וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה מועמדים באשדוד: מחאת השבת תכריע את הבחירות?

22.10.2018 / 18:22

יחיאל לסרי יכול היה בקלות לנצח בבחירות הקרובות ולזכות לקדנציה שלישית בעיר, אלמלא הפר את הסטטוס קוו, והצית מחאה סוערת נגד סגירת עסקים בשבת. בין המועמדים הנוספים נגדו - פעילים מרכזיים ממחאת השבת. היום ייערך בעיר אירוע התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEW

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי אמנם מוביל בסקרים האחרונים, אולם נושק ל-40% רק בקושי, המינימום הדרוש כדי לזכות בתפקיד. כל תוצאה אחרת מתחת לזו תגרור את העיר לסיבוב שני. במערכה הנוכחית מתמודדים על התפקיד עוד ארבעה מועמדים ובלב הקמפיינים כולם - המאבק סביב סוגיית השבת: במהלך הקדנציה הנוכחית חולקו, בהוראת לסרי, קנסות לחנויות שהיו פתוחות במהלך השבת במתחם ביג בעיר. המחאה נגד לסרי והמדיניות שלו הוציאה אלפי תושבים לרחובות.

לסרי מכהן כבר עשור בתפקיד וכעת מתמודד על קדנציה שלישית ברשימה עצמאית. הוא זוכה לתמיכת הליכוד וההערכות בקרב פוליטיקאים בעיר שאלמלא הייתה פורצת המחאה, לסרי היה זוכה באופן גורף בבחירות. לטענתו, בתקופת כהונתו, הפכה אשדוד לאחת הערים המובילות בארץ. במסגרת הקמפיין שלו הוא התחייב לשמור על סטטוס קוו בעיר ולדבריו, הוא היחיד שיכול לאחד בין הציבורים באשדוד.

עיריית אשדוד קיימה ישיבת מועצה במטרה לדון במשבר: "לא יחולקו דו"חות לעסקים בשבת". מערכת וואלה! NEWS
ראש העיר יחיאל לסרי/מערכת וואלה! NEWS
אלי לחמני, מועמד לראשות עיריית אשדוד. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
המועמד ד"ר אלי לחמני/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

יושב ראש האופוזיציה, שמעון כצנלסון, הוא פעיל מוכר בעיר ומתמודד לראשות העירייה נגד לסרי. כצנלסון כיהן במשך שנים כסגן וממלא מקום ראש העירייה, ואף שימש יו"ר מפעל הפיס. הוא זוכה לתמיכה רחבה בקרב יוצאי ברית המועצות לשעבר, ומזוהה עימם. כצנלסון נתפס כאחד היריבים המרכזיים של לסרי, ואף היה בין מבקריו הבולטים של ראש העירייה בנושא שינוי הסטטוס קוו בעיר. כצנלסון זוכה לתמיכת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ומפלגת ישראל ביתנו. ברשימתו חברים פעילים מרכזיים ממחאת השבת.

מועמדת נוספת לרשות העירייה היא חברת האופוזיציה הוותיקה, הלן גלבר. כבר עשור היא מכהנת במועצה ונתפסת כלוחמת שחיתות. לצד זה, לאחרונה נחשפו הקלטות בהן מצהירה גלבר שתעזור ליזמים במערכת הבחירות אם יתמכו בה. לטענת גורמים בעיר, עיקר המאבק שלה הוא מול איש העסקים ג'קי בן זקן. לטענת הגורמים הוא אף שכר את משרד החקירות שהקליט את שיחותיה. במקום השני ברשימה של גלבר, צבי צילקר, שלעבר ראש העירייה. במסגרת הקמפיין שלה, מחזרת גלבר אחרי קולות החרדים בעיר בתקווה שיצביעו לה.

הפגנה באשדוד נגד החלטת סגירת עסקים בשבת 10 במרץ 2018. שי מכלוף
מתנגדים לסגירת עסקים בשבת. המחאה באשדוד/שי מכלוף
שמעון כצנלסון, מועמד לראשות עיריית אשדוד. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
המועמד שמעון/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

בין המתמודדים על התפקיד גם סגנו של לסרי, בוריס גיטרמן. הוא מזוהה עם המגזר הרוסי בעיר ובבחירות נקלע לסיטואציה מורכבת: מצד אחד הוא מזוהה עם ראש העירייה המכהן, מנגד, בסיס התמיכה שלו ברובו קהל המתנגד ללסרי. גיטרמן ניסה בעבר לאחד בין המגזרים בעיר והפעם, הוא מנסה לחזור לקהל הבסיס שלו.

עוד מתמודד לרשות העירייה, ד"ר אלי לחמני. הוא משפטן, כלכלן, רואה חשבון ואף מכהן כחבר מועצה. לחמני המזוהה עם מחאת השבת ונחשב למבקר בולט של לסרי. בעיתונות המקומית מערכים שבניגוד לתחזיות המוקדמות, לחמני עוד עלול להפתיע את כולם.

הלן גרבר, מועמדת לראשות עיריית אשדוד. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
הלן גלבר, קומנדו אשדוד/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully