וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן גינתה את הטבח בבית הכנסת: הטרור לא מבדיל בין גזע ודת

29.10.2018 / 13:51

זריף אמר כי יש לגנות "קיצונית" בכל מצב, בעקבות הרצח של 11 יהודים בפיטסבורג. הוא אמר כי מחשבותיו ותפילותיו עם "קורבנות מתקפת הטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף גינה היום (שני) את הפיגוע שאירע ביום שבת בבית הכנסת בפיטסבורג, ארצות הברית. זריף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "קיצוניות וטרור לא מבדילים בין גזע או דת, וחייבים להיות מגונים בכל המקרים". עוד כתב זריף כי מחשבותיו ותפילותיו עם "קורבנות תקיפת הטרור על בית הכנסת בפיטסבורג ועם קרוביהם".

הגינוי שלו מצטרף להצהרות דומות של מנהיגי העולם, בהם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן והאפיפיור פרנציסקוס, בעקבות המתקפה האנטישמיות הקטלנית ביותר בתולדות ארצות הברית, שבה נרצחו 11 יהודים שהתפללו בית הכנסת "עץ החיים". עוד שישה בני אדם נפצעו, בהם ארבעה שוטרים.

הרוצח, רוברט באוורס, בן 46, התבטא באנטישמיות נגד יהודים ברשתות החברתיות והאשים אותם ב"רצח עם" בטענה שהם אחראים לשיירת המהגרים שעושה את דרכה ממקסיקו לארצות הברית. הוא צעק ש"צריך להרוג את כל היהודים" בעת שירה לעבר מתפללים ביום שבת. היום הוא יובא לראשונה בפני שופט, והתביעה האשימה אותו בעבירות שדינן עשוי להיות עונש מוות.

לקריאה נוספת בנושא
בין תקווה לדמעות: "המטרות הקלות" של פיטסבורג

מצבת זיכרון לזכר 11 נספים בטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, ארה"ב. רויטרס
זרי זיכרון לנרצחים בפיטסבורג, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully