וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מודה למוסד": מה עושה בישראל מנהיג בדלנים המואשם בבגידה בניגריה?

22.10.2018 / 13:00

אנאמדי קאנו, שמנהיג את התנועה לעצמאות ביאפרה, טוען כי הוא שוהה בישראל ואף תועד לכאורה בכותל המערבי. לא ברור כיצד הצליח לעזוב את ארצו, שבה אמור היה להתחיל משפטו. הוא מבטיח לשוב ולהביא עמו "גיהינום" כדי להשיג עצמאות לאזור שחווה מלחמה אכזרית בשנות ה-60

עריכה: תום זואילי

מנהיג של תנועה בדלנית בניגריה, המבוקש בארצו בגין בגידה, טוען כי הוא נמצא בישראל ואומר כי חב את חייו למדינה. אנאמדי קאנו, לשעבר סוכן נדל"ן בלונדון, עומד בראש התנועה העממית של ביאפרה וכן בראש תחנת הרדיו הפירטית רדיו ביאפרה, אך לא נראה בציבור מאז ספטמבר שעבר. הוא טוען כי בני האיגבו, הדומיננטיים בדרום-מזרח ניגריה, הם שבט אבוד של ישראל וכי משימתו היא להוביל אותם לארץ המובטחת של ביאפרה.

לא ברור כיצד קנאו, שלכאורה תועד על ידי מקורביו כשהוא מבקר בכותל המערבי בירושלים ביום שישי האחרון כשעל ראשו כיפה, הצליח לצאת מניגריה, שם הוא אמור לעמוד לדין. לקהל מאזיניו הוא אמר אתמול כי הוא הצליח להגיע לישראל בסיוע של המוסד, אולם לא פירט איזה סיוע הוא קיבל.

במשרד החוץ אמרו בתגובה לשאלת וואלה! NEWS כי הם לא מכירים את שהותו בישראל והפנו את השאלה למנהל האוכלוסין.

לקריאה נוספת בנושא
עם 90 מיליון מוסלמים, ניגריה היא כלי אסטרטגי במאבק בין איראן לסעודיה

מנהיג תנועת הבדלנים של ביאפרה בכותל המערבי, 19 באוקטובר 2018. אתר רשמי
תיעוד שבו נראה לכאורה קאנו בכותל המערבי, שישי/אתר רשמי

קאנו הבטיח לשוב למולדתו וקרא לתומכיו להחרים את הבחירות הקרובות בניגריה. "אני אשוב בקרוב לארץ ביאפרה ואביא עמי גיהינום", אמר אתמול בשידור ברדיו ביאפרה. "נשחרר את ביאפרה ולא נשתתף בבחירות עד שנזכה במשאל עם, זה לא נתון למשא ומתן, נעשה זאת בכל האמצעים".

ב-1967 הכריזו בני האיגבו על עצמאות חד-צדדית, צעד שהוביל למלחחת אזרחים אכזרית שנמשכה כ-30 חודשים. כמיליון איש נהרגו.

בפברואר יתקיימו בחירות לנשיאות במדינה שבמערב אפריקה, שבהן ינסה הנשיא מוחמדו בוהארי לזכות בכהונה שנייה אחרי כהונה ראשונה סוערת, שבמהלכה נעדר חודשים ארוכים בשל טיפולים רפואיים שעבר בבריטניה. בכירים רבים במפלגתו ערקו לאופוזיציה, ברקע המשבר הכלכלי והקושי במיגור הטרור של בוקו חראם על אף ההבטחות של הגנרל המוסלמי לשעבר. בשנה האחרונה גברו גם העימותים בין קבוצות נוצריות למוסלמיות, בשל צמצום שטחי המרעה והבצורת.

מפת אזור ביאפרה, ניגריה. מערכת וואלה! NEWS
מפת אזור ביאפרה, ניגריה/מערכת וואלה! NEWS

יש שהאשימו את תומכיו של בוהארי בעידוד המאבק של ביאפרה, כך שהם יחרימו את הבחירות ויחזקו את סיכוייו לזכות.

"רק מאחר שאתם רוצים נואשות שבוהארי יזכה בכהונה שנייה, אתם עכשיו תומכים במאבק של ביאפריה כדי שהאיגבו יוכלו להחרים את הבחירות", כתב פעיל זכויות אדם בניגריה בטוויטר. "ואתם חושבים שאנשים לא רואים זאת. כל תומך של בוהארי תומך עתה במאבק של ביאפרה".

בהכנת הכתבה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully