וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ובריטניה עשויות להחרים ועידה כלכלית בסעודיה

ב-BBC דווח כי שר האוצר האמריקני ושר המסחר הבריטי עשויים שלא להשתתף באירוע הבינלאומי הגדול בשל היעלמות העיתונאי. בנוסף לכך, נשקלת הצהרת גינוי משותפת אם אכן תאומת ההשערה שחאשוקג'י נרצח. ירידות שערים חדות בבורסה בסעודיה

כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי/עריכה: יאיר דניאל

בריטניה וארצות הברית שוקלות להחרים ועידה כלכלית גדולה שתתקיים החודש בערב הסעודית בעקבות היעלמות העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י - כך דיווחה היום (ראשון) רשת BBC. במקביל, הבורסה הסעודית רשמה ירידות שערים חדות של 6.8% בעקבות איומי ארצות הברית להטיל עליה סנקציות.

לפי הדיווח, שר המסחר הבריטי ליאם פוקס ושר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין שוקלים את השתתפותם באירוע, המכונה "דאבוס של המדבר". בנוסף לכך, תיתכן הצהרת גינוי משותפת במקרה שאכן יתברר באופן רשמי כי חאשוקג'י נרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

חאשוקג'י, שהתגורר בשנה האחרונה בארצות הברית וכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר ומדיניותו, לא נראה מאז שנכנס לנציגו ארצו בעיר הטורקית ב-2 באוקטובר. לפי שורת דיווחים מפי גורמים טורקיים, אמריקניים ואחרים, הוא נרצח על ידי 15 סוכנים סעודים בתוך הקונסוליה, שביתרו את גופתו. עוד דווח כי הוא הצליח לתעד את רגעיו האחרונים בעזרת שעון אפל שענד על ידו.

ערב הסעודית דוחה על הסף את הטענות הללו ומכנה אותן "חסרות בסיס". בממלכה טוענים כי חאשוקג'י, שהיה בעבר מקורב לבית המלוכה ופרשן מקומי, עזב את הקונוסליה זמן קצר לאחר כניסתו אליה. עם זאת, ארוסתו וכן הרשויות בטורקיה אמרו כי הוא לא נראה עוזב את המקום. אנקרה דרשה אתמול מריאד לשתף פעולה בחקירה ולאפשר לה לבדוק את המתחם.

לקריאה נוספת בנושא
כשמנהיג סעודיה הופך מההבטחה הגדולה של העולם הערבי - לצעיר פזיז

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
היעלמותו גרמה לסערה עולמית. חאשוקג'י/רויטרס

עם זאת, ארוסתו של ג'מאל, חדיג'ה צ'נגיז, אמרה כי מילים לבדן אינן מספיקות. "אם איבדנו את ג'מאל, אז רק גינויים אינם מספיקים", היא כתבה במאמר דעה בניו יורק טיימס. "אלו שלקחו אותנו מאיתנו, ללא קשר לעמדותיהם הפוליטיות, חייבים לשלם את המחיר ולהיענש לפי חומרת הדין".

היא הוסיפה כי אתמול היה זה יום הולדתו ה-60 של ג'מאל. "כשיקירך עוזבים את העולם, העולם הבא אינו נראה מפחיד או רחוק יותר. הכי כואב זה להישאר כאן לבד, בלעדיהם", כתבה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר כי ערב הסעודית "תיענש בחומרה" אם יתגלה שהיא אחראית להיעלמות העיתונאי. עם זאת, הוא מבהיר כי הוא לא רוצה לעצור עסקאות נשק עמה, מאחר שזה יפגע בכלכלה האמריקנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ארוסתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י מחוץ לקונסוליה באיסטנבול, טורקיה, אוקטובר 2018. AP
דורשת מעשים ולא רק גינויים. ארוסתו של חאשוקג'י מחוץ לקונסוליה, החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully