וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדים להעברת השגרירות - ולטראמפ: זה מה שחושבים יהודי ארה"ב

17.10.2018 / 12:42

6% בלבד ישקלו להצביע לנשיא על בסיס עמדתו לישראל, ורק כ-20% בלבד תומכים במדיניותו כלפי ישראל. סקר רחב לקראת בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב משרטט את תמונת המצב הנוכחית של היהודים במדינה

עריכה: תומר לוי

74% מיהודי ארצות הברית מתכוונים להצביע למועמדים הדמוקרטיים בבחירות אמצע הקדנציה, ושיעור דומה של מצביעים יהודים אינם מרוצים מתפקוד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ - כך עולה מסקר דעת קהל מקיף שביצע מארק מלמן, סוקר המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, ונערך בהזמנת ארגון לא מפלגתי בשם JEI. בסקר לקחו חלק כ-800 מצביעים יהודים. הסקר נערך בתחילת החודש, ובימים אלה מפיצים אותו פעילים המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית לקראת בחירות אמצע הקדנציה.

עוד עלה מהסקר כי 68% מיהודי ארצות הברית מגדירים עצמם דמוקרטים לעומת 25% בלבד המגדירים עצמם רפובליקנים. מדובר בפער משמעותי מהנתונים הכלליים בארצות הברית: 47% מגדירים עצמם דמוקרטים ו-44% מגדירים עצמם רפובליקנים. לפי הסקר 64% השיבו כי הם מגדירים עצמם ליברלים לעומת 29% המגדירים עצמם שמרנים.

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
76% אינם אוהדים את טראמפ/רויטרס

בנוגע לאהדת הנשיא המכהן, 76% מהנשאלים השיבו כי אינם אוהדים את טראמפ ורק 23% הביעו תמיכה בו. ביחס לישראל, ענו 51% מהנשאלים כי הם מרוצים מיחסי ישראל וארצות הברית בהנהגת טראמפ, לעומת 49% שהשיבו כי אינם מרוצים. למרות שביעות הרצון מהיחסים תחת ממשל טראמפ, רק 6% מהנשאלים ענו כי יסכימו לשקול להצביע עבורו על סמך עמדתו כלפי ישראל.

20% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים במדיניות טראמפ כלפי ישראל, אולם לא מסכימים איתו בנושאים עקרוניים חשובים, לכן לא ישקלו להצביע עבורו. נתון מעניין נוסף שעלה מהסקר - 56% מהנשאלים ענו שאינם מרוצים מהעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, לעומת 44% שהביעו שביעות רצון מהמהלך.

עוד באותו נושא

"מבינים שיש להם כוח": הקול היהודי יכריע בבחירות אמצע הקדנציה

לכתבה המלאה
טקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
56% מתנגדים למעבר. טקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ובנוגע לתמיכה בישראל: 92% מהמשתתפים בסקר השיבו כי הם מגדירים עצמם פרו-ישראלים, אולם רק 52% ענו כי הצבעה עבור מועמד פרו-ישראלי חשובה מאוד עבורם. מהסקר עולה שמרבית תשומת הלב של המצביעים היהודים הופנתה בעיקר לנושאי פנים. במרכז תשומת הלב של הקהילה היהודית, כפי שעולה מהסקר, הוא מינוי שופטים לבית המשפט העליון, 90% מהנשאלים ענו כי עבורם מדובר בנושא חשוב מאוד. 87% ענו שהנושא הכי חשוב מבחינתם הוא כלכלה, ומעט פחות, 84%, הגדירו את השמירה על ביטוח הבריאות והביטוח הלאומי בתור הנושא החשוב ביותר מבחינתם.

ב-35 השנים האחרונות הצביעו היהודים בארצות הברית למפלגה הדמוקרטית בשיעורים ניכרים של כ-70%. במקרים רבים לאלקטורט היהודי לא הייתה השפעה מהותית על התוצאות כיוון שמדובר באוכלוסייה של 2%-3% מכלל המצביעים בארצות הברית. עם זאת, סקר של ה"ג'רוזלם פוסט" מחודש אפריל מצא שב-21 מתוך 43 המחוזות בהם יש תחרות צמודה, ישנם למעלה מעשרת אלפים מצביעים יהודים, מה שהופך את הקול היהודי לחשוב במיוחד וגורם לשתי המפלגות לפתוח סניפים, לפרסם מודעות בטלוויזיה ולצאת למסע שכנועים מדלת לדלת, באופן הממוקד לקהילה היהודית.

כיפה בבית כנסת בליסבון שבפורטוגל. AP
הרוב דמוקרטים/AP

המרוץ לסנאט במדינת פלורידה, "המדינה המתנדנדת האולטימטיבית", הוא החשוב והמרכזי. במדינה כ-800 אלף בעלי זכות בחירה יהודים, המהווים כ-5% מהקולות. הסקרים בין הסנאטור הדמוקרט המכהן, ביל נלסון, והמועמד הפופולרי, המושל ריק סקוט, מצביעים על שוויון מוחלט - 49% לכל אחד מהמועמדים. בהתאם, המפלגות משקיעות מאמצים גדולים בשכנוע האוכלוסייה היהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully