וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר פינוי בסיס צה"ל בחברון לטובת בניית יחידות דיור

13.10.2018 / 22:12

לצורך בנייה של 31 יחידות דיור בלב העיר חברון, שר הביטחון מקדם הצעת החלטה לפינוי הבסיס, שעלותה כ-21 מיליון שקלים. במרצ ובשלום עכשיו זועמים על ההחלטה וקוראים לבטלה. ח"כ זנדברג "לא ברור מה עובר בראש של הממשלה"

בנייה בשטחים. AP
מאשרים המשך בנייה בחברון. פועלים בונים יחידות דיור בשטחים/AP

הממשלה צפויה לאשר מחר (ראשון) את תוכניתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לפינוי בסיס צה"ל ברובע חזקיה בחברון לטובת בניית 31 יחידות דיור במתחם. בניית הדירות כבר אושרה בשנה שעברה על ידי ועדות התכנון והבניה, אך כדי לאפשר את הבנייה נדרש צמצום ופינוי של בסיס "פלוגת המתקנים", השוכן באתר כיום, בעלות של כ-21.6 מיליון שקלים בשנתיים הקרובות, שימוממנו על ידי הממשלה.

שלום עכשיו תקפה את ההחלטה וטענה כי מדובר בהקצאה תקציבית "יוצאת דופן" לצורך פרויקט בנייה שלא המדינה אמורה לממן. בסיעה ההוסיפו כי מי שאמור לבנות את הדירות צריך לממן את התהליך. עוד נמסר כי "ההתנחלות שפוגעת הכי הרבה בשמה הטוב של ישראל היא חברון, ובמקום לפנות אותה הממשלה נכנעת לקיצוניים ונראה שהיא מנסה בכוח לסבך את ישראל ולהרחיק אותנו משלום".

עוד בוואלה! NEWS
חקירת התקרית בגדר: פלסטיני שחדר מעזה ניסה כנראה לחטוף נשק מלוחם
נבדק החשד: מתנחלים יידו אבנים וגרמו למות הפלסטינית
ליברמן: אם האלימות בעזה לא תיפסק - לא תחודש אספקת דלק לרצועה

חברת הכנסת, תמר זנדברג בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
"לא ברור מה עובר בראש של ממשת הפירומנים". ח"כ תמר זנדבר/ראובן קסטרו

גם יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג הגיבה עלתוכנית הממשלה בחברון ואמרה כי יש לפנות את ההתנחלות בחברון ולא להרחיב. "לא ברור מה עובר בראש של ממשלת פירומנים שהחליטה לנפח את ההתנחלות הכי קיצונית, מסוכנת והרסנית עבור מדינת ישראל", אמרה זנדברג. "המדינה קונה פח דלק ב-21 מליון שקלים על חשבון תקציבי התרבות, החינוך והחקלאות של כולנו. ככה נראית ממשלה שנערי גבעות שולטים בה ולא אינטרס אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully