וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה בבית הכנסת בפיטסבורג צייץ דקות לפני הטבח: "אני נכנס"

27.10.2018 / 21:21

עדי ראייה סיפרו כי האדם שרצח 11 בני אדם בבית הכנסת התבטא נגד יהודים בעת מסע הירי. דקות לפני האירוע צייץ ברשת נגד ארגון יהודי-אמריקני המסייע למהגרים. בכיר ברשויות: "זו זירה מזוויעה"

צילום: רויטרס

היורה שהסתער היום (שבת) על בית כנסת בפיטסבורג ופתח באש הוא רוברט בווארס, שזוהה כתומך בעליונות הגזע הלבן בשל התבטאויותיו נגד יהודים ברשתות החברתיות. לפי דיווחים בארצות הברית, הוא צעק "כל היהודים צריכים למות" בטרם נעצר. בתום חילופי אש עם המשטרה, שבמהלכם נפצעו כמה שוטרים, הוא נעצר ופונה לבית חולים. הוא חשוד בפשע שנאה.

בווארס, בן 46, צייץ ברשת החברתית gab דקות לפני האירוע כי HIAS, ארגון יהודי-אמריקני המסייע למהגרים, "מביא פולשים שהורגים את אנשיי", והוסיף: "אני לא יכול ולשבת ולצפות בבני עמי נטבחים. אני נכנס". הדברים נכתבו ככל הנראה ברקע השיירה של אלפי מהגרים ממרכז אמריקה שעושה את דרכה לגבולה הדרומה של ארצות הברית עם מקסיקו.

לפי רשויות אכיפת החוק, הוא לא היה מוכר להן לפני האירוע והוא ככל הנראה פעל לבדו. סוכן ה-FBI האחראי על החקירה אמר כי המניע השלם של בווארס, תושב פיטסבורג, טרם התבהר. הוא הוסיף כי בימים הקרובים יתמקדו החוקרים בביתו, במכוניתו ובחשבונות שלו ברשתות החברתיות.

רוברט בווארס חמוש שהתפרץ לבית כנסת בפיטסבורג פנסילבניה ארצות הברית מתוך חשבון ה gab שלו. צילום מסך
צייץ לפני האירוע נגד ארגון יהודי-אמריקני. היורה רוברט בווארס/צילום מסך

"עץ החיים" הוא בית כנסת קונסרבטיבי שממוקם בשכונה יהודית בעיר ובעת הטבח היו במקום עשרות מתפללים, רובם מבוגרים.

"זאת זירה מזוויעה, אחת הנוראיות שראיתי מעולם, וראיתי כמה זירות של התרסקויות", אמר מנהל בריאות הציבור של פיטסבורג, וונדל הירש, במסיבת עיתונאים שכונסה בזירה. "זהו פשע שנאה". לדבריו, אין איום נוסף על הקהילה.

עוד באותו נושא

דיווחים: שמונה הרוגים מירי בבית כנסת בפיטסבורג; החשוד נעצר

לכתבה המלאה
ירי ארה"ב ארצות הברית פיטסבורג רוברט באווארס ציוץ בעת כנסת עץ החיים. מערכת וואלה! NEWS
הציוץ של בווארס הרשת החברתית gab/מערכת וואלה! NEWS

פרד רבנר, אחד מהמתפללים הקבועים בבית הכנסת, אמר כי זאת הייתה "קהילה מגובשת", וסיפר שכולם מבצעים שיחות טלפון כדי לוודא שקרוביהם בחיים. "כולם מזועזעים ומתוחים", הוסיף. "זה נורא, זה פשוט נורא".

"זה בית הכנסת של ההורים שלי", כתבה תושבת השכונה בחשבון הטוויטר שלה. "היית שם פעמים רבות. זה מקום תפילה יפהפה. היורה התחיל בזמן ארוחת בוקר מתי שהמשפחות התאספו. אני חסרת מילים".

זירת הירי בבית כנסת "עץ החיים" בפיטסבורג פנסילבניה 27 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
זירת הירי, היום/רויטרס, רויטרס
בית כנסת "עץ החיים" בפיטסבורג פנסילבניה. מערכת וואלה! NEWS
בית הכנסת "עץ החיים"/מערכת וואלה! NEWS

הרב לשעבר בבית הכנסת אמר לתקשורת המקומית כי "יש הרבה אנטישמיות והרבה שנאה" וכי "אלו זמנים נוראיים".

"אני מקבל הודעות מאנשים מישראל וקנדה שרוצים לשאול אם אני בסדר", הוסיף הרב. "במהלך השבוע הדלתות נעולות אבל בדרך כלל בשבת לא כי אין אף אחד במשרד שיבוא לפתוח את הדלת. גדלתי פה, אני גר ברחוב הזה. זו קהילה נהדרת. כולנו מסתדרים יחד: אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיבים".

בית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג פנסילבניה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
"קהילה יהודית מגובשת". בית הכנסת "עץ החיים"/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא לגזור על היורה עונש מוות. "כשמישהו עושה משהו כזה הוא צריך לקבל עונש מוות", אמר אחרי ששוחח עם ראש העיר פיטסבורג ומושל פנסילבניה. "צריך להקשיח את החוקים ולהביא את עונש המוות למי שעושה משהו כזה בבית תפילה, בבית כנסת או בכנסייה. יש אנשים שלא מסכימים איתי אבל זה חייב להיעצר".

כשטראמפ נשאל על חוקי הנשק, השיב: "יש לזה קשר מועט לחוקי נשק. אם היעתה אבטחה בפנים, התוצאות אולי היו שונות. כוחות הביטחון עשו עבודה מצוינת".

(עדכון ראשון: 18:42)

זירת תקרית הירי בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג פנסילבניה 27 באוקטובר 2018. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
זירת הירי/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully