדרה ברצועה. "צריך לפתור את הבעיה בלי להביא לקריסה הומניטרית בעזה", אמר. לדברי גורם ישראלי, "נתניהו רוצה להימנע ממלחמה". על המצב בסוריה: "צה"ל תקף גם לאחר הפלת המטוס הרוסי"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

ברקע המתיחות ברצועת עזה והעימותים בתוך הקבינט, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לתמוך במיצוי מאמצי ההסדרה והרגיעה שאותם מובילים מצרים והאו"ם ולא ביציאה למבצע נרחב ברצועה. בפגישה עם כתבים מדיניים אמר היום (שני) נתניהו כי "אנחנו פועלים קודם כל כדי למנוע ולהגן על ישראל מפני חדירה של כוחות שבאים לפגוע בנו. בסך הכול מנענו פגיעה בנפש באזרחי ישראל".

לדבריו, "הפעולות שאנחנו עושים יביאו תקופה של שקט, אבל צריך לפתור את הבעיה בלי שזה יביא לבעיה נוספת וזו קריסה הומניטרית בעזה. לכן אנחנו מוכנים לקבל תיווך של האו"ם ומצרים להסדרת החשמל ולרגיעה".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן על קרב מינוי סגן הרמטכ"ל: "זה לא נוגע לראש הממשלה"
יום אחרון למרוץ: דריכות ברחבי הארץ לקראת הבחירות לרשויות המקומיות
דיווח פלסטיני: הרוג מירי צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה

ישיבת ממשלה 28 באוקטובר 2018. פול של ידיעות אחרונות 
ישיבת ממשלה ל 28 לאוקטובר
עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 
עומדים דקת דומה לזכר קורבנות הפיגוע בפנסילבניה ארצות הברית

אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"מנענו פגיעה בנפש באזרחי ישראל". נתניהו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, פול של ידיעות אחרונות ישיבת ממשלה ל 28 לאוקטובר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עומדים דקת דומה לזכר קורבנות הפיגוע בפנסילבניה ארצות הברית אוהד צויגנברג

דבריו של נתניהו מגיעים אחרי ששר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי "חלק מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה, לא צריך לחכות לפעם נוספת. כל מי שבונה על הסדרה עם חמאס - טועה ובגדול. אין שום דרך להסדרה עם חמאס. בלי לתת את המכה הכי קשה שניתן - לא נחזיר את השקט לדרום. התושבים שם צודקים במאה אחוז".

"ניסינו כל האופציות", העיד ליברמן. "עובדה שביום שישי האחרון תושבי הדרום ספגו 43 אזעקות צבע אדום וברור שאי אפשר להמשיך כך. יש לנו מספיק אמצעים להחזיר את השקט והרגיעה גם בלי מבצע קרקעי".

בצל סבב ההסלמה האחרון גם תושבי עוטף עזה מחו נגד הממשלה על המצב, וכמה מהם הפגינו אתמול מול קריית הממשלה בתל אביב וחסמו את צומת השלום.

עוד באותו נושא

בצל המתיחות בדרום: תושבי עוטף עזה חסמו את מעבר כרם שלום

לכתבה המלאה
פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 27 בספטמבר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
מאמצי התיווך כמעט הובילו להסדרה. סיסי ונתניהו בשולי עצרת האו"ם בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

אתמול התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני ודן במצב ברצועת עזה. מרבית השרים, פרט לשר הביטחון, המשיכו להביע תמיכה במאמצי ההסדרה שמובילה מצרים. לדברי גורם מדיני, מאמצי התיווך של מצרים כמעט הובילו בשבוע שעבר להסדרה וחזרה לרגיעה, אך "זה נפרם" בגלל הפגנות חמאס על הגדר בסוף השבוע האחרון.

הגורם הוסיף כי ראש הממשלה "רוצה להימנע ממלחמה אם הוא יכול. צריך תכלית לפעולה צבאית. קיימות שתי אפשרויות לפתון המצב ברצועת עזה כרגע. הראשונה היא כיבוש והחלפת שלטון חמאס, אך אין כרגע למי למסור אותו. לכן האופציה השנייה היא מכות קשות מאוד - בלי לכבוש". הגורם הדגיש כי "יכול להיות שנצטרך לתת מכה חזקה וחלק לא קטן של מדינת ישראל יהיה תחת איום טילים".

בהתייחס לביקורת הפוליטית על מדיניות הממשלה בעזה, גם זו שמושמעת מתוך הקבינט, אמר הגורם המדיני: "זו לא רק שאלה של הון פוליטי. האפשרויות עוד לא מיצו את עצמן, שעתיים ימחאו כפיים, אחר כך ישכחו מזה ואז מה יהיה?"

בתוך כך, מקור ישראלי בכיר אמר היום כי צה"ל תקף בסוריה גם לאחר הפלת המטוס הרוסי. התיאום הצבאי עם הרוסים, נמשך כבעבר.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully