וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשליה האופטית שתדהים אתכם ותראה באיזו צורה מוזרה המוח שלכם עובד

5.11.2018 / 0:05

חוקרים מאוניברסיטת ייל פרסמו סרטון שמראה שתי נקודות רודפות אחת אחר השנייה כשברקע מפת טוקיו. אלא שהאמת קצת יותר מסובכת, והרבה יותר מעניינת

Yale University

אין הרבה דברים שאנחנו אוהבים יותר מאשליה אופטית טובה. האחרונה שבהם מגיעה אלינו מחוקרים של אוניברסיטת ייל, לא פחות, ועל פניו, הכל נראה די ברור, כמו ברוב האשליות הטובות: נדמה כאילו שתי נקודות - אחת אדומה, אחת כחולה - רודפות אחת אחרי השנייה על גבי מפת טוקיו.

אלא שהאמת, כמובן, מעט יותר מסובכת, והרבה יותר מעניינת: הנקודות כלל לא רודפות אחת אחרי השניה. למעשה, הן כלל לא זזות. הדבר היחיד שזז בתמונה הוא המפה שברקע, וברקע שהחוקרים הפכו את המפה שברקע, התהפך גם סדר הרדיפה, כביכול: אם תחילה היתה זו הנקודה האדומה שרדפה אחרי הכחולה, לאחר מכן הכחולה היא זו שרדפה אחרי האדומה.

עוד בנושא:

האם אתם גאונים? רק בעלי IQ מעל 153 יפתרו את חידון הידע הכללי הזה
נחשפה השיטה הגאונית (והנכונה) לגירור גבינה: "איך לא חשבתי על זה קודם?"
כוכבות הוליווד נגד נסיכות דיסני: צריך להחרים אותן

גיף אשליית נקודות זזות במפת טוקיו. Yale University, אתר רשמי
גיף אשליית נקודות זזות במפת טוקיו/אתר רשמי, Yale University

בכך, קיבלנו דוגמא נוספת לפער בין המציאות ומה שהמוח שלנו תופס כמציאות. "המוחות שלנו כל הזמן מחפשים דברים חיים", הסבירו החוקרים. "עד כדי כך שאנחנו לא מסוגלים לעצור את עצמנו מלראות צורות גיאומטריות פשוטות כאילו הן חיות, ורודפות אחת אחרי השניה".

המחקר עצמו פורסם תחת השם המחייב "מי רודף אחרי מי: שימוש בתנועות רקע כדי ליצור את הנחת הרדיפה בצורות גיאומטריות פשוטות", והעפיל לגמר בתחרות האשליה הטובה ביותר של 2018 של Neural Correlate Society.

עוד באותו נושא

האם תצליחו לפתור את החידה שמשגעת את כל מי שרואה אותה?

לכתבה המלאה

צפו בסרטון המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully