וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ריבוי תאונות האופניים החשמליים: גיל התאוריה ירד ל-15.5

13.10.2018 / 20:22

שר התחבורה הנחה להוריד את גיל הנבחנים בתאוריה זאת על מנת שצעירים יתמצאו בחוקי התעבורה בגיל מוקדם ויוכלו לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים. מחר צפויה הממשלה לאשר את ההצעה לקיום קורס ייעודי לרכיבה

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הנחה היום (שבת) להוריד את גיל הנבחנים במבחן התיאוריה ל-15.5, במקום 16 ו-3 חודשים כיום. הורדת גיל לימוד התיאוריה נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים.

הנחייה זאת באה לאחר ריבוי התאונות בחודשים האחרונים בהם מעורבים צעירים הנוהגים על אופניים חשמליים בצורה לא בטוחה. המציאות הבעייתית הביאה את השר כץ להעביר לפני כשבועיים מספר החלטות המתייחסות לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, וכן פעולות נוספות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים, זאת, לצד הגברת ההסברה הנרחבת בקרב הרוכבים וההורים.

עוד בוואלה! NEWS
נבדק החשד: מתנחלים יידו אבנים וגרמו למות הפלסטינית
ליברמן: אם האלימות בעזה לא תיפסק - לא תחודש אספקת דלק לרצועה
שני הרוגים ופצוע קשה בהתנגשות בין שלושה כלי רכב סמוך לדימונה

השר כץ חנך את חיבור כביש 531 לאיילון דרום. יוסי זמיר,
מנסים למנוע את התאונה הבאה. שר התחבורה ישראל כץ, אוגוסט/יוסי זמיר

מחר צפויה הממשלה לאשר החלטה המאמצת את עיקרי התכנית הלאומית של משרד התחבורה, להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים, הקורקינטים הממונעים ומשתמשי הדרך.

ההצעה כוללת קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים שבסיומו מבחן לימודי והנפקת אישור כשירות לכל תלמיד שעבר את המבחן בהצלחה. על פי ההצעה, החל מינואר הקרוב תותנה הרכיבה על אופניים חשמליים לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד.

עוד קובעת ההצעה תיקוני תקנות הנוגעות לחובת חבישת קסדה ושימוש באפוד זוהר, דחיית רישיון הנהיגה בשנה לרוכב בניגוד לחוק, הגדלה משמעותית של הקנסות, החרמה וגריטה של כלי רכב לא תקניים, הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק והקמת צוות בינמשרדי לרישום אופניים חשמליים.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully