וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בונים את החיים מחדש": המשפחה שביתה נפגע מרקטה מנסה להשתקם

18.10.2018 / 14:40

אזרחים רבים יצרו קשר עם משפחת תמנו, שאיבדה את כל רכושה בעקבות פגיעת הרקטה ששוגרה מרצועת עזה. קרובי המשפחה: "הם קיבלו מאות טלפונים ולא הצליחו לענות לכולם". הם ציינו כי כעת בני המשפחה זקוקים לעזרה כספית כדי להתגבר על המחסור

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

יותר מיממה לאחר שביתם נהרס מפגיעת רקטה ששוגרה מרצועת עזה, בני משפחת תמנו מבאר שבע מנסים היום (חמישי) לשוב לשגרה. האם מירי ושאר בני המשפחה צפויים להגיע היום למשרדי הממשלה השונים כדי להנפיק תעודת זהות, רישיונות ואפילו כרטיסי אשראי - שהיו בבית והושמדו עם פגיעת הרקטה.

בזמן שחלף מאז שבני המשפחה איבדו את ביתם, רבים יצרו קשר עמם קשר כדי לסייע בהשגת ציוד בסיסי. "הם קיבלו מאות טלפונים, ולא הצליחו לענות לכולם", סיפרה רונית קראיף, חברתה של מירי. "הרשתות הגדולות הביאו אוכל בסיסי, אך את כל שאר הציוד לא יכלו לקבל משום שאין מקום לאחסנו". לשם כך, עמותת "לתת" פינתה מחסן עבור המוצרים שנתרמו.

לקריאה נוספת:
האם שהצילה את ילדיה בבאר שבע: "אין לי בית, לא נשאר לי כלום"
רקטות נפלו בבית בבאר שבע ומול גוש דן; הרוג בתקיפות צה"ל בעזה

פגיעת רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית בבאר שבע, 17 באוקטובר 2018. שי מכלוף
"מתחילים מחדש". בית משפחת תמנו בבאר שבע/שי מכלוף

בני משפחה עברו בינתיים למלון בעירם, ובהמשך רשות המסים צפויה לסייע בשכירת דירה חלופית. "המשפחה איבדה את כל מה שיש לה", סיפרה עו"ד אורה תמנו, אחותה של מירי. "מס רכוש אמר שאחרי שיצאו בית מלון ישכרו להם דירה; אנשים הציעו הכול אבל אנחנו רק רוצים לעזור להם לחזור לשגרה. הם כרגע לא זקוקים למזון, אלא בעיקר לעזרה כספית שתאפשר להם להתחיל לבנות את החיים שלהם מחדש".

"אנחנו חושבים לפתוח בגיוס כספים עבור בני המשפחה כי לא נותר להם כלום", הוסיפה אורה. "היה מרגש לראות את ההתגייסות של מאות האנשים לעזור ולהירתם למען המשפחה". היא אף ציינה היא כי בהתאם להמלצות גורמי המקצוע, ילדי המשפחה שבו היום ללימודים ולשגרה מלאה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פגיעת רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית בבאר שבע, 17 באוקטובר 2018. שי מכלוף
כוחות הביטחון סמוך לבית המשפחה, אתמול/שי מכלוף

בשעות הבוקר הסיר פיקוד העורף את המגבלות שהוטלו על האזרחים באזור עוטף עזה, זאת בתום הערכת מצב. גם במועצה האזורית שער הנגב הודיעו על חזרה לשגרה מלאה של כל המסגרות, לרבות מערכת החינוך וההסעות. חלק מתושבי האזור בחרו להעביר את הלילה במרחבים המוגנים, זאת בשל המתיחות בעקבות שיגור שתי הרקטות אתמול מרצועת עזה. רבים מהתושבים נערכו מראש וחלקם אף העדיפו לצאת מיישובי העוטף ולהתרענן אחרי היום הקשה הרחק מגבול הרצועה.

פגיעת הרקטות בבאר שבע. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
בית המשפחה זמן קצר לאחר הפגיעה/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

"אחרי יממה מתוחה במיוחד, אני מברך על הבחירה לחזור לשגרה היום בבוקר", הצהיר אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב. "מלחמה היא לא דרך לנקמה או לשחרר קיטור, היא המוצא האחרון. כנראה שעדיין לא מוצו אמצעים אחרים. אני שמח שממשלת ישראל בחרה לנסות ולמצות את כל האמצעים העומדים בפניה על מנת להחזיר את השקט לתושבי עוטף עזה, שקט שאפשר את הצמיחה המאסיבית והמבורכת שאנו חווים בשנים האחרונות. ממשלת ישראל צריכה להמשיך ולנהוג כלפי עזה באופן רציונלי ובמקביל לחדש מיידית את התמיכה המסיבית בתושבים ובישובים בעוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully