וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הנערים שנהרגו בתקיפה בעזה - חפרו באדמה במרחק אפס מהגדר

29.10.2018 / 19:34

מתחקיר פיקוד דרום עולה כי התצפיתניות באוגדת עזה הבחינו בחשודים, אך לא העריכו כי מדובר בנערים. השלושה נכנסו לאזור אסור לתנועה ונראה היה כי ניסו להניח מטען חבלה סמוך לגדר. בתוך כך, פלסטיני נוסף נהרג היום מאש צה"ל בהפרות סדר ברצועה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

אחרי מותם של שלושת הנערים בני ה-12-14 בתקיפת צה"ל ברצועת עזה, צה"ל פרסם היום (שני) את ממצאי תחקיר האירוע שנערך בפיקוד דרום. על פי התחקיר, הנערים - שאותם זיהו התצפיתניות כצעירים בני 18-19 - פעלו כמי שמעוניינים להניח מטען חבלה במרחק אפסי מגדר הגבול. בנוסף לשלושת הנערים, היום נהרג פלסטיני נוסף מירי צה"ל בהפגנה שנערכה מול חוף זיקים.

מהתחקיר עולה כי אמש סמוך לשעה 21:00 זיהו תצפיתניות של אוגדת עזה שלושה חשודים שנראו מתקדמים בהליכה שפופה, תוך כדי שנכנסו אל אזור אסור לתנועה. שניים מהם נשאו על גבם תיק. על פי החשד, הם החלו לחפור בקרקע סמוך מאוד לגדר המערכת ונראה כי ניסו להניח מטען חבלה. על רקע התנהלותם החשודה וקרבתם הרבה אל הגבול, הוחלט לתקוף אותם מהאוויר.

בכלי תקשורת פלסטיניים פורסם לאחר התקיפה כי שלושת הנערים התכוונו להניח מלכודות לציפורים. עם זאת, גורמים בצה"ל הגיבו כי "פלסטינים לא באים במרחק אפס מהגדר להניח מלכודות ציפורים". בשלב זה טרם אותרו התיקים ולא ברור אם היו בהם מטעני חבלה או ציוד אחר.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן על קרב מינוי סגן הרמטכ"ל: "זה לא נוגע לראש הממשלה"
יום אחרון למרוץ: דריכות ברחבי הארץ לקראת הבחירות לרשויות המקומיות
מזוודות, מושבים - ושרידי גופות: אינדונזיה מחפשת אחרי המטוס שהתרסק

גופות הנערים שנהרגו מאש צה"ל ברצועת עזה 28 באוקטובר 2018. תקשורת ערבית, מערכת וואלה! NEWS
גופת אחד הנערים שנהרג מתקיפת צה"ל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת ערבית

מחודש מאי השנה, מועד תחילת ההפגנות בגבול רצועת עזה ועד היום נהרגו יותר מ-230 פלסטינים סמוך לגדר המערכת, עשרה מהם רק בשבוע האחרון. בסוף השבוע נהרגו שישה, אתמול שלושה והיום אחד במהלך ההפגנות מול חוף זיקים.

אמש תקף כלי טיס של צה"ל בצמוד לגדר הגבול חוליה של שלושה מחבלים, אשר ניסו לחבל בגדר המערכת וככל הנראה עסקו בהנחת מטען חבלה בדרום רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני דווח על שלושה נערים הרוגים בתקיפה בגילאי 12-14.

עוד באותו נושא

בצל המתיחות בדרום: תושבי עוטף עזה חסמו את מעבר כרם שלום

לכתבה המלאה
תקיפות חיל האוויר  בעזה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
אחת מתקיפות צה"ל בעזה, סוף השבוע האחרון/רויטרס

בסוף השבוע האחרון נורו כ-40 רקטות לעבר שטח ישראל מרצועת עזה. כ-17 מהרקטות, שכוונו לעבר שטחים בנויים, יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל - בעוד שהשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. בצה"ל טוענים כי הירי כוון על ידי סוריה וכוח קודס באיראן. כלי טיס תקפו כ-87 יעדים של חמאס בתגובה על הירי.

(עדכון ראשון: 16:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully