וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במוקד ועדת התרופות: תרופות לסרטן וטיפול ביולוגי לעיוורון

25.10.2018 / 11:13

לוועדה להרחבת סל שירותי הבריאות הוגשו השנה 770 תרופות וטכנולוגיות בעלות כוללת של מעל ל-3 מיליארד שקל - כאשר לרשות הוועדה עומדים 434 מיליון שקלים ועוד עשרות מיליונים שיוקדשו לטיפולי שיניים וסכרת. ליצמן: "בטוח שבשנה הבאה נעלה את התקציב ל-700 מיליון"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ועדת סל התרופות התכנסה הבוקר (חמישי) במשרד הבריאות לדיון ראשון לקראת קביעת הסל לשנת 2019. בחודשיים הקרובים יעקבו רבבות חולים ברחבי הארץ אחרי דיוני הוועדה, בסיומם יוכרע אילו תרופות, טכנולוגיות ובדיקות ישתלבו השנה במסגרת סל התרופות. בסופו של דבר, כל ישיבות הוועדה יתנקזו לשני ימי דיונים מרתוניים שיתקיימו בדצמבר, ובסיומם תגיש הוועדה את מסקנותיה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולסגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

לוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות הוגשו השנה 770 תרופות וטכנולוגיות, בעלות כוללת של מעל ל-3 מיליארד שקל - כאשר לרשות הוועדה 434 מיליון שקלים, לצד 40 מיליון שקלים נוספים המוקצים להרחבת התכנית לטיפולי שיניים לילדים במימון ציבורי ועוד 26 מיליון שקלים נוספים הוקצו לטובת הליברה - מד לניטור סוכר שנכנס בשנה שעברה לסל התרופות מתקציב שנפרס על פני שלוש שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
סער לנתניהו: נחצה קו אדום. הצג ראיות למזימה - או חזור בך
מחפשים מיליארדר בין 22 אלף איש: מי זכה בפרס הלוטו הגדול בארה"ב?
רקטה ששוגרה מהרצועה התפוצצה בישראל; צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
סגן שר הביראות יעקב ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

בין התרופות והטכנולוגיות שעולות לדיון השנה נכללים טיפולים בהנדסה גנטית (CAR-T) ללוקמיה בילדים ולימפומה במבוגרים; תרופות ביולוגיות ואימונותרפיה לסרטן השד, הערמונית והריאה; גילוי מוקדם של סרטן ריאה באמצעות בדיקת סי.טי בקרינה במינון נמוך; טיפולים חדשים ללוקמיה חריפה במבוגרים; טיפול ביולוגי חדשני בהמופיליה מסוג A; תרופה ביולוגית לקדחת ים-תיכונית משפחתית; טיפול ביולוגי חדשני לעיוורון על רקע דיסטרופיה של הרשתית; תרופות מהדור החדש להפרעות קשב וריכוז; תרופות לגמילה מעישון והקדמת גיל לבדיקת סקר לסרטן צוואר הרחם (היום בדיקות הסקר כלולות בסל אחת לשלוש שנים לנשים בגילאי 35 עד 55, ואילו ההצעה היא להרחיב זאת לגילאי 25 עד 65).

בראש הוועדה יעמוד גם השנה פרופ' רוני גמזו. הוועדה כוללת כבכל שנה רופאים, נציגים של משרדי הבריאות והאוצר וכן נציגי ציבור. במעמד חשיפת שמות חברי ועדת הסל לשנת 2019 ציין סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן כי "מדובר בנבחרת מצוינת שתייצג בגאון ובמקצועיות את צרכי הבריאות של ציבור החולים, במסירות ובנאמנות לטובת מערכת הבריאות. מדובר בשליחות קודש ובעבודה לא פשוטה הדורשת אחריות רבה ומסירות גדולה. סל התרופות בישראל הוא סמל ודוגמה להתנהלות מקצועית ברמה הגבוהה ובשקיפות שאין לה אח ורע". מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי "לוועדת הסל אתגר גדול בכל שנה וכל גם השנה. מלאכת התיעדוף היא מהחשובות והמורכבות במערכת הבריאות. אנחנו סומכים על הוועדה שתדע לשקול את מכלול השיקולים ולגבש המלצות לטובת ציבור המטופלים בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרופ' גמזו רוני. מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א 
צילום: ראובן קסטרו
Photo by: Reuven Kastro. ראובן קסטרו
פרופ' רוני גמזו, יו"ר הוועדה/ראובן קסטרו

"שמח כמו בכל שנה לחדש את ועדת סל התרופות", אמר סגן השר ליצמן בפתח הישיבה, "אחד ההישגים שלי היה שהגדלתי את הסל מ-300 מיליון ל-500 מיליון שקלים. צריך לזכור שהסל, ההסכם הזה, הוא הסכם תלת-שנתי שיסתיים השנה. בטוח שבשנה הבאה נגדיל את הסל ל-700 מיליון - אחרת לא נוכל לעמוד בעלויות של הטיפולים היקרים למחלות הקשות". ליצמן הביע רצון להתחשב גם בלוקים במחלות נדירות יחסית. "אנחנו צריכים לדאוג לכל האזרחים, אי אפשר להזניח חולים". כמו כן הוא הביע ביטחון בדרך קבלת ההחלטות של הוועדה: "אסור להתערב בתהליך קבלת ההחלטות של ועדת הסל. ככה זה צריך להיות, אני בטוח שהדברים שיתקבלו יהיה רציניים וטובים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully