וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים כבר החליטו: כשהמועמד לראשות העיר לא באמת צריך להיבחר

19.10.2018 / 10:07

הבחירות לראשות עיריית בני ברק הוכרעו - עוד לפני שנפתח המרוץ. הסכם קואליציוני וברכת מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הכתירו את אברהם רובינשטיין לתפקיד. מדוע בכל זאת מתקיימות בחירות? "צריך להראות את הנאמנות הגדולה להחלטת הרבנים"

הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ ראש העיר, בני ברק וראש אגף הנדסה. ראובן קסטרו
"צו השעה". רובינשטיין/ראובן קסטרו

זר לו היה נקלע לאירוע פתיחת מטה הבחירות של סיעת "דגל התורה" בבני ברק לפני שבועיים עלול היה לחשוב שבעיר מתמודדים לא פחות מארבעה מועמדים לראשות העירייה, ושזה רק תחילתו של הקרב על התפקיד. למעלה מ-200 פעילים התכנסו לתוך חדר קטן בבניין ישן באחד הרחובות המרכזיים בעיר, שלטי ענק עטפו את החדר והנואמים הכריזו על "צו השעה".

בצד החדר ישב המועמד לראשות העירייה, אברהם רובינשטיין, שלא היה נראה מוטרד מידי. לא צפוי לו קרב משמעותי והניצחון שלו די בטוח. השאלה המרכזית בעניינו היא האם את הבחירות הקרובות הוא ינצח ב-90% או 95% מקולות הבוחרים בעיר. גם בפגישה בלשכתו הוא משדר מצב רוח דומה.

רובינשטיין בן ה-60, תושב בני ברק ואב ל-13 ילדים. הוא החל את דרכו בפוליטיקה החרדית בשנת 1989, עם הקמתה של סיעת "דגל התורה" אליה הוא משתייך. בהמשך נבחר לכהן כחבר מועצה בעיר, כיהן בתפקיד סגן ראש עירייה, ממלא מקום ראש העירייה ואף שימש במשך תשעה חודשים ראש עירייה בפועל, כשראש העירייה יעקב אשר ממפלגתו החל לכהן כחבר כנסת.

רובינשטיין נתמך אוטומטית על ידי שאר הסיעות החרדיות לאור הסכם רוטציה ארוך שנים בין החסידים לליטאים הנחשבים רוב בבני ברק. במסגרת ההסכם כל סיעה מכהנת בתפקיד במשך קדנציה. קודמו, ראש העירייה היוצא חנוך זייברט, הוא נציג חסידות גור המיוצגת בתוך סיעת "אגודת ישראל" ב"יהדות התורה". לאחרונה קיבל רובינשטיין גם את ברכת מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, שסלל את דרכו של רובינשטיין לראשות העירייה. "הוא עושה שליחותי נאמנה", אמר עליו הרב, "הוא יהודי אמיתי, ירא שמיים".

זוגות דתיים וחרדים ברחוב בני ברק, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"מודל יחידי בעולם בו צריך להמציא את הגלגל". בני ברק/ראובן קסטרו
"אף ראש עירייה או חבר מועצה לא עומד בביקורת כמו שעומד נבחר ציבור חרדי. אנחנו 24 שעות ביממה חשופים לציבור. את הקרדיט מהרבנים אנחנו מקבלים בזכות הפעילות שלנו ובכפוף לביקורת עלינו"

"לכאורה אין שאלה האם אהיה ראש העירייה", אמר רובינשטיין לוואלה! NEWS לאחר הפצרות רבות. "אבל יש כאן חשיבות גדולה לקיום הבחירות - צריך להראות את הנאמנות הגדולה של הציבור להחלטת הרבנים".

הסיבה לקיום הבחירות בבני ברק היא מועמדותם של שני מתמודדים נוספים. מועמדותם אמנם אינה ריאלית, אבל נועדה לכפות על העיר את ההליך הדמוקרטי. "אני לא כועס עליהם", ביקש לציין, "יש גם עניין משמעותי בבחירות שמתקיימות בעיר, זה נותן לנו תמריץ להגדיל את הכוח".

בבני ברק חברים כיום במועצת העיר 25 חברים, ולאחר הבחירות יהיו בה 27 חברים, כולם חרדים. העובדה כי ראש העירייה נבחר במסגרת הסכמים פוליטיים, לטענת רובינשטיין, אינה פוגעת באפשרות של הציבור למתוח עליו ביקורת או על כל ראש עירייה אחר, ככל שיש כזו.

"אף ראש עירייה או חבר מועצה לא עומד בביקורת כמו שעומד נבחר ציבור חרדי", הוסיף רובינשטיין. "אנחנו מתחילים את היום בתפילה, ממשיכים בצהריים עם תפילה ומסיימים את היום בתפילה. מתחככים עם אנשים בדרך לבית הכנסת ובבית הכנסת ולכל אחד מאיתנו יש משפחות ברוכות ילדים. גם אם לא פוגשים אותנו, פוגשים את הילדים שלנו. אנחנו 24 שעות ביממה חשופים לציבור. את הקרדיט מהרבנים אנחנו מקבלים בזכות הפעילות שלנו ובכפוף לביקורת עלינו".

עוד באותו נושא

כמה נשים מתמודדות ומי המבוגר ביותר? כל הנתונים על הבחירות המקומיות

לכתבה המלאה
הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ ראש העיר, בני ברק וראש אגף הנדסה. ראובן קסטרו
אינו מתרגש מביקורת. רובינשטיין/ראובן קסטרו

בשנים האחרונות החרדים בבני ברק נאלצים להתמודד גם עם ביקורת מבית. יושב ראש תנועת הליכוד בעיר, יעקב וידר, מריץ רשימה משלו ועל הדרך משמיע ביקורת חריפה נגד הנציגים המכהנים בתפקידם מזה שנים רבות - בתחנות הרדיו, בכלי התקשורת הטלפוני קווי נייעס וגם ברשתות החברתיות. במסגרת הקמפיין וידר חוזר על הסיסמה, "לתושבי העיר נמאס שעיריית בני ברק דואגת רק לעסקנים והמקורבים".

העתק הדבק

רובינשטיין אינו מתרגש מהביקורת ובשיחות סגורות אומר למקורביו כי "אין לליכוד מקום בעיר". בשיחה עם וואלה! NEWS הוא נשמע פחות נחרץ: "כל האמירות שלהם הן רכילויות שאין להן שום אחיזה במציאות. כל מי שיש לו בעיה, יכול לפנות היום למבקר המדינה או לכל גורם אחר, והוא אפילו לא צריך דף ועט בשביל זה".

רובינשטיין הבטיח את מקומו בתפקיד ראש העירייה וכבר מכין את עצמו ליום שאחרי, "יש המון מה לשפר בעיר", אמר. רובינשטיין הציג תכניות לפיתוח התעסוקה, התחבורה, התברואה ועוד, "בני ברק היא מודל יחיד בעולם שבו צריך להמציא את הגלגל. אין עוד עיר כזו שניתן לעשות בה העתק הדבק. אני מקווה להצליח במשימות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully