וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סוף כהונתה: מרקל לא תתמודד על ראשות מפלגתה

גורמים במפלגה של קנצלרית גרמניה אמרו כי היא תפנה את המקום ליושב ראש אחר, אולם היא מתכננת להשלים את הקדנציה שלה עד 2021. היא איבדה מתמיכתה בשנים האחרונות בשל משבר המהגרים וספגה הפסדים בבחירות המחוזיות

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לא תתמודד על כהונה נוספת כיו"ר המפלגה השמרנית (CDU) - כך מסרו היום (שני) גורמים במפלגתה. זאת כחלק מהחלטתה של המנהיגה הוותיקה לא להמשיך בתפקיד מעבר לקדנציה הנוכחית והרביעית שלה.

גורמים במפלגה הבהירו כי היא רוצה להשלים את כהונתה, שתסתיים ב-2021, שלאחריה היא גם לא מכננת להמשיך כחברת פרלמנט. זאת בניגוד לעמדתה בעבר, אז קשרה מרקל את המשך כהונתה כקנצלרית להיותה מנהיגת המפלגה.

החלטתה של מרקל, שמנהיגה את המפלגה הנוצרית-דמוקרטית מאז שנת 2000 ואת גרמניה מאז 2005, מגיעה ברקע הכישלונות שנחלה מפלגתה בבחירות האזוריות. התוצאות מאיימות על שלמות הקואליציה הרעועה עם הסוציאל-דמוקרטים, שעוברת ממשבר למשבר בחודשים האחרונים.

מרקל איבדה חלק ניכר מהתמיכה בה לטובת הימין הקיצוני בשל מדיניות ההגירה שלה, שבמסגרתה הגיעו לגרמניה יותר ממיליון איש מאז קיץ 2015. מאז הצליחה מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) להיכנס לפרלמנט הפדרלי לראשונה וכן לשורת פרלמנטרים אזוריים, כמו לזה במדינת הסן, שבו התקיימו אתמול בחירות.

לקריאה נוספת בנושא
עוד מפלה למרקל: מפלגות הקואליציה איבדו מכוחן בבחירות אזוריות

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך כנס עם ראש ממשלת סלובניה 12 באוקטובר 2018. רויטרס
סוף עידן בגרמניה. מרקל, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully